Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-24, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Enligt Global Innovation index så var Kina det 12 mest innovativa landet i världen och det tredje mest innovativa landet i Asien efter Sydkorea och Kina.

Så Kina är både nummer två i Asien, och nummer tre i Asien?

Citat:
På topp 10 listan återfinns EU-länder, Schweiz och USA samt två asiatiska länder - Sydkorea och Singapore. Ryssland...

Sverige är nummer två i världen enligt listan, men det nämner du inte, din ryska tattare?
Citera
2021-12-24, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan
Så Kina är både nummer två i Asien, och nummer tre i Asien? Sverige är nummer två i världen enligt listan, men det nämner du inte, din ryska tattare?
Jag skrev fel. Det händer även den bästa. Ja, Sverige är nummer två på listan. Jag är ingen rysk tattare. Jag är varken ryss eller tattare. Jag är svensk. Vad är du? Någon sorts svensk-hatande taiwanesisk båtflykting?
Citera
2021-12-24, 00:48
Medlem
Citat:
svensk-hatande

Så du glömmer bort att nämna att Sverige är näst bäst på listen, utan diskuterar hellre Folkmordsdiktaturen Kommunistkinas och Putinstan-Rysslands långt mycket sämre placeringar.

Är det då inte du som är "svensk-hatande"?

Putinstan-ryssar har uppenbarligen problem med logiken?
Citera
2021-12-24, 00:54
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Så du glömmer bort att nämna att Sverige är näst bäst på listen, utan diskuterar hellre Folkmordsdiktaturen Kommunistkinas och Putinstan-Rysslands långt mycket sämre placeringar.

Men snälla, att gå i konfrontation med Ryssland eller Kina ligger inte i gemene svensks intresse men att få detta att hända tycks vara ditt raison d'être, ändå menar du att du skulle vara en vän till Sverige? Jaja, berätta gärna den om de flygande grisarna också.
Citera
2021-12-24, 00:56
Medlem
Citat:

Rysslands och Kinas försök att omtolka internationella avtal, fördrag och historiska händelser för att passa sina egna intressen för stunden gör att de borde få dela 1:a plats på listan över innovativa länder.
Citera
2021-12-24, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Men snälla, att gå i konfrontation med Ryssland eller Kina ligger inte i gemene svensks intresse men att få detta att hända tycks vara ditt raison d'être, ändå menar du att du skulle vara en vän till Sverige? Jaja, berätta gärna den om de flygande grisarna också.
Det är inte Sverige som söker konfrontation utan Putler, Xinnie the Ping och deras respektive drägg till underhuggare.
Citera
2021-12-24, 00:58
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Det är inte Sverige som söker konfrontation utan Putler, Xinnie the Ping och deras respektive drägg till underhuggare.

Går inte att ta ovanstående seriöst. Tack o hej.
Citera
2021-12-24, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Men snälla, att gå i konfrontation med Ryssland eller Kina ligger inte i gemene svensks intresse.

Varför skulle det inte ligga i "gemene svensks intresse", menar du?

Ligger det mer i "gemene svensks intresse" att underordna sig löjeväckande och utfattiga bananrepubliker som Putinstan-Ryssland, eller avdankade kommunistparti-diktaturer på andra sidan jorden, som Folkmordsdiktaturen Kommunistkina?
Senast redigerad av RepublikenTaiwan 2021-12-24 kl. 01:10.
Citera
2021-12-24, 01:13
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Varför skulle det inte ligga i "gemene svensks intresse", menar du?

Ligger det mer i "gemene svensks intresse" att underordna sig löjeväckande och utfattiga bananrepubliker som Putinstan-Ryssland, eller avdankade kommunistparti-diktaturer på andra sidan jorden, som Folkmordsdiktaturen Kommunistkina?

Lul. Du får gärna skaka fram en källa för det påståendet. Kina vill erövra världen med handel, tycker det är en bekväm omväxling mot USA's erövra världen med våld då handel ofta ger upphov till win-win scenarion till skillnad mot de där våldet är centralt.

Båda länderna tycks intresserade av att bedriva handel med oss, det tycker jag är en bra grej, vi bör handla och prata med dem, nu är vi dock bakbundna då våra avtal går via EU, men med det sagt är det när orden tar slut som våldet tar vid. Så låt oss gärna fortsätta föra dialog med dem, nog går det att finna lägen där vi samtliga kan vinna.

Är du så kåt på att kriga mot "Putinstan" och "Folkmordsdiktaturen KommunistKina" tycker jag du gott kan utkämpa den själv.

Själv är jag kåt på fred och billiga kinesiska varor av god kvalitet.
Citera
2021-12-24, 02:03
Medlem
Citat:

Det var ett misstag av mig att nämna att Sverige låg tvåa på listan. Jag tror jag också skrev fel. Det är inte en stor grej. Har du så få invändningar mot det jag skriver att du måste skrika om småsaker. Det är inte jag som är svenskhatare. Men du skall få en fråga som jag inte tror du kommer besvara men du kommer få frågan ändå. Om det låg i svenskarnas intresse att Kina fick tillbaka sin ö Taiwan. Skulle du då ändra uppfattning om Taiwan?
Citera
2021-12-24, 03:04
Medlem
Kina och Ryssland fördjupar sitt more than alliance-partnerskap i ett gemensamt utvecklande av högteknologiska vapen. Detta indikerar ett större förtroende mellan länderna än vad många hade hoppats på.

https://tass.com/politics/1379867
Citera
2021-12-24, 03:31
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swordomer
Kina och Ryssland fördjupar sitt more than alliance-partnerskap i ett gemensamt utvecklande av högteknologiska vapen. Detta indikerar ett större förtroende mellan länderna än vad många hade hoppats på.

https://tass.com/politics/1379867
Fick precis en tanke när jag vaknade till här i julnatten. Tänk om den stora skrällen är en försvarsöverenskommelse mellan Kina och Ryssland. Man täcker upp varandra i händelse av storkonflikt mot USA och väst inklusive kärnvapen.

Skulle vara en intressant utveckling.

God Jul! 🎅🎄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in