Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-01-06, 15:10
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Är inte dessa börsföretag?

Eller är de verkligen ägda av amerikanska staten, dvs förstatligade som du påstår? Jag försökte googla och åtminstone jag får fram att de är börsnoterade, dvs du har fel?
Det fungerar tvärtom. Den amerikanska regeringen ägs av storföretagen, liksom EU görs. Storfinansen äger storföretagen och styr händelseförloppet nu.

Se på Manchin."Vem är president, Biden eller Manchin", frågade Charlemagne Harris och hon klappade ihop.
Senast redigerad av wwr 2022-01-06 kl. 15:16.
Citera
2022-01-06, 15:13
Medlem
Tillssons avatar
Video där militären skjuter med skarp ammo.

https://video.twimg.com/ext_tw_video...dVe.mp4?tag=12
Citera
2022-01-06, 15:16
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Video där militären skjuter med skarp ammo.

https://video.twimg.com/ext_tw_video...dVe.mp4?tag=12

Hur kan de mörda sin egna befolkning? Borde världen inte ingripa?
Citera
2022-01-06, 15:18
Citat:
Det går inte att förstå vad du skriver, men någonstans tycker jag mig se att du skäller på någon sorts "konspiration" eller har "någon sorts agenda".

Oklart vad, kan du upplysa oss?

Du vet precis vad jag menar, din hånfulla hyena. Du trollar bara, spelar dum och vill få mig att framstå som en foliehatt och att jag är galen bara för att jag förstår hur världen egentligen fungerar.

Och ni undrar varför jag är trött och less och utbränd? Ni njuter väl å andra sidan av att jag är det. Sjuka, skenheliga sadistäckel.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-01-06 kl. 15:40.
Citera
2022-01-06, 15:19
Medlem
Citat:
Är inte dessa börsföretag?

Eller är de verkligen ägda av amerikanska staten, dvs förstatligade som du påstår? Jag försökte googla och åtminstone jag får fram att de är börsnoterade, dvs du har fel?

Tengizchevroil är ett joint venture mellan Chevron, ExxonMobil, KazMunayGas och LukArco. Samföretaget bildades i april 1993, då Kazakstans regering gav exklusiva 40-åriga rättigheter till Tengizchevroil LLP för att utveckla oljefälten Tengiz och Korolevskoye i de nordöstra delarna av Kaspiska havet i Kazakstan. Wikipedia

Överordnade organisationer Chevron, Exxon Mobil, Lukoil, KazMunayGas
Citera
2022-01-06, 15:22
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Du vet precis vad jag menar, din hånfulla hyena. Du trollar bara, spelar dum och vill få mig att framstå som en foliehatt och att jag är galen bara för att jag förstår hur världen egentligen fungerar.

Och ni undrar varför jag är trött och less och utbränd? Nu njuter väl å andra sidan av att jag är det. Sjuka, skenheliga sadistäckel.
Ja, rödpillning kommer inte utan ett pris. Eller som Nietzsche sade:
"if you stare into the abyss, the abyss stares back at you"

Det bekvämaste är att skylla kaoset i Kazakhstan på onda muslimer och "Putler", vända sig på andra sidan och somna om.
Citera
2022-01-06, 15:23
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Jaha dom drar runt som kapten Nemo, ok, men när och hur uppstod NemoKonspirationen som måste ligga bakom oroligheterna i Kazakhstan?

I fallet Kazakstan har det egentligen inte ett skit med sjöhandel att göra. Det handlar om Kinas ett bälte, en väg. Landvägen i alla fall. Det är inget jävla hemligt alien sällskap. Det är bara en kartell som styr världshandeln och utnyttjar Kina som de utnyttjat USA och innan dess Europeiska kolonialmakter som. Och nej. Dra inte judekortet. De är bara en del av det. Inte helheten.

Det här fattar du egentligen. Du vill bara få det att se ut som en galen folieplastteori. För det ligger för nära sanningen. Du måste uppräthålla kayfabe.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-01-06 kl. 15:28.
Citera
2022-01-06, 15:28
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur kan de mörda sin egna befolkning? Borde världen inte ingripa?

Tja de skjuter mot de som vi såg beväpna sig och som har skurit halsarna/huvudena av ett antal poliser/militärer.

Video: https://video.twimg.com/ext_tw_video...a5z.mp4?tag=12
Citera
2022-01-06, 15:33
Medlem
COV-NL63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Detta har tydligen blivit publicerat på Telegram. Det kan vara fake men om det inte är det så är kraven rätt talande från upprorsmakarna. Vilka de är alltså:
Maxim A. Suchkov @m_suchkov
The list of demands of protestors in #Kazakhstan that's been circulating is interesting, to put it mildly.
While most demands focus on bolstering social & economic support & countering corruption points #1, 7, 10, 13,16 expose the roots of protest & who's driving them
#1 demands that #Kazakhstan should leave Eurasian Economic union.
#7 demands legalization of polygamy "for certain groups of the population" & prohibition on marriage with foreigners
#10 demands independence for Mangystau region &that revenues of oil companies remain in Mangystau
#13 demands Constitutional amendments that set status of Kazakh language as the only language of communication in KZ
#16 demands return of Mukhtar Ablyazov to #Kazakhstan-chief opposition figure in exile, allegedly coordinating the protests in KZ now,has a few criminal charges
https://twitter.com/m_suchkov/status...230694916?s=20
Man får nog räkna med att alla möjliga och omöjliga publicerar vad de säger är kravlistan. Längre ned i den länk du angav, dvs https://twitter.com/m_suchkov/status...230694916?s=20
står
Looks very fake. Why would they write it in Russian if they want Kazakh as the only language of communication?
This one looks legit. (bild med text på ryska)
The demands of the People's Committee of Kazakhstan:
1. Reduction of food prices
2. Reduction of prices for fuels and lubricants
3. Reduction of the retirement age 58/60
4. Complete resignation of the government
5. Release of all prisoners detained during the demonstrations
6. Increase in wages for ordinary people
7. Abolition of all subsidiaries of national companies
8. Abolition of the disposal fee
9. Abolition of toll roads for Kazakh vehicles
10. Increase in the minimum pension
11. Increase of child allowances
12. Meeting with President Kassym-Jomart Tokayev, political demands
Men det finns nog ingen som representerar de som protesterar, bara delmängder av dem
Citera
2022-01-06, 15:40
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
I fallet Kazakstan har det egentligen inte ett skit med sjöhandel att göra. Det handlar om Kinas ett bälte, en väg. Landvägen i alla fall. Det är inget jävla hemligt alien sällskap. Det är bara en kartell som styr världshandeln och utnyttjar Kina som de utnyttjat USA och innan dess Europeiska kolonialmakter som. Och nej. Dra inte judekortet. De är bara en del av det. Inte helheten.

Det här fattar du egentligen. Du vill bara få det att se ut som en galen folieplastteori. För det ligger för nära sanningen. Du måste uppräthålla kayfabe.

Så rika gamla dynastier som gömmer sig ute på Atlanten vill invadera Stilla havet, varför behöver dom att det blir inbördeskrig i Kazakstan?
Senast redigerad av platyzma 2022-01-06 kl. 15:42.
Citera
2022-01-06, 15:42
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Intressant. Enligt våran media handlar det bara om högre kostnad för bensin...

Har dock svårt att förstå varför man skulle riskera livet för en högre kostnad...
Det har säkert varit protester mot höjda gaspriser men det verkar som att någon gruppering tagit chansen. Från rapporterna så talas det om aggressiva män som dykt upp plötsligt och börjat vandalisera och ge sig på polisen och andra civila.
Citera
2022-01-06, 15:42
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Tja de skjuter mot de som vi såg beväpna sig och som har skurit halsarna/huvudena av ett antal poliser/militärer.

Video: https://video.twimg.com/ext_tw_video...a5z.mp4?tag=12
Är det bekräftat?
Än så länge är det väl bara diktaturens version.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in