Citat:
Du frågade "Hur tror du egentligen att budgivningen går till?" och jag svarade med att referera till det dokument vari det förklaras.
Citat:
Nej, jag vinner på grund av att jag har rätt och du har fel.
Citat:
Intresseklubben antecknar. Jag inser nu att din "strategi" är att kopiera in irrelevanta långa stycken från texter du inte begriper dig på och hoppas att läsarna heller inte ska förstå dem. Därmed ska det framstå som att du "vinner" eftersom styckena du kopierar in är längre än mina.
Nej, jag vinner på grund av att jag har rätt och du har fel.
Att "vinna" på Flashback har jag förstått är väldigt viktigt för dig. Du får gärna "vinna" den här tråden också, men jag skulle ändå vilja rätta en del felaktiga påståenden du kommer med.
Citat:
Nej, det avgörs genom dagen-före bud, vilket är anledningen till att förfarandet bryter mot EU:s regler och ska avskaffas 2025 (från din egen länk).
Citat:
Det du skrev var "Vilka företag som ingår i förbrukningsreserven avgörs först efter att de lagt ett bud som antagits." Detta är felaktigt. Vilka företag som ingår i förbrukningsreserven avgörs i årliga upphandlingar.
Nej, det avgörs genom dagen-före bud, vilket är anledningen till att förfarandet bryter mot EU:s regler och ska avskaffas 2025 (från din egen länk).
Såhär står det i effektreservförordningen från 2010:
Förordning (2010:2004) om effektreservFattar du inte att "avtal" och "anbud" syftar på de upphandlingar som SvK gör?
Den andel av effektreserven som skapas genom avtal om minskad elförbrukning ska vara minst 25 procent. Andelen får vara mindre i den utsträckning det saknas förutsättningar för sådana avtal med hänsyn till de anbud som har lämnats eller om det annars finns särskilda skäl.
https://lagen.nu/2016:423
Citat:
Alla effektreserver inklusive förbrukningsreserven ingår under samma samlingsnamn.
Citat:
Jaha? Nämner dokumentet över huvud taget förbrukningsreserven? Om inte varför tror du det är så?
Alla effektreserver inklusive förbrukningsreserven ingår under samma samlingsnamn.
Det är inte riktigt ett svar på frågan. Varför nämner inte dokumentet förbrukningsreserven?