Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-08, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Vad skulle hennes politiska ansvar innebära här, menar du?
Det är väl självklart att omdömet ifrågasätts även om Magdalena delegerat inhyrningen av tjänstefolk. Det spiller över på henne självfallet.
Citera
2022-01-08, 16:56
Medlem
Äkta sossehyckleri!

Man äcklas
Citera
2022-01-08, 16:57
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Nej. Jag ser inte det problem som du ser.
Jag ser snarare problemet att SÄPO inte uppfattar det som sin uppgift att kontrollera folket som jobbar hos Magda. Vilken säkerhetstjänst i hela världen agerar så slappt?
Jag ser också ett problem med att firmor inte har den nödvändiga kollen på sina anställda.
För hundrade gången: Säpo gör inte bakgrundskontroller. Det gör privata företag eller andra myndigheter. Säpo står för personskyddet. Fråga mig inte varför.
Citera
2022-01-08, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Ok, så det finns ett hål i personskyddet helt enkelt?

Det vet vi ju inte, eftersom inget framkommit som tyder på att riskerna för statsministern har ökat. Så nu antar du något.
Citera
2022-01-08, 16:58
Medlem
Duvlorts avatar
Hur ska vi nu kunna stoppa svartarbete, ingen har ju ansvar att kontrollera att det går rätt till?
Citera
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Jag har svårt att sympatisera med en politiker eftersom dom verkar sakna ansvarskänsla och moral.
Säger en sak men gör sedan något helt annat.
Vet du någon politiker som lever som den lär så tipsa mig gärna så röstar jag på denne.

KvP.
Citera
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Det är väl självklart att omdömet ifrågasätts även om Magdalena delegerat inhyrningen av tjänstefolk. Det spiller över på henne självfallet.

Om hon har köpt in tjänsterna vitt och utan något skumrask, så ser jag inte hur det spiller över på henne.
Citera
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...du ser av de första inläggen i tråden hur snabbt de som har jour på Sveavägen idag arbetar. Vänsterns/S brandsläckare är redan igång och Svt/SR rycker ut med hela artilleriet imorgon bitti.
Och då ska vi inte glömma att informationspersonen på Säpo - Nina Odelman Shei - är gammal reporter på Sveriges Radio. Gissa om de pratar ihop sig om skademinimeringen.
Citera
2022-01-08, 16:59
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ta det lugnt! Toblerona fuskade väl långt in på 2000-talet? Och Reepalu klippte och klistrade i kvitton. Sossarna visar återigen sin rätta färg.
Det var Sigvard Marjasin som klippte ...
Citera
Medlem
Stones avatar
Aftonbladet skriver ingenting om denna praktskandal.
Citera
Medlem
Det försvann tre pistoler från Rosenbad.
Sen kan en okänd person promenera runt i statsministerns bostad.
Säkerhetstänket är obefinligt.
Citera
2022-01-08, 17:01
Medlem
Citat:

Det verkar vara ett automatiskt socialdemokratiskt beteende, man delegerar ansvaret till Regionerna och diverse bolag och när det går åt h-vete så skyller man på dessa. Går det bra så tar man istället åt sig äran.

New Public Management kallas det. Otroligt framgångsrikt koncept, för våra välbetalda politker alltså. För skattebetalarna däremot så blir det kostsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in