Flashback bygger pepparkakshus!
2021-11-30, 16:35
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
De blev ju inte utbytta av presidenten utan de hade ett annat system p den tiden. Kamala har personligen valts av Biden och blir personligen sparkad av honom, frsta gngen det hnder.
Ja man skulle kunna sga att OM Biden stller upp igen, och OM han vljer ngon annan n Harris, s skulle det vara frsta gngen en president frivilligt byter "running mate" sen slutet p 1960-talet nr man brjade kampanja p det sttet.
Citera
2021-12-03, 16:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Symone Sanders, Kamala Harriss chief spokesperson, to leave office report

Departure is second high-profile exit in two weeks after resignation of vice-presidents communications director
https://www.theguardian.com/us-news/...s-office-staff

Hennes tv viktigaste medarbetare lmnar henne allts efter inte ens nnu ett r som VP. Det ska dessutom varit tv ytterligare i hennes stab som sagt upp sig. Ovanligt att en enda lmnar en stab och hr fyra stycken allts! Ngot hnder runtom henne. Klart sedan en tid r att demokraterna verkar tappat frtroendet fr henne genom att ge henne tmligen otacksamma uppdrag.

Hon fick en ganska lng smekmnad men fakta r att hon innan valet var ganska opoppis ven bland demokratiska krnvljare. Hade ett par procent std bara.

Man fr kanske tnka om att det blir Harris som lmnar innan Biden gr det?
Citera
2021-12-03, 21:24
Medlem
wwrs avatar
CNN:
Citat:
What the heck is going on with Kamala Harris?
https://edition.cnn.com/2021/12/02/p...-vp/index.html

T.o.m. CNN verkar ha givit upp med Harris.

Sagorna frn The West Wing har i alla fall ovntade vndningar, det mste medges.
Citera
2021-12-04, 08:20
Medlem
Japhys avatar
Innan midterms har Harris avgtt och Buttjudge blir VP.
Citera
2021-12-04, 09:15
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Absolut ett hllbart tips.

Men varfr ger de en icke-vit kvinna ett s ofrdelaktigt lge? Det r mycket ovanligt. Hon r dessutom frsta kvinnliga VP. De verkar inte skylla allt p diskriminering. Ingen politiker kan vara s dlig att inte media kommer att frska mrklgga det. Man hade kunnat sga att hon mste avg av familjeskl eller vad som helst utom ren inkompetens.

Edit: USA hade en VP, Charles Curtis, med indiansk bakgrund 1929-33, den frste icke-vita.
Senast redigerad av wwr 2021-12-04 kl. 09:57.
Citera
2021-12-04, 10:02
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Absolut ett hllbart tips.

Men varfr ger de en icke-vit kvinna ett s ofrdelaktigt lge? Det r mycket ovanligt. Hon r dessutom frsta kvinnliga VP. De verkar inte skylla allt p diskriminering. Ingen politiker kan vara s dlig att inte media kommer att frska mrklgga det. Man hade kunnat sga att hon mste avg av familjeskl eller vad som helst utom ren inkompetens.

Edit: USA hade en VP, Charles Curtis, med indiansk bakgrund 1929-33, den frste icke-vita.
Biden var tydlig med att han var en vergngspresident som skulle bana vgen fr "the Buttjudges of the world". Det r hela meningen med hans presidentskap. Att det fick bli Harris var frmodligen fr att hon r s sanslst usel att demokratiska vljare skulle fredra en pappaledig homosexuellt gift man som VP och snart president, efter att Biden avgtt p.g.a. hlsoskl.

Harris kommer avg pga familjetragedi eller liknande. Det blir utvgen.
Citera
2021-12-04, 10:18
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Biden var tydlig med att han var en vergngspresident som skulle bana vgen fr "the Buttjudges of the world". Det r hela meningen med hans presidentskap. Att det fick bli Harris var frmodligen fr att hon r s sanslst usel att demokratiska vljare skulle fredra en pappaledig homosexuellt gift man som VP och snart president, efter att Biden avgtt p.g.a. hlsoskl.

Harris kommer avg pga familjetragedi eller liknande. Det blir utvgen.
En s vattentt analys r svr att motsga. Ungefr som nr de stllde upp Sanders fr att frska f Crooked Hillary att inte framst som genomdlig. Skall bli mycket intressant att flja fortsttningen.

Men konstigt att de inte lt en vit gubbe skmma ut sig, det r vl nrmast lag p det i politik och massmedia. Men den delen skter ju Biden bra frsts.
Senast redigerad av wwr 2021-12-04 kl. 10:32.
Citera
2021-12-04, 14:19
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:

Att Harris blir allt omjligare att behlla ifrgastter jag inte. Jag tror hon hitintills klarat sig kvar fr att hon r kvinna och (tminstone enl. sig sjlv) tillhr en etnisk minoritet. Liksom att Biden frefaller allt mer virrig.

Frlt en dum frga och jag menar inte att mrka ord men med Buttjudge menar du Pete Buttigieg? https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pete_Buttigieg Huruvida han r bra vet jag inte, men tror du amerikanerna accepterar en homosexuell vice president som mjligen ven kommer ta ver presidentskapet?
Citera
2021-12-04, 14:55
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Att Harris blir allt omjligare att behlla ifrgastter jag inte. Jag tror hon hitintills klarat sig kvar fr att hon r kvinna och (tminstone enl. sig sjlv) tillhr en etnisk minoritet. Liksom att Biden frefaller allt mer virrig.

Frlt en dum frga och jag menar inte att mrka ord men med Buttjudge menar du Pete Buttigieg? https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pete_Buttigieg Huruvida han r bra vet jag inte, men tror du amerikanerna accepterar en homosexuell vice president som mjligen ven kommer ta ver presidentskapet?
De har inget val. Accepterar de en dement barnsniffare kan de nog st ut ett par r med en pappaledig bg.
Citera
2021-12-04, 22:04
Medlem
wwrs avatar
Citat:
De har inget val. Accepterar de en dement barnsniffare kan de nog st ut ett par r med en pappaledig bg.
Det r en gissning men jag tror ngot kommer att hnda. Harris framstlls som inkompetent i media. Det r i alla fall mycket ltt att dra den slutsatsen.

Jag tror inte man bara kommer att lta USA:s frsta kvinnliga (och andra icke-vita?) vicepresident frsvinna ut bakvgen med "familjeorsaker" e.dyl som skl och mnga skulle uppfatta det som att hon sparkats fr att hon inte dg.

Jag r inte sker, det r en gissning. Jag gissar "ngot" kommer att ske.

Men Buttigieg kan skert bli aktuell.
Senast redigerad av wwr 2021-12-04 kl. 22:07.
Citera
2021-12-05, 17:28
Moderator
Ancistruss avatar
Nu finns ven en trd fr de som nskar diskutera Pete Buttigieg och hans chanser att bli president.

(FB) Blir USAs nste president 2024 homosexuelle Pete Buttigieg?

/Mod.
Citera
2021-12-18, 19:19
Lste att Kamala Harris anklagas fr mobbning. rligt talat r jag inte frvnad, har alltid ftt falsk-vibbar frn henne. Nr Biden skulle vlja sin running mate, frgade TMZ sina lsare vem Biden borde vlja, de flesta amerikaner svarade Harris. men jag rstade den dr kvinnan frn Georgia, allts Stacey Abrams. Hon m inte vara lika snygg men hon verkar tminstone rlig och empatisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in