Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-09, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Har Flashback fått reda på vilken städfirma det är?

I övrigt så tror jag att det är fler inom regeringen/riksdagen som nog börjar se över sina s.k. städare. En "olycka" kommer ju sällan ensamt.

Olycka o olycka han har 2 bolag som bl.a sysslar med ”lokalvård”.
Har han anlitat svarta städare genom sin andra firma som månne?
Var ju sånt upplägg han haft tidigare….

https://www.bolagsfakta.se/19660112-...yMEmOYJ_1yCb2c
Citera
2022-01-09, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyus
Samnytt var en av de media som tipsades men de ville tydligen ha mer fakta.

Polisen hade ju lagt locket helt på och inget verkar ha läckt den vägen.
Misstänker ändå att polisen läckt, typ Expressen får nys om detta och så är där någon som får lite fickpengar.
Citera
2022-01-09, 23:59
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Genialiskt, märkligt att hon inte har reagerat. Finns det länk till städfirmans hemsida, slips-bilden lät skoj?
(FB) Städerska i Magdalena Anderssons hem efterlyst och utan uppehållstillstånd (22-01-08)
Citera
2022-01-09, 23:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyus
Samnytt var en av de media som tipsades men de ville tydligen ha mer fakta.

Polisen hade ju lagt locket helt på och inget verkar ha läckt den vägen.

Jo de fick inte tag på någon från regeringskansliet som kunde bekräfta därav deras väntan att publicera. Expressen fick tag på ägaren i fredags och valde alltså dagen efter att gå ut med trots att det ju från början var extremt tomt med kommentarer från politisk håll. Men sedan efter de hade ägarens bekräftelse så kom även SÄPO med ett uttalande.

Samnytt kommer väl få svårare att få citat som de kan gå efter. När Expressen ringer blir det mer panik hos bla då SÄPO.
Citera
2022-01-10, 00:01
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
En annan får ju snällt kolla upp städfirman själv… jag hade då inte velat ha en efterlyst papperslös bland mina grejer.
Och definitivt ingen som blivit dömd för stöld!
Citera
2022-01-10, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Genialiskt, märkligt att hon inte har reagerat. Finns det länk till städfirmans hemsida, slips-bilden lät skoj?
http://www.ahlholmsstadservice.se/
Citera
2022-01-10, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Enligt Expressens artikel har Magdalena Andersson anlitat en skum firma som använder låglöneanställda utsatta kvinnor, anställda i flera led genom diverse underbolag.

Ägaren till firman själv befinner sig utomlands sedan Lucia!! Det är snart en månad!!

https://www.expressen.se/nyheter/ung...som-stadhjalp/

Detta är en enorm skandal och blir svårt att förklara för Magdalena. Har hon sån liten koll på saker och ting?

Larmet gick, och nu kommer en av kvinnorna, som gripits, utvisas till Nicaragua. En humanitär katastrof i sig, men vi kan knappast tro att hon fick betalt med skattade pengar eftersom hon var här olagligt?

Som vanligt, makten lever inte som de lär. Vi ska betala skatt men själv utnyttjar de svart städhjälp, utsatta kvinnor som lever olagligt på gatan i Sverige. Det tycker Magdalena är bra.

Jag tänker att är man här olagligt har man väl inget bankkonto? Men det är väl kanske så att man betalar firman. Men man kollar väl ändå upp företag o så speciellt om människor skall vara i ens hem? Eller är de bara jag som tycker de är knepigt för att jag kan städa min lya själv?
Citera
2022-01-10, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Som jag skrev tidigare så kommer inte ens polis ut till ett pågående inbrott där ägaren på annan ort ser allt från övervakningskamera.

Ni har alltså kontrakterat polisen? Trodde inte man kunde göra det.
Nej, vi har inget kontrakt med Polisen. Men när larmet går så kommer även Polisen. Det handlar om ett klass 3-larm. Samma nivå som hos exempelvis Forex och andra som hanterar kontanter eller starkt stöldbegärligt gods.
Citat:
Ursprungligen postat av itsallalie
Det fungerar inte riktigt så. I praktiken, vad än du hört i teorin.

Vad gäller Maggans bostad så blir polisen däremot skickad dit, Säpo troligen eller möjligen andra från ingripandeverksamheten som kan finnas tillgängliga på närmare håll, såvida inte Maggan befinner sig på plats med Säpo närvarande, då är nog/åker Säpo fram med.
Jag pratar inte om teori lille vän. Vi har närmare 50 enhandsvapen i valvet. Jag har själv varit på plats flera gånger när Polisen kommit pga att ett falsklarm har gått. (Jag tillhör säkerhetsgruppen) Men lev du kvar i din fantasivärld med rosa enhörningar. Jag är dessutom imponerad över hur fort Polisen är på plats. I ett av de senaste larmen kom det två bilar från Securitas och två bilar från Polisen. Men jag antar att ett möjligt inbrott hos en pistolskytteklubb ses som mer allvarligt än ett möjligt inbrott hos landets statsminister?

(Ja, det blir många falsklarm. Ett klass 3-larm är extremt känsligt, det krävs inte mycket för att utlösa det. Det kan räcka med ett åsknedslag i närheten)
Citera
2022-01-10, 00:34
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Trodde statsministern skulle bodde i Sagerska huset (motsvarande vita huset eller 17 downing street) och inte behövde hålla med egna städfirmor.

I vilket fall är det inte brottsligt att städa.
Citera
2022-01-10, 00:36
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nej, vi har inget kontrakt med Polisen. Men när larmet går så kommer även Polisen. Det handlar om ett klass 3-larm. Samma nivå som hos exempelvis Forex och andra som hanterar kontanter eller starkt stöldbegärligt gods.

Jag pratar inte om teori lille vän. Vi har närmare 50 enhandsvapen i valvet. Jag har själv varit på plats flera gånger när Polisen kommit pga att ett falsklarm har gått. (Jag tillhör säkerhetsgruppen) Men lev du kvar i din fantasivärld med rosa enhörningar. Jag är dessutom imponerad över hur fort Polisen är på plats. I ett av de senaste larmen kom det två bilar från Securitas och två bilar från Polisen. Men jag antar att ett möjligt inbrott hos en pistolskytteklubb ses som mer allvarligt än ett möjligt inbrott hos landets statsminister?

(Ja, det blir många falsklarm. Ett klass 3-larm är extremt känsligt, det krävs inte mycket för att utlösa det. Det kan räcka med ett åsknedslag i närheten)
Larm är inte olika känsliga beroende på klassning. Åsknedslag triggar ett larm i vilken kommunal skola som helst. Larmcentralen meddelar aktuellt bevakningsföretag och polis om det står så i instruktionen. Polisen åker med om det finns möjlighet och lediga resurser.
Citera
2022-01-10, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oljeapan
Hur många av er begär papper på uppehållstillstånd när ni köper en tjänst? Jag har aldrig gjort det. Jag kollar upp företaget och verkar det seriöst har jag gjort vad jag kunnat.
Jag har anlitat vit städfirma. Det kom olika personer som inte talade någon svenska alls. Jag tänkte att något inte stod riktigt rätt till även om jag hade ryggen fri. Kan inte vara ny överraskande kunskap med dessa ”underleverantörer”. Jag är inte statsminister eller finansminister.

-Hur kan statsministern inte ha förberett ett uttalande om saken på två veckor? (Om det skulle råka komma fram vilket det ju gjorde.)
-Vad var det för typ av städning strax innan julafton men efter flytten? Flyttstädning? Hårt tryck där innan jul på tiderna kan man tro. Eller var den inte alls beställd? Nyfiken!
Citera
2022-01-10, 00:50
Medlem
SmyghukareNs avatar
Ja tänk om det var en galen mördare dom släppt in i stället.

Stått där i duschen med en stor förskärare i högsta hugget, väntande på att Magdalena skall komma hem trött, och vilja ta en liten dusch.

Hade kunnat bli en kort statsminister period...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in