Citat:
Ursprungligen postat av
Raggarmerca
Jag har anlitat vit städfirma. Det kom olika personer som inte talade någon svenska alls. Jag tänkte att något inte stod riktigt rätt till även om jag hade ryggen fri. Kan inte vara ny överraskande kunskap med dessa ”underleverantörer”. Jag är inte statsminister eller finansminister.
-Hur kan statsministern inte ha förberett ett uttalande om saken på två veckor? (Om det skulle råka komma fram vilket det ju gjorde.)
-Vad var det för typ av städning strax innan julafton men efter flytten? Flyttstädning? Hårt tryck där innan jul på tiderna kan man tro. Eller var den inte alls beställd? Nyfiken!
Troligen den vanliga städdagen, hon hade ju haft detta i flera år.
Troligen ingen flyttstädning, i normal mening, det tar väl med sig en del till Sagerska men det är ju en möblerad tjänstebostad.
"Sagerska huset är en förmån i form av tjänstebostad och är inte skattepliktig om statsministern behåller sin privata bostad."
"Regeringskansliet ansvarar för att Sagerska huset har en inredning som är anpassad efter verksamheten i huset och efter statsministerns familjeförhållanden. Statsministern disponerar Sagerska huset fullt ut möblerat. Viss inredning byts normalt ut i bostadsdelen när ny statsminister flyttar in och Regeringskansliet tar då hand om möbler som kan användas igen."
regeringskansliets presskommunikatör
De verkar kunna beställa lite vad de vill, stasminisrarna, Reinfeldt köpte säng för 47000, Löfven 2 billiga Ikea-sängar för 5500.
G Persson fyndar möbler från Sagerska
https://www.di.se/artiklar/2006/11/1...fran-sagerska/
”När förre statsministern Göran Persson flyttade ut från Sagerska palatset tog han med sig två röda soffor, sex sängar, mattor från sovrum och kök samt glas och tallrikar. Prislapp: 20.500 kronor.”
Enl någon FB sida ska det ha varit detta:
”Den slipade 1700-talskristallen innehållande 24 stycken vackra glas,
diverse karaffer, skålar, blomvaser osv
De antika matserviserna i 96 delar
Åtta Hästensängar
Antika äkta mattor, flertalet i silke från 1700-talet
Äldre gobelänger och gardinuppsättningar”
Att detta inte skulle betinga ett oerhört mycket högre värde än 20500 faller på sin egen orimlighet.
Ren stöld alltså, om de stjäl från oss, varför ska vi inte stjäla från dem?