Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-10, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Detta med kollektivavtalet tror jag bara är en dimridå. De vill ta fokus från den verkliga frågan; vad betalade Magdalena för städningen?

En enkel fråga som kommer leda till hennes avgång

Hon kan ju enkelt visa alla fakturor och betalningar för pressen, om hon vågar…
För att förekomma/få slut på en ev sådan vändning…

…men det kommer såklart inte ske
Citera
2022-01-10, 05:43
Medlem
31G350125s avatar
Kanske inse att tack vare Maggan höga inkomster, så får dom ett arbete att gå till. RUT avdrag gör svarta arbeten vita dessutom. Så den som jobbar får en pensionsgrundad inkomst.

Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Tack!

"Rut-avdrag:

Tack vare rutavdraget betalar du som har en villa, bostadsrätt eller sommarstuga bara 50 procent av arbetskostnaden när du anlitar oss.

Räkneexempel:
Arbetskostnad: 5000 kr
Rut avdrag: - 2500 kr
Du betalar: 2500 kr"

Undrar vad vänsterväljarna tycker om att sponsra höginkomsttagaren Maggans hushållsarbete?
Citera
2022-01-10, 05:47
Medlem
31G350125s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
När rut-avdraget infördes blev dessutom konkurrensen mördande, enligt uppgift från bekant vars svärföräldrar tvingades försätta sin 20-åriga städfirma i konkurs.

Låter intressant! Med tanke på att RUT avdraget gjorde att marknaden ökade. Som städ firma bygger mycket på gott rykte. Maggan har säker råd att anlita en städfirma utan RUT avdrag, men min gamle mormor på 80 år som inte vill städa själv, hon får det tuffare.
Citera
2022-01-10, 05:55
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Att hon ”bara satt i bilen” är såklart en efterhandskonstruktion för att rädda Magdalena från att ha anlitat svart atbetskraft, direkt eller indirekt. Satt hon bara i bilen har hon ju inte städat = Ergo - inte anlitats.

Men vad hon då gjorde där, om hon inte skulle städa, är då istället en gåta.

Står i alla fall i Expressen att det var hon och en annan person som var där och råkade få igång larmet. Alltså hon satt inte i någon bil.
Så helt rätt det var en efterhandskonstruktion.
Citera
2022-01-10, 05:57
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Man kan har lön som är bättre än kollektivavtal. Kollektivavtal är bara något som sosse maffian tvinga på företag. Man skall ha lön utifrån hur lönsam man är som medarbetare.
Nja. Håller inte med! De svagare kan utnyttjas.
Inte alltid den som skriker högst som är bäst på att jobba. Så bra med lägsta lön.
Citera
2022-01-10, 06:01
Medlem
31G350125s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nja. Håller inte med! De svagare kan utnyttjas.
Inte alltid den som skriker högst som är bäst på att jobba. Så bra med lägsta lön.

Därför skall man en tidsstudieman på arbetsplatsen, sedan avgör hur lönsam man är. Sedan har en tydlig heraki, lönsamma medarbetare få jobba 10 till 15, olönsamma medarbetare 7 till 20.
Citera
2022-01-10, 06:59
Medlem
Det här med kvinnliga chefer, det går ju jättebra. Fuskar, ljuger, undanhåller sanning....
Citera
2022-01-10, 07:05
Medlem
Pungkunskaps avatar
Så klantingt. Men Sossarna har ju en tendens att anlita felaktiga och är ju snåla av sig. Sen är det väl vida känt att städfirmor ibland har udda anställda och avtal.

Skulle främst rikta kritik mot städfirman och säpo. Magdan får ju passa på att njuta av makten till nästa val.
Citera
2022-01-10, 07:07
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Står i alla fall i Expressen att det var hon och en annan person som var där och råkade få igång larmet. Alltså hon satt inte i någon bil.
Så helt rätt det var en efterhandskonstruktion.

Det enda anledningen att hon satt i bilen vore för att vakta städutrustningen i bilen, skurborstar, trasor, dammvippa.

Jag menar, om det bara var så att hon var en kompis till den som skulle städa, så hade man åtminstone följt med in och satt sig i köket. Det var -2 grader den dagen!
Citera
2022-01-10, 07:11
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nej, vi har inget kontrakt med Polisen. Men när larmet går så kommer även Polisen. Det handlar om ett klass 3-larm. Samma nivå som hos exempelvis Forex och andra som hanterar kontanter eller starkt stöldbegärligt gods.

Jag pratar inte om teori lille vän. Vi har närmare 50 enhandsvapen i valvet. Jag har själv varit på plats flera gånger när Polisen kommit pga att ett falsklarm har gått. (Jag tillhör säkerhetsgruppen) Men lev du kvar i din fantasivärld med rosa enhörningar. Jag är dessutom imponerad över hur fort Polisen är på plats. I ett av de senaste larmen kom det två bilar från Securitas och två bilar från Polisen. Men jag antar att ett möjligt inbrott hos en pistolskytteklubb ses som mer allvarligt än ett möjligt inbrott hos landets statsminister?

(Ja, det blir många falsklarm. Ett klass 3-larm är extremt känsligt, det krävs inte mycket för att utlösa det. Det kan räcka med ett åsknedslag i närheten)

Alltid någon som vet bättre. Jag har varit med i tillräckligt många år och senaste åren har det gått utför vad gäller polisens agerande.

En dag kommer du stå där själv och fundera på vart alla är och du inser att du haft flyt tidigare med att det funnits tillgängliga resurser.

Sist jag var på ett sånt larm där vapen förvarades så kom jag efter 2 timmar på plats (också sec hör och häpna) och polis lämnade ett vackert meddelande; "polis åker ej" och "hör av er om det kan verka vara skarpt"

Så du kan stoppa upp dina jävla enhörningar och titlar som säkerhetsgrupp-whatever och betänka det faktum att allting inte alltid fungerar så strålande i detta land.
Citera
2022-01-10, 07:15
Medlem
Kalle81s avatar
Det är Magdalena ihop med Reinfeldt som har skapat tidernas sjukaste arbetsmarknad

Mycket av omsättningen i Sverige går åt till att avlöna så kallade personalvetare (det är en egen vetenskap) som slumpvis gallrar bort folk.

Därför blir det lite pengar kvar till att anställa folk och det får då bli svart anställda från 3e världen

Men eftersom det är olagligt lackas hela paketet med ett lager av f-skatt och kollektivavtal, vilket också kostar, du behöver 2-3 led av firmor för att dölja att den verkliga arbetstagarn jobbar svart.

Sammantaget så går ca 70% av omsättningen i Sverige till bulvanupplägg, mutkolvar och personalvetare. Kvar till de som utför ett arbete blir 40kr/timme
Citera
2022-01-10, 07:23
Medlem
....varför är ens von Essen med i P1, hon är en medial katastrof
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här