Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-01-06, 15:55
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Ojojoj, få inte blodstörtning. Så ok, rika gamla dynastier håller på att flytta in i Peking och Shanghai, på vilket sätt kräver det ett inbördeskrig i Kazakstan?

Kazakstan är centralt och vitalt i ett bälte, en väg projektet. Se kartan nedan:

https://www.newsviewsnetwork.com/wp-...-768x484-1.jpg

Det är inte mer invecklat och konstigare än så.
Citera
2022-01-06, 16:01
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Utveckla?
Du säger bara som du säger till torstenferdinand. Det behövs inte utvecklas vidare.

Om dessa upplopp leder till inbördes konflikter kan inte befolkningen enas och ställa krav på ledarna.

Ledaren kan säkert också vara köpt och lämnar med "en portfölj med dollar" när den dagen kommer.

Men har CIA:s gatupajasar ställt till med oreda ser det bättre ut i tidningarna att ledaren drar.

Lukachenko är redan köpt.
Citera
Citat:
Utveckla?

Är du helt jävla trögfattad eller?

Det är marknadsliberslisering som lett fram till den här skiten och som Kina, Vanguard, Blackrock och annat pack tänker dra fördel av i villervallan nu. Putin spelar bara skurken åt dem.

Fatta någon jävla gång!

Nu loggar jag ut för gott. Det spelar ju ingen roll vad jag än skriver. Ni manipulerar ändå alltid allt till eran fördel.

Må ni leva för evigt 😔
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det märktes inte på många av de uzbeker man träffade att de var muslimer.

Det finns ett gäng "stan"-länder som kanske kan bilda en enhet.

Det skapar panik hos CIA. Man måste få in dessa länder i systemet. Jämför EU:s attack mot Norden.

Uzbeker är inte alls kaosmuslimer. Helt annat än de trupper NWO skickar mot Europa.

NK-terroristen var visst uzbek? Det är i så fall ett skäl ifrågasätta den historien.

Jag drar alltså slutsatser om Kazakhstan från besök i Uzbekistan.

Kan absolut vara så, men jag har ingen koll på regionen specifikt, utan kan bara av ren empiri dra slutsatsen att länder med muslimsk majoritet, eller stor muslimsk minoritet mycket sällan fungerar enligt vårt sätt att se det... Våld och systemkaos är ofta en del av vardagen.
Citera
2022-01-06, 16:02
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Kazakstan är centralt och vitalt i ett bälte, en väg projektet. Se kartan nedan:

https://www.newsviewsnetwork.com/wp-...-768x484-1.jpg

Det är inte mer invecklat och konstigare än så.

Lite konstigare är det allt, vad vinner rikdynastierna på one belt one road?
Citera
2022-01-06, 16:06
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Är du helt jävla trögfattad eller?

Det är marknadsliberslisering som lett fram till den här skiten och som Kina, Vanguard, Blackrock och annat pack tänker dra fördel av i villervallan nu. Putin spelar bara skurken åt dem.

Fatta någon jävla gång!

Nu loggar jag ut för gott. Det spelar ju ingen roll vad jag än skriver. Ni manipulerar ändå alltid allt till eran fördel.

Må ni leva för evigt 😔

Jag tror inte du loggar ut för gott, återkom gärna när du kan förklara din för ditt psyke självklara konspiration, och hur den ligger bakom nuvarande oroligheter i Kazakstan.
Citera
2022-01-06, 16:07
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du säger bara som du säger till torstenferdinand. Det behövs inte utvecklas vidare.

Om dessa upplopp leder till inbördes konflikter kan inte befolkningen enas och ställa krav på ledarna.

Ledaren kan säkert också vara köpt och lämnar med "en portfölj med dollar" när den dagen kommer.

Men har CIA:s gatupajasar ställt till med oreda ser det bättre ut i tidningarna att ledaren drar.

Lukachenko är redan köpt.

Eller så vill jag förstå er självklara konspiration, vad går den ut på, varför kräver den inbördeskrig/slakt i Kazakstan just nu?
Citera
2022-01-06, 16:08
Citat:
Lite konstigare är det allt, vad vinner rikdynastierna på one belt one road?

Det är inte konstigt. Det är business. Det är hur världen och ekonomin fungerar medans ni sitter i sandlådan med rysstrollen och kastar sand på varandra.

De har investerat astronomiska summor i det. Fråga dem själva vet jag.

Lägg av nu.

Jag hoppas ni en dag inser hur vidriga ni är. Jag hoppas ni en dag får samma dåliga samvete ni vill att andra ska tyngas ner utav.

Må ni leva för evigt 😔
Citera
2022-01-06, 16:10
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Det är inte konstigt. Det är business. Det är hur världen och ekonomin fungerar medans ni sitter i sandlådan med rysstrollen och kastar sand på varandra.

Lägg av nu.

Jag hoppas ni en dag inser hur vidriga ni är. Jag hoppas ni en dag får samma dåliga samvete ni vill att andra ska tyngas ner utav.

Må ni leva för evigt 😔

Du skulle ju logga ut för alltid?

Varför vill hemliga rikdynastierna i Jakarta att det ska slaktas i Kazakstan nu?
Citera
2022-01-06, 16:11
Citat:
Jag tror inte du loggar ut för gott, återkom gärna när du kan förklara din för ditt psyke självklara konspiration, och hur den ligger bakom nuvarande oroligheter i Kazakstan.

Jag har redan förklarat för dig mer än väl och koncist. Sluta spela dum nu och försöka få det uppenbara att se ut som mitt hjärnspöke.

Må du leva för evigt. Må du aldrig finna ro 😔
Citera
2022-01-06, 16:13
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:

Lägg av nu.

Må ni leva för evigt 😔

Det går inte att förstå vad du skriver tyvärr. Det är helt osammanhängande och du tjatar om någon sorts konspiration, och väst och all möjligt.

Här in tråden diskuterar vi situationen och upproren i Kazakstan, som är uppkomna som en protest mot höga gaspriser, samt mot en korrupt och auktoritär ledning. Sen kan vi även diskutera att dessa protester skulle kunna få landet att gå i en mer demokratisk riktning på sikt, vilket Putin och regimen i Kreml är livrädda för.
Citera
2022-01-06, 16:13
Medlem
Tillssons avatar
Fredliga demonstranter slår ner en flyende polis/militär, troligen dör han.

https://video.twimg.com/ext_tw_video...bAw.mp4?tag=12
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in