Citat:
Nej, de har inte haft någon riktigt stor hit sedan Blackmores avhopp. Inte ens på Blackmores absolut sista plattor med bandet. So what? Följer du strömmen?Och ändå har de inte haft någon riktig hit sedan Blackmores tid.
Jag skulle också mycket hellre se en lite slarvig Ritchie istället för en ganska medelmåttig Steve Morse. Blackmore kan åtminstone fler skalor och är tekniskt skickligare. Steve Morse är långt ifrån lika utmärkande. Till och med jag skulle kunna ersätta honom, helt seriöst.
På listan över världens bästa gitarrister så hamnar Blackmore ganska högt upp. Jag skulle bli förvånad om Morse ens hamnade på en top 200-lista...
Jag skulle också mycket hellre se en lite slarvig Ritchie istället för en ganska medelmåttig Steve Morse. Blackmore kan åtminstone fler skalor och är tekniskt skickligare. Steve Morse är långt ifrån lika utmärkande. Till och med jag skulle kunna ersätta honom, helt seriöst.
På listan över världens bästa gitarrister så hamnar Blackmore ganska högt upp. Jag skulle bli förvånad om Morse ens hamnade på en top 200-lista...
De har turnerat regelbundet och släppt skivor som fått övervägande bra omdömen av kritiker, så visst har det rullat på bra ändå. Jag själv tilltalas inte av det, men jag kan inte heller förneka det.
Du nämner "slarvig Ritchie" och "tekniskt skickligare" inom samma inlägg. Dessa två säger starkt emot sig själva. Man kan inte vara tekniskt skicklig samtidigt som man slarvar. Han är dessutom inte "lite" slarvig. Han är JÄVLIGT slarvig. T.o.m. introriffet i Smoke on the Water låter otight numera.
Ritchie Blackmore i sin prime har Steve Morse inte en skitis emot, men idag är förstnämnda långt ifrån sin standard och skulle man ställa dessa i en guitar battle 2022 så skulle Morse gå mot total utklassning. Sedan kan jag förstå förtjusningen i att ändå se Ritchie återförenas med sitt gamla band, men musikaliskt skulle det vara ett steg tillbaka.
"Till och med jag skulle kunna ersätta honom", säger killen som påstod att det inte krävs talang för att shredda och samtidigt lyfter mindre avancerade bluessolon till skyarna. Det tror jag först när jag ser det, tyvärr.
Ja. Blackmore hamnar högt upp på listor, och det med all rätt. Steve Morse är inte hälften så universiellt hyllad som honom och hamnar därför längre ner. Och?
Återigen, följer du strömmen?
Citat:
Kan du läsa? Isåfall. Läs inlägget du själv citerade så hittar du svaret på din fråga.
Eller tillhör du massan som tycker att Purple kan ta in några helt nya 20-åringar och fortsätta vidare när alla nuvarande medlemmar slängt in handduken?
Senast redigerad av TheNarrowMargin 2022-01-13 kl. 20:26.
Senast redigerad av TheNarrowMargin 2022-01-13 kl. 20:26.