Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-09, 23:45
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Hasse Städ skulle alltid svara ja på den frågan. Det ingår i hans personlighetstyp. Han har lösningar för allt och har lurat till sig pengar genom att lura folk tidigare så han är inte mannen som skäms i första taget speciellt inte nu när han sitter och sippar paraplydrinkar i Spanien..

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Han skulle nog svara ja av ren reflex, men skulle han svara ja flera gånger?
Lägg märke till att Magdalena frågade flera gånger
Nej Hasse-Städ svarade NEJ, se mitt tidigare inlägg med citatklipp via Expressen:
(FB) Städerska i Magdalena Anderssons hem efterlyst och utan uppehållstillstånd (22-01-08)

Han sa att de INTE hade kollektivavtal, "men vi använder FORA". Det är bara det att du MÅSTE försäkra din arbetstagare på arbetstid och statliga FORA är det billigaste du kan få.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2022-01-10 kl. 00:01.
Citera
2022-01-09, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nej Hasse-Städ svarade NEJ, se mitt tidigare inlägg med citatklipp via Expressen.

Han sa att de INTE hade kollektivavtal, "men vi använder FORA". Det är bara det att du MÅSTE försäkra din arbetstagare på arbetstid och statliga FORA är det billigaste du kan få.

Kan det vara så att Säpo är så okunniga att de bara okejar detta och godtar svaret?
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Från valfritt seriöst larmbolag. Min skytteklubb har ett klass 3-larm, och när det löser ut så kommer både Securitas och Polis.
Som jag skrev tidigare så kommer inte ens polis ut till ett pågående inbrott där ägaren på annan ort ser allt från övervakningskamera.

Ni har alltså kontrakterat polisen? Trodde inte man kunde göra det.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Kan det var så att Säpo är så okunniga att de bara okejar detta och godtar svaret?
Snarare Maggan som är okunnig och okejar svaret. Men jag vet inte.
Citera
2022-01-09, 23:50
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Har Flashback fått reda på vilken städfirma det är?

I övrigt så tror jag att det är fler inom regeringen/riksdagen som nog börjar se över sina s.k. städare. En "olycka" kommer ju sällan ensamt.
Ja, *hlholm & P*rtners Städ & F*stighetsservice AB
Citera
2022-01-09, 23:51
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Han skulle nog svara ja av ren reflex, men skulle han svara ja flera gånger?
Lägg märke till att Magdalena frågade flera gånger
Nu svarade han inte ja enligt Maggan!
Han svarade jakande!
Vilket betyder att han var svävande angående frågan om kollektivavtal.
Vuxna människor med normal intelligens, förstår då att han inte har kollektivavtal.
Men vet inte om jag tror hon frågat ens?
Citera
2022-01-09, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Samnytt skriver att vi visste om det ett par dagar efter 21/12. De måste ångra att de inte gick ut med det först. För de kunde väl gjort vad Expressen gjorde och bara ställt frågor till ägaren av företaget för att få det bekräftat.

Samnytt var en av de media som tipsades men de ville tydligen ha mer fakta.

Polisen hade ju lagt locket helt på och inget verkar ha läckt den vägen.
Citera
2022-01-09, 23:53
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Från valfritt seriöst larmbolag. Min skytteklubb har ett klass 3-larm, och när det löser ut så kommer både Securitas och Polis.

Det fungerar inte riktigt så. I praktiken, vad än du hört i teorin.

Vad gäller Maggans bostad så blir polisen däremot skickad dit, Säpo troligen eller möjligen andra från ingripandeverksamheten som kan finnas tillgängliga på närmare håll, såvida inte Maggan befinner sig på plats med Säpo närvarande, då är nog/åker Säpo fram med.
Citera
2022-01-09, 23:54
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Men om hon har anlitat städfirman en längre tid så har väl det städats hemma hos henne mer än denna gång. (Om hon inte anlitade företaget enbart för flyttstädning.)

Men illa ändå att anlita ett företag vars hemsida är som något som ett barn snickrat ihop med alla särskrivningar, konstiga formuleringar, grammatiska fel och annat som sticker i ögat.

https://ibb.co/pyQdJTq

Bilden på pappan och sonen i kostymer och rosa slipsar med en dammsugare på gräsmattan slog dock allt 😂

Genialiskt, märkligt att hon inte har reagerat. Finns det länk till städfirmans hemsida, slips-bilden lät skoj?
Citera
2022-01-09, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Har Flashback fått reda på vilken städfirma det är?

I övrigt så tror jag att det är fler inom regeringen/riksdagen som nog börjar se över sina s.k. städare. En "olycka" kommer ju sällan ensamt.
Det var länge sen, deras taffliga och barnsliga texter har kommenterats.

Städfirman anger sig som Ahlholm & Partners Städservice AB på hemsidan men namnet på Alla Bolag är Ahlholm & Partners Städ & Fastighetsservice AB
Omsatte 5,3 miljoner 2020 + 0,8 övrig, 6 anställda.
På hemsidan säger de sig vara 10 st på företaget, varav 4 är makarna och de två barnen.
Troligen utförs en hel del av städningen av det sk bemanningsföretaget, som troligen är det som betalar svart till illegala och sen fakturerar Ahlholms städ.

Bilparken:
Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC OXD327 2021
Jeep Compass 2.0 MultiJet 4WD YLW310 2018
Renault Clio Sport Tourer Energy TCe MZJ321 2016
Kia Picanto 1.2 FMM912 2015
Fiat 500X 1.4 MultiAir MLY069 2015
Peugeot Expert 2.0 HDi MPB076 2010
Volkswagen Transporter 2.5 TDi XLM615 2006

De översta är troligen familjens bilar.
På hemsidan står det:
”Det är jag eller min son Rasmus som utför alla våra fönsterputsningar.”
Kommer de då i Mercedes EQC 400 4MATIC, parkerar en 800k bil och kilar ut och putsar fönster.

Att betala bilparken torde kosta en del av omsättningen.
Citera
2022-01-09, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Snarare Maggan som är okunnig och okejar svaret. Men jag vet inte.

En annan får ju snällt kolla upp städfirman själv… jag hade då inte velat ha en efterlyst papperslös bland mina grejer.
Citera
2022-01-09, 23:56
Medlem
TheAlamos avatar
Inger förtroende. Tänk om det visade sig att städarna i vita huset eller hos Putin var några random illigala och kriminella invandrare ingen visste vem de var. Låter det som nåt ska hända? Pajasland Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in