Citat:
Ursprungligen postat av
TheNarrowMargin
Folket som dömer ut Mark III och IV som ren dynga består mestadels av inskränkta 70-talsfanatiker som säkerligen baserar detta på David Coverdales senare framgångar under 80-talets andra halva. Herregud... Släpp fördomarna och använd öronen istället.
Människor öht. som dömer musik utifrån association är för övrigt trångsynta fåntrattar.
Finns bra låtar från Mark III men inget som direkt utklassar Mark II.
Purple började gå i fel riktning, vilket var anledningen till att Blackmore hoppade av till slut.
Coverdale är en mycket begränsad sångare. Kolla bara när han försöker sjunga Mark II-låtar live. Låter inge vidare.
Come Taste The Band, vad tillför den skivan egentligen? Den lämnade mig helt oberörd. Allt det här tjatet om att Tommy Bolin är en bra gitarrist blablabla... ja det är han säkert, men är låtarna bra? Njae inte så värst.
Något jag stör mig på är när man får kritik för att man inte gillar nya medlemmar i ett band.
Vadå får man inte ha åsikter eller?
För mig är Deep Purple Jon Lord, Ritchie Blackmore, Ian Paice, Ian Gillan och Roger Glover.
Men när man säger det så blir man alltid anfallen med ett "Purple har gjort bra musik även efter Blackmore!!!". Dra åt helvete. Alla tycker inte det. Bara att acceptera.