Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-12-14, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaBroed
Hej!

Det här inlägget är dikterat via min fru från sjukhussängen.

Först: tack för alla välönskningar och fina ord. Jag ligger på hospice och har det bra, men är väldigt trött och det är därför jag bett min fru göra dessa noteringar (efter mina egna ord) istället för att skriva själv. Det har kommit några frågor om mitt fysiska mående, och jag kan väl säga att jag inte har ork eller muskelstyrka att göra något fysiskt, utöver att gå runt lite på rummet och avdelningen, och ibland lite runt huset.

Jag är väldigt rörd över att flera av er har, och vill, donera pengar till Cancerfonden. Så fint av er, TACK!

Ett par punkter om saker som dykt upp i tråden.
1. Jag vill under inga omständigheter ha pengar som går till mig eller mina nära personligen. Vi har inte de behoven och det skulle inte kännas bra. Däremot, vilket flera av er verkar ha hakat på, så får man gärna (om man har möjlighet) skänka ett litet bidrag till någon organisation som man uppskattar. Dock såklart ingen press att skänka monetära gåvor överhuvudtaget!
2. Jag kommer inte att outa mitt riktiga namn. När jag skrev att min fru skulle skriva i mitt namn så menade jag genom mitt konto här. Så namnet kommer fortfarande vara OlikaBroed.

Det var allt för nu. Tack för allt visat intresse.
/Bröd.
Åh, Bröd!
Jag saknar ord, vill bara markera närvaro och framför allt än en gång tacka för det du givit här.
Far väl💕

Varmaste hälsningar till fru Bröd 💕
Citera
2021-12-14, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POTATISHACKAN
Jag försökte mig på att starta en insamling i lördags kväll men tyckte det såg ut som att alla som sedan skulle donera kunde se mitt riktiga namn så jag lade ner det.
Satte i på bankgiro istället.
Skrev
Gäller OlikaBroed
Legendarisk på Flashback
i meddelanderutan

Okej, nu förstår jag hur du menar 🙈

Jag gjorde detsamma (till pg) och skrev samma meddelande som du.
Citera
2021-12-14, 18:13
Medlem
Snowsmiles avatar
Har följt tråden men sorg i blick..
Förlorade min guddotter för tre år sedan efter 1,5års helfetisk kamp i en aggressiv leukemi, så har sett detta elände på nära håll.

Styrkekram till herr och fru Bröd tack för att du/ni delar med er
av erfarenhet känslor och filosofiska funderingar i denna svåra tid.

Jag satte in ett bidrag iallfall, rymdkramar till er alla!

/Snow
Senast redigerad av Snowsmile 2021-12-14 kl. 18:55.
Citera
2021-12-14, 19:43
Medlem
OlikaBroeds avatar
Detta är så bortom allt jag tänkt när jag startade tråden. Tårarna rinner här på sjukhusbädden. Jag är verkligen mållös. Ni är bäst - helt otroliga ❤️❤️❤️❤️

// Bröd
Citera
2021-12-14, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allexx2
Vill tala om för dig att det är viktigt att du omvänder dig till Gud, dvs. Fadern, Jesus (sonen) och den Helige Anden, och tar emot Herren och börjar lyda honom innan det är för sent, så att du kommer till Himlens härlighet och inte går förlorad i helvetet. Må Gud välsigna dig ✝️❤️️

Finns ingen anledning att ”omvända” sig till dessa. Om de finns så har de redan ”sett” OlikaBroed och välkomnar honom till ”Himlens härlighet”. Serveras det bubbel där 🥂🤔😉

Edit: Jag tror att humorn är viktig att ha med sig i svåra stunder. Inte meningen att provocera ❤️
Senast redigerad av Pussywanker 2021-12-14 kl. 20:44.
Citera
2021-12-14, 20:39
Medlem
En vacker syn när man trycker på länken. Flashback visar sina bättre sidor. 💕💕💕
Citera
2021-12-14, 20:55
Medlem
MolecularSpices avatar
Kära OlikaBroed,

Nu har jag också donerat till "ditt" Cancerfonden-konto.

Jag är en av dem som läser denna tråd utan att kommentera... vi är säkert väldigt många.

Tack för att du gör våra liv lite mer meningsfulla!

"Hat off" till dig och fru Bröd!

MolecularSpice
Citera
2021-12-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackjudekrok
Tänker inte läsa 100 sidor av snurvel.
Finns det några som helst bevis förutom känslomässig manipulation?
Tack vare dina otroligt dumma inlägg satte jag just in 100:- på kontot.
Citera
2021-12-14, 21:20
i trådstartens ära så har jag bestämt mig att investera i en cancer forskarfond.

tragiskt att läsa detta livsöde, hoppas du får frid den sista tiden.
Senast redigerad av captengrogg 2021-12-14 kl. 21:40.
Citera
2021-12-14, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag med. Bra initiativ. Sorglig men fin tråd som verkligen får en att tänka till om vad som är viktigt här i livet.
Jag orkar knappt läsa den för det är så ledsamt. Nu kom den upp på nya inlägg och såg vad idioten skrivit. Så kan det gå..
Citera
2021-12-14, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussywanker
Finns ingen anledning att ”omvända” sig till dessa. Om de finns så har de redan ”sett” OlikaBroed och välkomnar honom till ”Himlens härlighet”. Serveras det bubbel där 🥂🤔😉

Edit: Jag tror att humorn är viktig att ha med sig i svåra stunder. Inte meningen att provocera ❤️

Varför riskera och inte omvända sig?
Citera
2021-12-14, 21:28
Medlem
Monsens avatar
Det funket med adressen til det kongelige slott i Stockholm 🙃 så nå har jeg også donert ❤

Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag med. Bra initiativ. Sorglig men fin tråd som verkligen får en att tänka till om vad som är viktigt här i livet.

Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Men kjenner ingen svenske postnummer 😅

Og med personnummer fra Norge kan jeg ikke registrere meg. Vi setter det opp litt annerledes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in