Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
Nej, vi har inget kontrakt med Polisen. Men när larmet går så kommer även Polisen. Det handlar om ett klass 3-larm. Samma nivå som hos exempelvis Forex och andra som hanterar kontanter eller starkt stöldbegärligt gods.
Jag pratar inte om teori lille vän. Vi har närmare 50 enhandsvapen i valvet. Jag har själv varit på plats flera gånger när Polisen kommit pga att ett falsklarm har gått. (Jag tillhör säkerhetsgruppen) Men lev du kvar i din fantasivärld med rosa enhörningar. Jag är dessutom imponerad över hur fort Polisen är på plats. I ett av de senaste larmen kom det två bilar från Securitas och två bilar från Polisen. Men jag antar att ett möjligt inbrott hos en pistolskytteklubb ses som mer allvarligt än ett möjligt inbrott hos landets statsminister?
(Ja, det blir många falsklarm. Ett klass 3-larm är extremt känsligt, det krävs inte mycket för att utlösa det. Det kan räcka med ett åsknedslag i närheten)
Alltid någon som vet bättre. Jag har varit med i tillräckligt många år och senaste åren har det gått utför vad gäller polisens agerande.
En dag kommer du stå där själv och fundera på vart alla är och du inser att du haft flyt tidigare med att det funnits tillgängliga resurser.
Sist jag var på ett sånt larm där vapen förvarades så kom jag efter 2 timmar på plats (också sec hör och häpna) och polis lämnade ett vackert meddelande; "polis åker ej" och "hör av er om det kan verka vara skarpt"
Så du kan stoppa upp dina jävla enhörningar och titlar som säkerhetsgrupp-whatever och betänka det faktum att allting inte alltid fungerar så strålande i detta land.