2005-08-09, 02:53
Medlem
Nemesis1s avatar
"Weed", kallas det ju, och weed betyder ju ogräs... Men detta ogräs gör allt annat än att sprida sig, tvärtom! Får inte växten en massa hjälp av människan så dör den bort...

Men visst skulle det vara trevligt om cannabis växte vilt?? Även om honorna skulle vara befruktade skulle ju kvantiteten ta igen bristen på kvalitet... Sen så skulle vild cannabis också vara förbudsivrarnas stora nederlag, de skulle aldrig kunna kämpa emot ett ogräs som sprider sig som en löpeld!

Problemet är bara det kalla klimatet här, den stackars hampan tycks inte riktigt få tid att blomma... Men någon strain borde det väl finnas som klarar av vårt klimat?? Lowryder, kanske??

Vad säger odlingsexperterna, kan vi få cannabis att frodas som ett vilt ogräs??
Citera
2005-08-09, 03:53
Bannlyst
Det hade varigt helt underbart att bara gå ut å plocka lite röka i vildmarken.
Citera
2005-08-09, 04:15
Medlem
Azraels avatar
Så klart vi kan! Hampa växte naturligt överallt förr (I sverige låter jag vara osagt). Det är ogräs vi pratar om. Borde inte vara så svårt att få en riklig fauna i sverige. Lowryder? Ont om frön. Det behövs en inte oansenlig mängd odlare som avstår buds för frön. Man kanske skulle börja med "fågelfrö" och sedan ympa in tex lowryder?
Citera
2005-08-09, 06:22
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Så klart vi kan! Hampa växte naturligt överallt förr (I sverige låter jag vara osagt). Det är ogräs vi pratar om. Borde inte vara så svårt att få en riklig fauna i sverige. Lowryder? Ont om frön. Det behövs en inte oansenlig mängd odlare som avstår buds för frön. Man kanske skulle börja med "fågelfrö" och sedan ympa in tex lowryder?
då florerar det bara en massa skit weed på marknaden.. iaf om man använder fågelfrö...
men dansk pot borde väl gå?
Citera
2005-08-09, 09:39
Medlem
NoDices avatar
Här är en strain som är fram odlad i sverige för att tåla klimatet här.

http://www.overgrow.com/strainguide/...s/Stuporsonic/

Funkar nog bäst i södra sverige dock!
Dyra frön bara!!
Citera
2005-08-09, 11:53
Bannlyst
Hmm kan verkligen en sativa strain bara växa hej vilt ute?

Man behöver ju inte avstå från budds för att få frön, man kan ju göra popcorn dvs då får man både frön å budds

Näe men hur ska dom klara sig över vintern?

Precis! som någon här sa..kvaliten på gräset hade sjunkit, efterfrågan likaså..
Citera
2005-08-09, 12:21
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDice
Dyra frön bara!!
Att fröna är dyra spelar ju inte så stor roll eftersom det nu är meningen att honorna skall befruktas, vilket ger massor med nya frön...
Citat:
Ursprungligen postat av weedhead
Näe men hur ska dom klara sig över vintern?
Det kan dock vara ett värre problem, själv kan jag inte svara eftersom jag själv har nollkoll på odling...
Citera
2005-08-09, 12:32
Medlem
klart man kan få gräset att växa i norden, men få det att blomma är nog en omöjlighet i vårat pissiga klimat.
Citera
2005-08-09, 12:35
Medlem
NoDices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Att fröna är dyra spelar ju inte så stor roll eftersom det nu är meningen att honorna skall befruktas, vilket ger massor med nya frön...

Men de första måste man ju ändå köpa... Klart man inte köper nya frön varje gång! Inte för ett sådant här projekt iaf.
Citera
2005-08-09, 17:42
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedhead
Precis! som någon här sa..kvaliten på gräset hade sjunkit, efterfrågan likaså..
´

Tror snarare på att kvaliteten hade ökat väldigt mycket. Gräs hade blivit så vanligt att polisen slutat bry sig, sett igenom fingrarna osv, vilket hade inneburit att vem som helst hade vågat dra en odling hemma, top quality marijuana for everyone

Däremot hade ju "skitstandard" eller "plockgräs" snurrat runt
Citera
2005-08-09, 18:30
Medlem
Tjacktorskens avatar
Det hade visserligen varit bushweed, men det är ju ruskigt mer potent än skiten som nu säljs. Dra fram en riktig dunderpotent strain så vet jag en som tänker köpa ett par frön och använda till framställning av nya.
Citera
2005-08-09, 18:44
Bannlyst
Jag läste nånstans att Cannabis har vuxit vilt i Sverige. Jag har ingen källa tyvärr. Cannabis Ruderalis växer väl vilt i länder med liknande klimat som Sverige?

Internet ger oss möjligheten att organisera detta. Vi behöver en schysst hemsida där endast INBJUDNA får vara med (åtminstone till att börja med). Betrodda medlemmar från FB, SweCan och MM är en bra start. Om vi vill att cannabis ska få fotfäste måste vi planera hur och vart vi ska så. Det är ju ingen idé att kasta frön i parker el. dyl. Någon eller några måste koordinera aktionen och tilldela medlemmarna vissa lämpliga områden. På det viset skulle man med några hundra medlemmar och ett tiotal år faktiskt kanske lyckas. Eller vad tror ni?

Tyvärr blir det nog svårt att få tag på den enorma mängd frön som krävs, förutsatt att det inte får kosta för mycket. Fågelfrön är en väldigt bra start dock.

Nån som inte är totalt passiviserad och vill börja brainstorma lite? Eller är hela idén fullständigt orealistisk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in