Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-09, 22:31
Bannlyst
Trycker på det igen: Om städaren satt i bilen hur kunde hon då utlösa larmet?

Total lögn och det är så många som måste avgå.
Citera
2022-01-09, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NigelBoardman
Förstår inte heller detta. Det nämndes på nyheterna att städfirman sagt att hon inte var där för att städa och att de alltid har kontakt med SÄPO innan en städning. Hur kan man som journalist INTE ställa följdfrågor eller gräva i detta?

Den MSM-journalist som gräver i detta gräver sin grav.
Citera
2022-01-09, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Trycker på det igen: Om städaren satt i bilen hur kunde hon då utlösa larmet?

Total lögn och det är så många som måste avgå.

Men det har ju framgått att det var flera personer på platsen. Alltså: någon annan utlöser larmet när nicaraguanskan sitter i bilen.
Som ett exempel på förklaring.
Citera
2022-01-09, 22:36
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Åh, jag visste inte att du var en nyckelperson i svenskt näringsliv. Mitt misstag. Vad har du identifierat för konkurensvinnande åtgärder? Mer kollektivavtal?
Det är nog bara en av många saker som gör att folk blir mindre förbannade och kan lita på sin arbetsgivare och därmed jobbar bättre. De andra sakerna avslöjar jag inte för annat än ett årsarvode på 20 miljoner.
Citera
2022-01-09, 22:39
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men det har ju framgått att det var flera personer på platsen. Alltså: någon annan utlöser larmet när nicaraguanskan sitter i bilen.
Som ett exempel på förklaring.

Var det verkligen ett larmsystem som löste ut.

Maggan kanske har en SD'are som granne som skrattar arslet av sig nu.
Har för mig att jag läste att det inkom ett larm.

Rycker den "vanliga" polisen ut på larm orsakade av larmsystem?
Citera
2022-01-09, 22:41
Medlem
Kan städkärringen vara spion?
Citera
2022-01-09, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av loooogi
Bra fråga! Det finns inget som utesluter den saken.
Citera
2022-01-09, 22:44
Medlem
Ska man tro på uttalandet att städerskan inte var inne i huset? Låter som en efterkonstruktion, hur vet någon att hon isf inte varit där tidigare och fejat? Hon kan ha klittat på prydnadssaker, släppt in en farlig orm, kopplat ström till duschhandtaget, sytt in en bomb i en soffkudde, hällt gift i vinflaskor, kontaminerat kläder med VX nervgift eller riggat fällor som i filmen Ensam Hemma i New York! Nu måste det göras en ny komedi om SÄPO. De kan spela sig själva i huvudrollen.
Citera
2022-01-09, 22:46
Medlem
Hypotetiskt scenario:

Utländsk underrättelsetjänst spanar mot statsministerns bostad och noterar städfirmans namn.

Via det svenska asylsystemet och en vännation får man in en agent i landet som söker jobb på städfirman och senare lyckas få städpass i statsministerns bostad.

Den tekniskt senaste avlyssningstekniken (ej möjöig att upptäcka med sökutrustning) installeras i statsministerns bostad.

Statsministern avlyssnas i sitt eget hem av utländsk makt när hon diskuterar ämnen som rör rikets säkerhet med maken.
Senast redigerad av Tilepointroad64 2022-01-09 kl. 22:49. Anledning: stavfel
Citera
2022-01-09, 22:46
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loooogi

Även om hon knullande med Maggans man, så är det en känd taktik för diverse underrättelsetjänster att använda sig av s.k. "Honney trapps" för att komma över de som eftersöks.

Snälla Maggan, om du läser det här.
Avgå innan lunch i morgon.
Citera
2022-01-09, 22:48
Medlem
Enligt Expressen säger MA i intervjun med GP nu ikväll att "Jag ringde ett stort antal firmor innan jag hittade en som hade kollektivavtal."

https://www.expressen.se/nyheter/mag...an-i-flera-ar/

Observera att hon alltså inte bara säger att hon hittade en firma som PÅSTOD att de hade kollektivavtal, utan att hon faktiskt hittade en som HADE kollektivavtal. Detta är den kritiska punkten i den här härvan och nu återstår att se om det kan bevisas att hon farit med osanning i och med detta uttalande.
Citera
2022-01-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Var det verkligen ett larmsystem som löste ut.

Maggan kanske har en SD'are som granne som skrattar arslet av sig nu.
Har för mig att jag läste att det inkom ett larm.

Rycker den "vanliga" polisen ut på larm orsakade av larmsystem?

Att ett larm utlöstes får nog anses bekräftat. Annars ljuger precis alla om allt. Och enligt uppgift så var det ”vanlig” polis som kom dit så larmet måste varit kopplat till dem.

Men alla fakta lär läggas på bordet och presenteras för folket sinom tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in