Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-28, 00:51
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Ingen insatt som vet mer om hur fröna klarar vintern?
Hampa (Cannabis) växer då och då upp vid fågelbord där man matat fåglarna under vintern, så jodå, fröna tål kyla och vinter, absolut. Sedan kan det kanske vara så, att de sorter som är framavlade för att ha mer av aktiva substanser i sig kanske är känsligare för kyla än vad "industrihampa" är. Den senare gör man fågelfrö respektive rep av.
Citera
2021-10-25, 11:51
Medlem
Jag har fått en liten vild vad jag tror var ruderalis i min trädgård som jag kanske fick 2g av på grund av hemska förhållanden.http://imgur.com/a/E44YRH7
Citera
2021-10-31, 19:09
Medlem
spicy47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyzan
Jag har fått en liten vild vad jag tror var ruderalis i min trädgård som jag kanske fick 2g av på grund av hemska förhållanden.http://imgur.com/a/E44YRH7

Blev du bäng av det? Annars var det säkert industrihampa, och ja den blommade alldeles för tidigt haha
Citera
2021-11-03, 19:30
Medlem
BearMonks avatar
Vad jag har lyckats läsa mig till så ska det finnas lite versioner av cannabis som till viss del kan få upp sin THC.
Dock är frosten ett jäkla minus. Det kommer att neutralisera THC med störst sannolikhet.
Men odla tidig sommar fram till Sep möjligen Okt borde gå. Sen är ju frågan hur bra röka det blir av det dvs. Jag vet ett gäng grabbar i England som har alla sina odlingar utomhus och får fin fint röka. Och dem är väl liknande klimat som oss?

Så det går nog lösa på något vis. Men tror inte det är första valet för en "första gången odlare" att ge sig in i.
Citera
2021-11-06, 06:43
Medlem
Citat:

Kan ju vara en fågel som bajsat ut ett frö? Oavsett trevligt att få gratis röka i trädgården !
Citera
2021-11-06, 09:55
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BearMonk
Vad jag har lyckats läsa mig till så ska det finnas lite versioner av cannabis som till viss del kan få upp sin THC.
Dock är frosten ett jäkla minus. Det kommer att neutralisera THC med störst sannolikhet.
Men odla tidig sommar fram till Sep möjligen Okt borde gå. Sen är ju frågan hur bra röka det blir av det dvs. Jag vet ett gäng grabbar i England som har alla sina odlingar utomhus och får fin fint röka. Och dem är väl liknande klimat som oss?

Så det går nog lösa på något vis. Men tror inte det är första valet för en "första gången odlare" att ge sig in i.
Jo att odla utomhus går och i dagens läge är autoflowering såpass utvecklade att de når samma the halter som vanlig cannabis och dom är stryktåliga för det mesta med! Tyvärr omtyckta utav förbannade mördarsniglar dessvärre!
Citera
2021-11-06, 11:06
Medlem
BearMonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Jo att odla utomhus går och i dagens läge är autoflowering såpass utvecklade att de når samma the halter som vanlig cannabis och dom är stryktåliga för det mesta med! Tyvärr omtyckta utav förbannade mördarsniglar dessvärre!

Hmm har bara hört det bli små skördar av auto. Men kanske finns någon riktig värsting.
Häftigt iallfall.
Citera
2021-11-06, 11:38
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BearMonk
Hmm har bara hört det bli små skördar av auto. Men kanske finns någon riktig värsting.
Häftigt iallfall.
Mjo, asså körde en i fönsterblecket den gav 20g- de jag har kört utomhus blommade betydligt bättre, får se exakt hur mycket när jag plockar ner dem från torken(låter den ta lååååång tid på sig) men djävlar vad det spelar roll vilken breeder man väljer! -sedan så är nog indo weed, benmjölsblandningar, cocos, cannabis näring, lst, scrog och allt sånt nog djävligt mycket mer givande än en lantis style hobbyodling med vanlig blomjord skit nph näring etc etc
Citera
2021-11-06, 13:51
Medlem
BearMonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Mjo, asså körde en i fönsterblecket den gav 20g- de jag har kört utomhus blommade betydligt bättre, får se exakt hur mycket när jag plockar ner dem från torken(låter den ta lååååång tid på sig) men djävlar vad det spelar roll vilken breeder man väljer! -sedan så är nog indo weed, benmjölsblandningar, cocos, cannabis näring, lst, scrog och allt sånt nog djävligt mycket mer givande än en lantis style hobbyodling med vanlig blomjord skit nph näring etc etc

okej 20g var väl ca där jag trodde med.
Håll mig gärna uppdaterad när torken är klar. Spännande att se var det landar.
Citera
2021-12-21, 00:22
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Polaren var förbi det växer ett gäng men ytterst smått än sålänge.

Ligger jävligt otillgängligt och inte i närheten för mig.

Kan inte se någon annat än att det är frön från tidigare plantor som växer.

Ingen insatt som vet mer om hur fröna klarar vintern?

Själva odlingen blev avbruten pga av risk för semester så blev aldrig skördat, någon måste ha testat liknande tidigare?

Citat:

Vill ni odla plantor som klarar att ge frön som klarar av Svensk vinter och sen gror och växer året efter, då är det frön från just era plantor som ska användas.

Era plantor klarade bevisligen av vintern och växte självmant nästa år, sådana plantor är det som ni ska samla frön från.

Chansa inte, välj frön från plantor som bevisligen klarade provet. De fröna har rätt genetik/DNA.
Citera
2022-03-01, 21:23
Medlem
Hur blev det med att få det odla det vilt i Sverige? Skulle väll räka om någon skogsägare som äger lite för mycket skog som vi skulle kunna börja provodlignar?
Citera
2023-09-27, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleBalle12369
Hur blev det med att få det odla det vilt i Sverige? Skulle väll räka om någon skogsägare som äger lite för mycket skog som vi skulle kunna börja provodlignar?

Haschtomtar kan inte ens organisera en tvättid, så din fråga är med 100% säkerhet icke relevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in