Citat:
Ursprungligen postat av
johngold
Något nytt skvaller om järngänget i Värnamo då? Frågan är hur dom kan vara en fullvärdig klubb när det är människor som gör mer klantiga saker än vad som borde vara tillåtet i en sån bred klubb. Brukar inte MC klubbar ogilla negativ publicitet? Anledningen att jag undrar är väl för att ja under dessa år sett Värnamo i media fler gånger än covid notiser ungefär. Skumläst vissa topics om folk som varit informatör, ledare med namnbyte, självmord och en som sprang runt med en bomb i ryggsäcken. Känns inte som någon stabil och respektabel avdelning när vad jag har läst mig till är ett gäng griniga barn som bokstavligen talat blir utmanade utav ett lokalt oerhört litet umgänge invandrare som lyckas sätta skräck i klubbens medlemmar i Värnamo.
Blivit ett vanligt fenomen inom denna klubb senaste åren, kolla bara soppan med BEARJAW i vara/skara, vänersborgsavdelningen och ja nu Värnamo.
Fått en känsla att man tar in precis vad skit som helst, verkar som att man desperat är ute efter kvantitet, och som alla vet blir ju då kvalitén lidande.
Det har eskalerat sedan man startade I.M.A /(Independent Motorcycle Association Sweden) som ju naturligtvis inte är oberoende på något sett, den styrs av Bandidos, men i iallafall. I.M.A drar till sig massvis av wannabe bikers som helt enkelt inte platsar i någon swemod klubb. Man träffas på diverse kalas och knyter upp sig med just Bandidos, kan inte på något vis förstå vad Bandidos ser i dessa individer, mer än då kanske att de används som åsnor och distributörer. Men det har ju historiskt sett inte varit speciellt stabila nätverk, med torskningar och golningar som följd. Men visst det är underhållning på hög nivå, det vill säga för oss som står vid sidan av och får läsa alla dessa tragikomiska historier. Det som möjligen inte är så roande som jag ser det är ju att en del vilsna själar får sätta livet till för ingenting egentligen, lider med familjerna som mister sina söner, som sagt för egentligen ingenting, för att några högre upp tjänar pengar på dessa vilsna själar.