Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-14, 17:11
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Åh, dessa PK-svar..

Kan du nämna 10 gitarrister som Morse har influerat?

Det är Blackmore som kommer få plats i historieböckerna, det är sanningen och inget annat är sanningen. Vad kommer Morse bli ihågkommen för? Att han spelade i DPs sämre upplaga är knappast någon succékarriär.
Du talar om Dixie Dregs, ja hur många känner du som lyssnar på dem?

Han har spelat i DP i drygt 30 år nu. Men skulle man gå runt och fråga folk som inte är DP-fans, så skulle 9 av 10 pers inte känna till honom.

Anledningen till att jag talar så mycket om popularitet är för att det i regel är de bästa som blir mest ihågkomna. Ingen minns The Beathovens idag för att The Beatles var så mycket bättre än dem.
Konsten att säga emot sig själv inom loppet av samma inlägg. Ditt resonemang är nämligen mer PK än allt som Oakenshield skrev.

Då borde du älska ditt stora hatobjekt Led Zeppelin också. De är rätt populära och ihågkomna.
Sluta följ strömmen.
Senast redigerad av TheNarrowMargin 2022-01-14 kl. 17:18.
Citera
2022-01-14, 17:27
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
En del folk åldras väl, andra inte. Och varför ska jag ta hänsyn till ålder när jag bedömer hur något låter? Sådant är en förklaring, inte en ursäkt.
Jag har också sett Stones. De har aldrig varit virtouser på sina instrument och är hyfsat slarviga live, men tar igen med dunder och brak.

Om du inte tar hänsyn till nånting när du bedömer något så kan du bara hålla käften.

Citat:
Hahaha! När jag gick i blöja? Lilla vän? Vill minnas att du är sen 90-talist, så när jag själv gick i blöja var du knappt ens född.
Att du spelat gitarr sedan tidig ålder och samtidigt vräker ur dig sådan okunskap är smått skrattretande. Satt du och spelade Smoke on the Water på en sträng samtidigt som du runkade hela tonårsperioden eller? Det krävs fokus för att komma framåt, ska du veta.

Där ser man. Jag var faktiskt ganska säker på att du var född på 00-talet, och att du använder fraser som "runkade hela tonårsperiodern" förstärkte bara mina misstankar.

Citat:
Men men… Vad spelar det för roll? Du har en väldokumenterad förmåga att byta åsikter oftare än du byter kalsonger, så nästa månad är säkert Steve Morse din nya gitarrgud.

Jag kan offra en pungkula på att Steve Morse aldrig nånsin kommer bli min gitarrgud.

Citat:
Det är snarare din hjärna som inte kopplar samband mellan X och Y. Lägg inte skulden på mig. Den röda tråden är gitarrspel. Vilket instrument spelar Blackmore och Morse?
Din okunskap om ämnet lyser igenom
via dina tidigare uttalanden om shredding och om Steve Morse gitarrförmåga, och du visar klart och tydligt att du försöker spela Allan i ett ämne där du brister.
Du verkar också ha en osund tvångstanke i att strikt hålla dig till ämnet. Har du autism?

Att jag kan shredda och därmed inte tycker det är svårt vet jag. Vad har det med Morse att göra? Som sagt, är du hög?

Citat:
Vem avviker från ämnet nu? Dubbelmoralen tittar fram. Nu snackade vi om deras skivor. Tror du dessa framgångar hade blivit om okänt band hade släppt exakt samma skiva?
Ozzy är likt Black Sabbath ett varumärke som säljer oavsett innehåll.

Greta Van Fleet lyckades, så why not?

Citat:
Alltså dömer du snarare efter association och historia, och inte musiken? Det är också bra jävla efterblivet. Använd öronen istället. Och vem är du att avgöra vad som är rätt och fel i deras beslut som band? Eller du kanske vill att musikvärlden ska vara som Nordkorea, med dig själv i spetsen? De gillar vad de gör och det finns folk som gillar deras nya musik också, så de får fortsätta om de känner att de kan.
Visst var det förresten du som ”inte var politiskt korrekt”? Varför sitter du då och cancellar bandet pga. ohyfs? Återigen sitter du och säger emot dig själv.

Jag har använt öronen. Jag garvade seriöst när jag hörde första singeln från Whoosh. Tragiskt att Gillan har kört Lord och Blackmores finfina skapelse i botten. Men det skiter väl du och din PKism i. Du vet ju inte ens vad ordet betyder.

Citat:
Och Purple har 3/5 av deras mest tongivande upplaga kvar, varav en är en väldigt viktig ingrediens i deras sound.
Spelar ingen roll. Glenn och Rob är varken grundare eller original oavsett hur okända de riktiga originalmedlemmarna är. Poängen kvarstår.

3/5 av deras mest tongivande upplaga kvar...HAHAHAH. Den klassikern kommer aldrig dö ut här på fb. Det är bara i din värld som trummor kan vara ett toninstrument. Ändå står du här och beskyller mig för okunskap. Jag måste be Gud...

Du förstår, att din jämförelse med Priest är korkad, för att Priests grundare har inte utmärkt sig ett dugg för Priest. Du vet ju inte ens vad de heter. Du kan inte jämföra dem med Blackmore och Lord som lade grunden för Purples sound och det som gjorde Purple till ett intressant band.

Citat:
Du menar som 95% av allt du hävt ur dig på detta forum? Tja, tyck det om du vill. Jag styr inte dina tankegångar.

Om du har tid samt ork att gå igenom ALLA mina inlägg på FB så lever du ett jäkligt trist liv. Beklagar.

Citat:
Green Day är bra ja.

Vad är Green Day för nåt? Låter som en bana i Max Payne.
Citera
2022-01-14, 17:28
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Då borde du älska ditt stora hatobjekt Led Zeppelin också. De är rätt populära och ihågkomna.
Sluta följ strömmen.

Zeppelin har några bra låtar, det har jag aldrig förnekat. Men man kan inte ha tusen favoritband.
En PK som säger att jag inte bör följa strömmen. Hahah!
Citera
2022-01-14, 17:46
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Om du inte tar hänsyn till nånting när du bedömer något så kan du bara hålla käften.
Varför ska jag? Musik är musik, och sådant som låter illa låter fortfarande illa oavsett omständigheterna.

Citat:
Där ser man. Jag var faktiskt ganska säker på att du var född på 00-talet, och att du använder fraser som "runkade hela tonårsperiodern" förstärkte bara mina misstankar.
Nejdå. Jag är bara helt säker på att det var det du gjorde när du lärde dig spela gitarr.

Citat:
Jag kan offra en pungkula på att Steve Morse aldrig nånsin kommer bli min gitarrgud.
Du tyckte också förr att dina "idoler" Beatles var överskattade och att Paul McCartney var en usel textförfattare som skrev nonsenstexter, men det vände rätt rejält. Så vad som helst kan hända.

Citat:
Att jag kan shredda och därmed inte tycker det är svårt vet jag. Vad har det med Morse att göra? Som sagt, är du hög?
Vi snackade om Morse gitarrspel, och jag ifrågasatte då din kunskap om gitarrspel öht. Och drog upp dina idiotiska kommentarer om shredding som belägg.
Det är ju du som är knarkaren av oss, så jag tror du kastar sten i glashus.

Citat:
Greta Van Fleet lyckades, så why not?
Applicera detta då på din kommentar om Deep Purple också.

Citat:
Jag har använt öronen. Jag garvade seriöst när jag hörde första singeln från Whoosh. Tragiskt att Gillan har kört Lord och Blackmores finfina skapelse i botten. Men det skiter väl du och din PKism i. Du vet ju inte ens vad ordet betyder.
Har redan sagt att jag inte gillar sentida Deep Purple. Till skillnad från dig är jag dock öppensinnad. Du lyssnar med fördomar och har bestämt dig i förväg för att såga. Det är annorlunda.

Citat:
3/5 av deras mest tongivande upplaga kvar...HAHAHAH. Den klassikern kommer aldrig dö ut här på fb. Det är bara i din värld som trummor kan vara ett toninstrument. Ändå står du här och beskyller mig för okunskap. Jag måste be Gud...
Okej, jag märker att du inte vet vad tongivande betyder. Jag borde använt ett annat ord för att göra det lättare för din alldeles för snedtrippade hjärna. Mitt misstag.

Citat:
Du förstår, att din jämförelse med Priest är korkad, för att Priests grundare har inte utmärkt sig ett dugg för Priest. Du vet ju inte ens vad de heter. Du kan inte jämföra dem med Blackmore och Lord som lade grunden för Purples sound och det som gjorde Purple till ett intressant band.

Och du tror inte att väldigt många Purple-fans blir helt betagna av Ian Paices lir också? Karln är en virvelvind bakom trummorna och hans lir är en väldigt stor del av bandets identitet.
Poängen kvarstår fortfarande, och du säger fortfarande emot dig själv.

Citat:
Om du har tid samt ork att gå igenom ALLA mina inlägg på FB så lever du ett jäkligt trist liv. Beklagar.
Erkänner min svaghet och säger att jag borde skrivit "allt jag läst från dig". Jag borde tänkt på ditt stora behov att skriva allt i "minsta mikroskopiska detalj".

Citat:
Zeppelin har några bra låtar, det har jag aldrig förnekat. Men man kan inte ha tusen favoritband.
En PK som säger att jag inte bör följa strömmen. Hahah!
En person som påstår sig inte vara PK men följer strömmen? Hahahaha!
Senast redigerad av TheNarrowMargin 2022-01-14 kl. 17:50.
Citera
2022-01-14, 18:03
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Varför ska jag? Musik är musik, och sådant som låter illa låter fortfarande illa oavsett omständigheterna.

Då gillar du alltså inte Gillan heller? Gillan är nuförtiden en vilsen farfar som vägrar inse att hans glansdagar är över och att hans röst låter som en gäspande åsna.

Citat:
Nejdå. Jag är bara helt säker på att det var det du gjorde när du lärde dig spela gitarr.

Det där har du tagit rakt från luften.

Citat:
Du tyckte också förr att dina "idoler" Beatles var överskattade och att Paul McCartney var en usel textförfattare som skrev nonsenstexter, men det vände rätt rejält. Så vad som helst kan hända.

Hört talas om distans från sina idoler? Jag tycker fortfarande Macca är en nonsensförfattare och jag tycker även Ozzys solokarriär är ett skämt. Betyder det att jag inte kan gilla saker som de medverkat på?

Citat:
Vi snackade om Morse gitarrspel, och jag ifrågasatte då din kunskap om gitarrspel öht. Och drog upp dina idiotiska kommentarer om shredding som belägg.
Det är ju du som är knarkaren av oss, så jag tror du kastar sten i glashus.

Tvivlar du på mina gitarrskills så kom och hälsa på då?

Citat:
Har redan sagt att jag inte gillar sentida Deep Purple. Till skillnad från dig är jag dock öppensinnad. Du lyssnar med fördomar och har bestämt dig i förväg för att såga. Det är annorlunda.

Fördomar? Nej, det är helt enkelt så jag tycker. Men åsikter får man väl inte ha.

Citat:
Okej, jag märker att du inte vet vad tongivande betyder. Jag borde använt ett annat ord för att göra det lättare för din alldeles för snedtrippade hjärna. Mitt misstag.

Mitt jobb är inte att läsa ordlistor. Jag har aldrig snedtrippat, erkänn du tog det påståendet från luften? Som med mycket annat.

Citat:
Och du tror inte att väldigt många Purple-fans blir helt betagna av Ian Paices lir också? Karln är en virvelvind bakom trummorna och hans lir är en väldigt stor del av bandets identitet.
Poängen kvarstår fortfarande, och du säger fortfarande emot dig själv.

Du är ju seriöst korkad. Varför ska man tänka så mycket på någon som inte har tillfört något? Din jämförelse med Blackmore och Lord är bisarr när du snackar om Priests grundare som knappt ens Halford vet vad de heter.

Jag gillar också Paice som trummis, men han är bara en del av Purples identitet. Det fattas två, tyvärr.

Citat:
Erkänner min svaghet och säger att jag borde skrivit "allt jag läst från dig". Jag borde tänkt på ditt stora behov att skriva allt i "minsta mikroskopiska detalj".

Haha. Jag beklagar som sagt att ditt liv är så trist. Men du är ung, det hinner vända. Och du hinner hitta ett bättre jobb.

Citat:
En person som påstår sig inte vara PK men följer strömmen? Hahahaha!

Och du är ju raka motsatsen, hur mycket bättre är det?
Citera
2022-01-14, 18:17
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Då gillar du alltså inte Gillan heller? Gillan är nuförtiden en vilsen farfar som vägrar inse att hans glansdagar är över och att hans röst låter som en gäspande åsna.
Har jag sagt många gånger tidigare bara i denna tråd. Jag tilltalas inte av Gillan efter 70-talet, och hans ansträngda röst är en stor anledning till att jag inte fastnar för bandet efter återföreningen. Idag ger han mig precis inget.

Citat:
Det där har du tagit rakt från luften.
Du väcker ändå misstankar.

Citat:
Hört talas om distans från sina idoler? Jag tycker fortfarande Macca är en nonsensförfattare och jag tycker även Ozzys solokarriär är ett skämt. Betyder det att jag inte kan gilla saker som de medverkat på?
Distans till idoler? I dina fantasier kanske. Du kallade dem för överskattade och skrev att "deras låtar är inte så bra som folk säger" eller något dylikt. Snacka inte ur dig detta, för allt detta finns i Flashback-arkivet.

Citat:
Tvivlar du på mina gitarrskills så kom och hälsa på då?
Nej tack. Jag vill inte höra fler versioner av Fred Dursts gitarrsolo.

Citat:
Fördomar? Nej, det är helt enkelt så jag tycker. Men åsikter får man väl inte ha.
Du har fördomar om i princip allt du får för dig att ogilla. Det lyser igenom.

Citat:
Mitt jobb är inte att läsa ordlistor. Jag har aldrig snedtrippat, erkänn du tog det påståendet från luften? Som med mycket annat.
Jaså?
Ping pong-hjärna deluxe.

Citat:
Du är ju seriöst korkad. Varför ska man tänka så mycket på någon som inte har tillfört något? Din jämförelse med Blackmore och Lord är bisarr när du snackar om Priests grundare som knappt ens Halford vet vad de heter.

Jag gillar också Paice som trummis, men han är bara en del av Purples identitet. Det fattas två, tyvärr.
Du nämner vikten i att ha grundare med i bandet och att det är bisarrt att köra utan. Vad de har tillfört är helt irrelevant i sammanhanget. Som sagt, du säger emot dig själv.

Citat:
Haha. Jag beklagar som sagt att ditt liv är så trist. Men du är ung, det hinner vända. Och du hinner hitta ett bättre jobb.
Jag trivs som undersköterska, tack.

Citat:
Och du är ju raka motsatsen, hur mycket bättre är det?
Att inte följa strömmen är alltid bra. Kan man inte bilda och stå för sina egna uppfattningar är man bra svagsinnad. Du och andra sidan tar stor hjälp av din bästa vän; historieboken.
Citera
2022-01-14, 18:30
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Har jag sagt många gånger tidigare bara i denna tråd. Jag tilltalas inte av Gillan efter 70-talet, och hans ansträngda röst är en stor anledning till att jag inte fastnar för bandet efter återföreningen. Idag ger han mig precis inget.

Alltså är Gillan lika mycket skit som Blackmore, enligt dig.

Citat:
Du väcker ändå misstankar.

Misstankar kan inte användas för att fälla en person. Fråga polisen om du är osäker.

Citat:
Distans till idoler? I dina fantasier kanske. Du kallade dem för överskattade och skrev att "deras låtar är inte så bra som folk säger" eller något dylikt. Snacka inte ur dig detta, för allt detta finns i Flashback-arkivet.

Mycket riktigt har Beatles släppt mycket nonsens, hela skivan Beatles For Sale t.ex lämnar mig helt oberörd. Men om du använder ögonen så kan du se, att jag har talat ultragott om deras senare skivor.

Citat:
Nej tack. Jag vill inte höra fler versioner av Fred Dursts gitarrsolo.

Vem är Fred Durst?

Citat:
Du har fördomar om i princip allt du får för dig att ogilla. Det lyser igenom.

Du kan tro på spöken också, det gör det inte till sanning.

Citat:
Jaså?
Ping pong-hjärna deluxe.

Hahah det är väl självklart att jag snedtrippat (väldigt fin OT du går in på för övrigt). Grejen är bara den att jag ändå hade hopp för dig, jag trodde inte ditt liv skulle vara så tråkigt som jag skrev ändå, att du skulle orka bläddra igenom precis ALLA mina inlägg. Men nu är det alltså så. Trist. Du träffar inte så många brudar va? Du lär ju knappast hitta dem på flashback iaf..

Citat:
Du nämner vikten i att ha grundare med i bandet och att det är bisarrt att köra utan. Vad de har tillfört är helt irrelevant i sammanhanget. Som sagt, du säger emot dig själv.

Det är bara irrelevant för fåntrattar som dig. Vad en medlem har tillfört spelar STOR roll. Lord och Blackmore gjorde grunden för det som gjorde Purple coolt. Priests grundare har inte bidragit med nånting (utom en och annan textrad i låtar kanske). Det är SKILLNAD. Inse!

Citat:
Att inte följa strömmen är alltid bra. Kan man inte bilda och stå för sina egna uppfattningar är man bra svagsinnad. Du och andra sidan tar stor hjälp av din bästa vän; historieboken.

Vem är det som inte bildat sig en egen uppfattning? Inte jag i alla fall för jag har sagt gång på gång att jag inte tilltalas av Morses gitarrspel.
Citera
2022-01-14, 18:50
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Alltså är Gillan lika mycket skit som Blackmore, enligt dig.
Har jag påstått annat?
Båda två är långt ifrån sin standard ja.

Citat:
Misstankar kan inte användas för att fälla en person. Fråga polisen om du är osäker.
Vilken tur att det är ett internetforum och inte en polis-station, då.

Citat:
Mycket riktigt har Beatles släppt mycket nonsens, hela skivan Beatles For Sale t.ex lämnar mig helt oberörd. Men om du använder ögonen så kan du se, att jag har talat ultragott om deras senare skivor.
Still, du ansåg dem vara överskattade. "Handen på hjärtat, hur bra låter det egentligen?" sa du vid tidpunkten.
Du försöker snacka dig ur ett hörn, men lyckas inte väl.

Citat:
Vem är Fred Durst?
Din gitarrgud.

Citat:
Du kan tro på spöken också, det gör det inte till sanning.
Snarare du som lever i förnekelse över dina karaktärsdrag. Din konstanta brister i argument tyder starkt på detta.

Citat:
Hahah det är väl självklart att jag snedtrippat (väldigt fin OT du går in på för övrigt). Grejen är bara den att jag ändå hade hopp för dig, jag trodde inte ditt liv skulle vara så tråkigt som jag skrev ändå, att du skulle orka bläddra igenom precis ALLA mina inlägg. Men nu är det alltså så. Trist. Du träffar inte så många brudar va? Du lär ju knappast hitta dem på flashback iaf..
Okej... Då var det bevisat. Du ÄR ett hopplöst fall. Troligtvis hög också, för numera börjar ens dina sprillans nya uttalanden gå ihop. Stå för vad du säger och den du är istället för att försöka snacka dig ur situationer så fort du trängs upp i ett hörn.
Heh, jag bläddrar inte genom din inläggshistorik, jag råkar bara ha ett närmast fotografiskt minne och påmindes om detta inlägg när din sönderknarkade hjärna talade mot dig själv.
Jag har fått en stor del pussy de senaste sex åren, vad nu det har med saken att göra.

Citat:
Det är bara irrelevant för fåntrattar som dig. Vad en medlem har tillfört spelar STOR roll. Lord och Blackmore gjorde grunden för det som gjorde Purple coolt. Priests grundare har inte bidragit med nånting (utom en och annan textrad i låtar kanske). Det är SKILLNAD. Inse!
Nej, det spelar inte roll i ditt helt substanslösa argument. Det faktum att du måste sätta detta i sammanhang är ett klart bevis för att du är helt inkapabel att försvara ditt uttalande.

Citat:
Vem är det som inte bildat sig en egen uppfattning? Inte jag i alla fall för jag har sagt gång på gång att jag inte tilltalas av Morses gitarrspel.
Enbart baserat på historieböcker, vilket du konstant bevisar med ditt eviga tjat om inflytande och allmänna uppfattningar. Att du per automatik följer vad som är störst, populärast och mest inflytande tyder på en stor svårighet att tycka saker själv.
Citera
2022-01-14, 19:00
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Vilken tur att det är ett internetforum och inte en polis-station, då.

Samma regler gäller.

Citat:
Still, du ansåg dem vara överskattade. "Handen på hjärtat, hur bra låter det egentligen?" sa du vid tidpunkten.
Du försöker snacka dig ur ett hörn, men lyckas inte väl.

Snackade om en viss era kanske. Men även om det nu skulle vara så, so what? Får man inte ändra sig? Säg det till Pantera.

Citat:
Din gitarrgud.

Kan du gräva fram nonsens från mina tidigare inlägg bör du kunna gräva fram när jag påstått detta. För jag har ingen aning om vem det är. Jag gissar dock på att det är ytterligare ett påstående du tagit rakt från luften.

Citat:
Snarare du som lever i förnekelse över dina karaktärsdrag. Din konstanta brister i argument tyder starkt på detta.

Eftersom du inte har några starka bevis, utan enbart misstankar, så faller ditt påstående om detta. Det handlar inte om religion eller vad du tror. Det handlar om vad du kan bevisa. Har du inga bevis så knip käft.

Citat:
Okej... Då var det bevisat. Du ÄR ett hopplöst fall. Troligtvis hög också, för numera börjar ens dina sprillans nya uttalanden gå ihop. Stå för vad du säger och den du är istället för att försöka snacka dig ur situationer så fort du trängs upp i ett hörn.
Heh, jag bläddrar inte genom din inläggshistorik, jag råkar bara ha ett närmast fotografiskt minne och påmindes om detta inlägg när din sönderknarkade hjärna talade mot dig själv.
Jag har fått en stor del pussy de senaste sex åren, vad nu det har med saken att göra.

Bara för att ditt liv är trist behöver du inte kalla mig för ett hopplöst fall. Jag blev av med oskulden före dig, vettu.

Citat:
Nej, det spelar inte roll i ditt helt substanslösa argument. Det faktum att du måste sätta detta i sammanhang är ett klart bevis för att du är helt inkapabel att försvara ditt uttalande.

Snarare du som inte fattar, om du kallar mitt argument för substanslöst. Och kom inte och jämför detta med saker jag sagt, för nu snackar vi om dig.

Citat:
Enbart baserat på historieböcker, vilket du konstant bevisar med ditt eviga tjat om inflytande och allmänna uppfattningar. Att du per automatik följer vad som är störst, populärast och mest inflytande tyder på en stor svårighet att tycka saker själv.

Tror det är tredje gången på raken bara i detta inlägg som du tar något från luften.
Visst har jag pratat om popularitet, men om du har missat delen där jag beskriver om att jag lyssnat med egna öron också, ja det är inte mitt problem.
Citera
2022-01-14, 19:18
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Samma regler gäller.
Nej. Jag får ha misstankar.

Citat:
Snackade om en viss era kanske. Men även om det nu skulle vara så, so what? Får man inte ändra sig? Säg det till Pantera.
Klart man får. Men den drastiska skillnaden i dina uttalanden om Beatles gör att jag inte skulle vara förvånad om du snart hyllar Steve Morse som en gitarrgud också.

Citat:
Kan du gräva fram nonsens från mina tidigare inlägg bör du kunna gräva fram när jag påstått detta. För jag har ingen aning om vem det är. Jag gissar dock på att det är ytterligare ett påstående du tagit rakt från luften.
Jag försökte bara retas lite. Du får googla dig fram.

Citat:
Eftersom du inte har några starka bevis, utan enbart misstankar, så faller ditt påstående om detta. Det handlar inte om religion eller vad du tror. Det handlar om vad du kan bevisa. Har du inga bevis så knip käft.
Åratal av häng på musikdelen och åratal av dina inlägg, som man inte kan undvika, visar klart och tydligt på att du går runt med fördomar. Du hävdar idiotiska saker om band och artister enbart baserat på ditt eget hat, och kan aldrig försvara dig ordentligt när du blir ifrågasatt. Så jo, du har fördomar. Så in i helvete.

Citat:
Bara för att ditt liv är trist behöver du inte kalla mig för ett hopplöst fall. Jag blev av med oskulden före dig, vettu.
Var tvungen att göra en avancerad sökning när jag läste detta (ja, frågor på det?), och tydligen blev du av med oskulden vid 21 vad jag kan se. Det tyder på stor dubbelmoral från din sida när du hävdar att jag tar saker ur luften. Jag förlorade nämligen oskulden när jag var 19.

Citat:
Snarare du som inte fattar, om du kallar mitt argument för substanslöst. Och kom inte och jämför detta med saker jag sagt, för nu snackar vi om dig.
Jo, jag fattar att Blackmore och Lord startade gruppen och har varit en grundpelare i deras sound, till skillnad från Priests originalmedlemmar. Men grundprincipen i ditt uttalande faller platt när du samtidigt accepterar sistnämnda beslut att fortsätta utan grundarna.
Nu vet jag inte hur många gånger jag ska behöva utveckla för att du ska förstå. Din trippade hjärna tycks inte vilja ta in någonting.

Citat:
Tror det är tredje gången på raken bara i detta inlägg som du tar något från luften.
Visst har jag pratat om popularitet, men om du har missat delen där jag beskriver om att jag lyssnat med egna öron också, ja det är inte mitt problem.
Det kan inte röra sig om en tillfällighet när ALLT du tycker grundar sig på massan. Använder du mot förmodan öronen så använder du dem helt enkelt sekundärt.
Senast redigerad av TheNarrowMargin 2022-01-14 kl. 19:22.
Citera
2022-01-14, 19:26
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Nej. Jag får ha misstankar.

Och jag får ha åsikter.

Citat:
Klart man får. Men den drastiska skillnaden i dina uttalanden om Beatles gör att jag inte skulle vara förvånad om du snart hyllar Steve Morse som en gitarrgud också.

Du har säkert också gjort någon radikal förändring nån gång.

Citat:
Jag försökte bara retas lite. Du får googla dig fram.

Troll skulle andra kalla det.

Citat:
Åratal av häng på musikdelen och åratal av dina inlägg, som man inte kan undvika, visar klart och tydligt på att du går runt med fördomar. Du hävdar idiotiska saker om band och artist enbart baserat på ditt eget hat, och kan aldrig försvara dig ordentligt när du blir ifrågasatt. Så jo, du har fördomar. Så in i helvete.

På samma sätt som du har fördomar om icke-PK folk alltså?

Citat:
Jo, jag fattar att Blackmore och Lord startade gruppen och har varit en grundpelare i deras sound, till skillnad från Priests originalmedlemmar. Men grundprincipen i ditt uttalande faller platt när du samtidigt accepterar sistnämnda beslut att fortsätta utan grundarna.
Nu vet jag inte hur många gånger jag ska behöva utveckla för att du ska förstå. Din trippade hjärna tycks inte vilja ta in någonting.

Varför kommer du med personliga påhopp och snackar om min trippade hjärna hela tiden? Har jag kränkt dig personligen någon gång? Du torkar ju gamlingar i röven dagligen, låter inte så mycket mer glamoröst (ja, nu gjorde jag det, var bara tvungen).

Citat:
Det kan inte röra sig om en tillfällighet när ALLT du tycker grundar sig på massan. Använder du mot förmodan öronen så använder du dem helt enkelt sekundärt.

Fel. Jag grundar ganska mycket på det jag själv hör.
Citera
2022-01-14, 19:42
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Och jag får ha åsikter.
Då får vi skicka dig till Ryssland, eller Nordkorea, så blir allting bra

Citat:
Du har säkert också gjort någon radikal förändring nån gång.
Klart jag har. Guns N' Roses exempelvis. Jag gör det dock inte stup i kvarten då jag nästan alltid har välgrundade åsikter.

Citat:
På samma sätt som du har fördomar om icke-PK folk alltså?
Att lyfta fram tydliga icke-PK-drag och att ha fördomar är två helt olika saker. Du och andra sidan hävdar att du inte är PK, men yttrar allt för jämnan PK-åsikter.

Citat:
Varför kommer du med personliga påhopp och snackar om min trippade hjärna hela tiden? Har jag kränkt dig personligen någon gång? Du torkar ju gamlingar i röven dagligen, låter inte så mycket mer glamoröst (ja, nu gjorde jag det, var bara tvungen).
Att hjälpa gamlingar att kunna klara av sin vardag är en viktig beståndsdel i samhället. Vi undersköterskor blir ofta kallade hjältar av en anledning.
Personliga påhopp är jag sparsam med, men ibland får jag ge till vika. Känner inte dig personligen och kan inte säga mycket där, men här på forumet förtjänar du det ibland.

Citat:
Fel. Jag grundar ganska mycket på det jag själv hör.
...säger vi. *letar efter historieboken*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in