Citat:
Ursprungligen postat av
Bengt-Erik
Hej Flashback!
Nu behöver jag återigen er hjälp. Vår dotter har tidigare under hösten kommit ut som lesbisk. Detta skapar såklart en hel del bekymmer för mig och min fru. Dels hade vi sett fram emot livet med barnbarn och dels anser vi det vara direkt olämpligt.
Ett problem som är mer nära förestående är att dottern vill ta med sin nya flickvän hem till oss på julafton. Detta är varken jag eller min fru särskilt pigga på….
Hur förbjuder vi dottern att ta med sin ”flickvän” på julafton?
Hur omvänder vi vår dotter till att bli heterosexuell igen?
Jaa du Bengt-Erik, det var bättre förr eller vad säger man? Det kan inte vara lätt för dig som bakåtsträvare att leva i ett så pass snabbt expanderande samhälle. Om du vill bevara relationen med din dotter så gör du rätt i att ventilera på Flashback.
Du behöver absolut inte dela hennes värderingar men att förbjuda henne och hennes partner pga sexuell läggning kommer inte att leda någonvart. Att man kan vara så egoistisk som förälder att man värderar sin egen lycka högre än sin egen dotters är för mig helt ofattbart. Antingen accepterar du hennes läggning och stöttar henne. Eller så uttrycker du ditt missnöje och ser hur hon reagerar. Antingen tar hon till sig det du säger och ändrar sig, eller så blir hon förbannad och bryter kontakten. Du kanske skulle tänka till och utvärdera vad som faktiskt är viktigt i ditt liv innan du rådfrågar Flashback. Jag hoppas att du väljer rätt.