Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-04, 23:38
Medlem
Enligt statistik s ser det ut enligt fljande bland befolkningen:

54% rrligt avtal
21% mix
25% fast

Jag kan bara tala fr mig sjlv, men om jag skulle ka p smllen att behva betala 10.000.- i elrkning i december jmfrt med december fregende r (2.000.-) s skulle jag g under ekonomiskt.
Nu har jag fast elavtal s jag slipper denna smll, men hur gr det fr alla er andra?
Citera
2021-12-04, 23:49
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate

54% rrligt avtal
21% mix
25% fast

Jag kan bara tala fr mig sjlv, men om jag skulle ka p smllen att behva betala 10.000.- i elrkning i december jmfrt med december fregende r (2.000.-) s skulle jag g under ekonomiskt.
Nu har jag fast elavtal s jag slipper denna smll, men hur gr det fr alla er andra?

Det hade sklart varit surt, men det hade inte stllt till ngra problem.

Om du inte kan hantera en ofrutsedd utgift p 10 000, s br du se ver din ekonomi.
Citera
2021-12-04, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det hade sklart varit surt, men det hade inte stllt till ngra problem.

Om du inte kan hantera en ofrutsedd utgift p 10 000, s br du se ver din ekonomi.

80% av Sveriges befolkning lever mnad till mnad utan sparade medel... Just sayin
Citera
2021-12-04, 23:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
80% av Sveriges befolkning lever mnad till mnad utan sparade medel... Just sayin

Det r dumt. Just sayin.
Citera
2021-12-05, 00:39
Medlem
Bsta tid fr att teckna fast avtal brukar vara april---juli. Just nu br man nog inte teckna. Det r troligen s nd att vi fr ett verskott av el frn april.

Svrigheterna i Sverige beror p flaskhalsar betrffande verfring och den ojmna produktionen frn vindkraften. Samt att s mycket av krnkraften har lagts ned.
Citera
2021-12-05, 00:49
Medlem
Dalulvens avatar
Har fast pris. Vad ligger det rrliga p just nu?
Citera
2021-12-05, 01:08
Medlem
glajarns avatar
Citat:

54% rrligt avtal
21% mix
25% fast

Har alltid krt rrligt p el och s ven nu.
r ingenting som bekymrar mig verhuvudtaget fast jag bor i hus.
ven om kWh priset skulle ligga konstant p 4 kr s skulle det inte gra ngn strre skillnad fr mig. Har man inte pengar fr hga boendekostnader s kanske man ska fundera ver om man ska ga ett hus verhuvudtaget. Mina boende kostnad r obefintligt drav att jag inte bryr mig s mycket😁
Senast redigerad av glajarn 2021-12-05 kl. 01:11.
Citera
2021-12-05, 01:23
Medlem
Citat:
Det r dumt. Just sayin.
Kan man tycka, men med dliga lner/bidrag samt vrldens hgsta skatter och allt r skitdyrt samtidigt, hur ska du kunna gra annorlunda? S ser verkligheten ut.
Citera
2021-12-05, 01:41
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Kan man tycka, men med dliga lner/bidrag samt vrldens hgsta skatter och allt r skitdyrt samtidigt, hur ska du kunna gra annorlunda? S ser verkligheten ut.

Struntprat. Visst, ensamstende flerbarnsfrldrar med lglnejobb, i sdana fall kan jag kpa att det r svrt att bygga buffert. Men att 80% lever mnad till mnad, det r ren och skr dekadens och oansvarighet.
Citera
2021-12-05, 01:51
Medlem
Citat:
Struntprat. Visst, ensamstende flerbarnsfrldrar med lglnejobb, i sdana fall kan jag kpa att det r svrt att bygga buffert. Men att 80% lever mnad till mnad, det r ren och skr dekadens och oansvarighet.
Nej. Alla har inte vlbetalda jobb och kan bo billigt och nra jobbet osv. Alla har inte rd med snla bilar eller billig elrkning.

Brja tnk litegrann. Sverige R ett fattigt land pga vrldens hgsta skatter, icke fungerande samhlle och skitdyra priser p allt!
Citera
2021-12-05, 01:59
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Nej. Alla har inte vlbetalda jobb och kan bo billigt och nra jobbet osv. Alla har inte rd med snla bilar eller billig elrkning.

Sant s lng, men..

Citat:
Brja tnk litegrann. Sverige R ett fattigt land pga vrldens hgsta skatter, icke fungerande samhlle och skitdyra priser p allt!

Det hr r bullshit. Om man inte lgger pengar p skit, s rcker pengarna.
Citera
2021-12-05, 02:49
Medlem
Citat:
Sant s lng, men..

Det hr r bullshit. Om man inte lgger pengar p skit, s rcker pengarna.
Nej. Det gr de inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in