Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-01, 07:49
Medlem
31G350125s avatar
På bilder från Möllevångstorget i Malmö syns hur fyrverkerier skjuts – mitt i folkmassan som samlats.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...folksamlingen/

och

https://www.expressen.se/nyheter/myc...n-pa-nya-aret/
Citera
2022-01-01, 08:17
Medlem
Tar man hit obegränsat med individer från Mena, då får man Mena miljö.
Citera
2022-01-01, 08:30
Medlem
Blaze.s avatar
Samma visa varje år.. Sjukt att se alla föräldrar som tog med sina småbarn till krigsfältet. Vid det här laget bör man veta att möllevångstorget alltid blir en krigszon på nyårsafton. Jag såg enbart en polisbil på plats, tolkar det som att det nu är accepterat att försöka spränga folk i luften.
Senast redigerad av Blaze. 2022-01-01 kl. 08:33.
Citera
2022-01-01, 09:08
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/sa-var-ny...kots-mot-polis
För de som inte vill stödja bajstidningar som expressen eller aftonhoran.

På filmen som visas på SVTs sida så kan man se massa orcher skjuta raketer på varandra.
Bland annat så finns det en kvinna med ett barn i famnen som är under ett år. Varför går man ens ut med en sådan unge bland detta kaos som man VET kommer inträffa varje år?

Sedan ser jag några poliser varav flera saknar skyddsglasögon. Någon har glasögon för skjutning. Ingen har glasögon som skall skydda mot föremål från sidan.
Varför skickar man ut poliser som riskerar att få ögonskador? Det är inte okänt för någon att orcherna på Möllevångstorget är helt galna runt nyår.
Ingen av poliserna har heller varselväst vilket gör att de är svåra att hitta i det folkhav som uppstod.
Citera
2022-01-01, 09:09
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Samma visa varje år.. Sjukt att se alla föräldrar som tog med sina småbarn till krigsfältet. Vid det här laget bör man veta att möllevångstorget alltid blir en krigszon på nyårsafton. Jag såg enbart en polisbil på plats, tolkar det som att det nu är accepterat att försöka spränga folk i luften.

Så länge inga svenskar drabbas så är det väl ok kan jag tycka. Till och med ganska positivt.
Citera
2022-01-01, 09:28
Medlem
Man kan se att det är araber.
Citera
2022-01-01, 09:55
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Samma visa varje år.
Varför står inte en polisstyrka med hjälp av militär redo och helt enkelt drar en järnring runt torget och plockar in varje idiot. Har alla medverkande kroppskameror på sig så går det att sätta dit skiten direkt.
Citera
2022-01-01, 09:59
Bannlyst
Möllevångstorget förvandlas varje nyår till Bagdad anno 2003. Har för mig att det såg mycket värre ut för ett par år sedan bara.
Citera
2022-01-01, 10:21
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
På bilder från Möllevångstorget i Malmö syns hur fyrverkerier skjuts – mitt i folkmassan som samlats.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...folksamlingen/

och

https://www.expressen.se/nyheter/myc...n-pa-nya-aret/

Det är så tradigt, män och alkohol. När ska män börja bete sig? När alkoholen kommer innanför västen hos karlar ja då blir det så här, slagsmål, skjuta vilt med raketer och kaos. Läste artikeln, alkoholen är stor orsak till kaoset inatt. Förbjud fyrverkerier och smällare, problemet löst. ♀️
Citera
2022-01-01, 10:28
Malmö behöver en ränsning tror jag, fyfan för allt sand folk..
Citera
2022-01-01, 10:32
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Det är så tradigt, män och alkohol. När ska män börja bete sig? När alkoholen kommer innanför västen hos karlar ja då blir det så här, slagsmål, skjuta vilt med raketer och kaos. Läste artikeln, alkoholen är stor orsak till kaoset inatt. Förbjud fyrverkerier och smällare, problemet löst. ♀️

Ränsa bort smutset, så är det löst direkt. Men folk fattar fortfarande inte vilka personer som är ett problem lixom du.

Det är Fitt sandfolket som inte fattar hur man beter sig, titta på alla klipp från de senaste 10-15 år en så ser man tydligt.

Hur röstar du?
Citera
2022-01-01, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Samma visa varje år.. Sjukt att se alla föräldrar som tog med sina småbarn till krigsfältet. Vid det här laget bör man veta att möllevångstorget alltid blir en krigszon på nyårsafton. "Jag såg enbart en polisbil på plats, tolkar det som att det nu är accepterat att försöka spränga folk i luften."

Du överdriver väldigt mycket och upprepade gånger. Och jag tycker det är väldigt emotionell lyric, som ger oss ditt personliga perspektiv.
Det blir väldigt svårt för mig att lägga värdering i din kommentar.

Jag tror du måste tänka mer på vad du vill framföra och ändra på.
Föreslå och ifrågasätta, varför var det bara en bil vi såg på videon i minst ett par sekunder.

I texten din så uppvisar du en föreställning om en icke existerande värld där poliser kan antingen;
Se in i framtiden och fördela resurserna på ett fördelaktigt sätt.
Eller;
Poliser kan avancera till brottsplats eller där den behöver tillkännage sig inför lagen på blixtsnabba ytterst få sekunder.
Hur många ska det vara tycker du? Tillräckligt för att hålla en sån folkmassa under våld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in