Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-10, 00:25
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varfor
Kvalificerad gissning: Min fetning.

citat från SP, som SP hävdar är en citering av källa.
"Det här får allt som varit att hamna i ett helt annat ljus." Vilket jag tolkar till att Ockelbos beteende helt plötsligt faller på plats.

Slajftorsk checkar av alla boxar för Ockelbo:
Humörsvängningar såpass grova och frekventa att omgivning reagerar.
Många "förkylningar".
Hastigt inställda framträdanden.
Att glömma av vett och etikett kan hända den bäste, speciellt om graden av onykterhet döljs med slajf och vett & etikett bara är ett tunt lager fernissa...
Viktnedgång.
Fan vet om det ens finns någon njursjukdom, överdriven slajfkonsumtion kan få njurar att kuka ur.

Så, finns upg. på om han varit ensam med ungarna under helgdagarna? Det jag fiskar efter är om han råkat förlägga laddet/glömt städa så att man förstår att han varit maxad medans han är själv med ansvar för ungarna.
Kanske har han bara förlagt någon bag så tjänstefolk hittat den och uppmärksammat henne på det... Möjligen på ett ställe där en unge potentiellt skulle kunnat hitta den?
Möjligt att frugan skulle se dyl. bravder som ett oöverträffat svek...

Möjligen uopdagat genom att hon får höra av folk från den där lgh. att Ockelbo återigen njutit av det vita guldet? Därefter är inte steget långt att hon och tjänstefolket vänder upp och ned på hela kåken och finner något som tyder på det jag spekulerade om i föregående stycke...

Daniel är ju emot droger, så det verkar konstigt. Men det finns friidrottare som propagerat mot droger som brukat det.

För monarkins skull får man hoppas att det löser sig.
Citera
2022-01-10, 00:32
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Vart har du läst om något med kokain?

Det var ett gammalt rykte från SP.

En bekant till Daniel hade lagt ut en bild med misstänkt kokainlina på sociala medier. Det blev ju inte så kul att bli förknippad med det.

Men SP är SP.
Citera
2022-01-10, 00:45
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Nu är det tydligen inte roligt på Haga slott 😄

https://stoppapressarna.se/kungligt/...nprinsessparet

Men SP sammankopplar ju skilda sovrum med bråk. Det är pga covidsmitta de hade skilda sovrum. SP blandar och ger utan hänsyn till fakta.

Att Daniel frivilligt gav sig in i äktenskapet med allt vad det innebär är bevis nog för hur mycket han älskar Victoria.
Citera
2022-01-10, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Men SP sammankopplar ju skilda sovrum med bråk. Det är pga covidsmitta de hade skilda sovrum. SP blandar och ger utan hänsyn till fakta.

Att Daniel frivilligt gav sig in i äktenskapet med allt vad det innebär är bevis nog för hur mycket han älskar Victoria.
Han är kanske inte helt nöjd om hur livet med Victoria blev, han f'äller ju konstiga kommentarer, som låter gnälligt, bla klippet när familjen är ute och går och lille Oskar sjunger mamama-sången,
då kommenterar Daniel detta, med att han SJÄLV (Daniel) kommer i andra hand men detta uppmärksammas av Estelle som säger till honom att hon finns vid hans sida.
Daniel såg också sur ut när han o Victoria besökte Italien, då ville han prata, men surnade till när när VItoria talade.
Det verkar vara svårt för Daniel att inse att han bara är ett bihang till tronföljaren, uppenbart är att han vill ta mera plats, Sofia har samma problem, hon är också bara ett bihang till Car-Filip, så både Sofia o Daniel vill själva vara mera i fokus än vad som förväntas.
Han ser inte heller glad ut, och jag antar att uppgiften i stoppa pressarna kommer från någon i deras närmsta krets. Daniel borde vara glad över alla fördelar han har, och acceptera att hans roll är bihang, och inget annat.
Om Daniel tröttnat på Victoria och hellre umgås med andra damer-eller barnflickan

det kommer säkert att nå ut t allmänheten , för den person i familjekretsen som skvallrat till stoppa pressarna
har så klart motiv att nergöra Daniel , det borde varit en privat sak mellan Victoria i Daniel, men denne någon som startat skvallret kanske tror sig vinna något själv..
Senast redigerad av moshes 2022-01-10 kl. 01:20.
Citera
2022-01-10, 02:36
Medlem
Stoppa Pressarna ska man ta med en rejäl nypa salt. Men underhållande är de!
De som avslöjade Federleys pedofilskandal dock, så lite credd kan de få.

Nu tror jag dock inte så mycket på "krisen" mellan Vickan och Daniel.
Citera
2022-01-10, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Han är kanske inte helt nöjd om hur livet med Victoria blev, han f'äller ju konstiga kommentarer, som låter gnälligt, bla klippet när familjen är ute och går och lille Oskar sjunger mamama-sången,
då kommenterar Daniel detta, med att han SJÄLV (Daniel) kommer i andra hand men detta uppmärksammas av Estelle som säger till honom att hon finns vid hans sida.
Daniel såg också sur ut när han o Victoria besökte Italien, då ville han prata, men surnade till när när VItoria talade.
Det verkar vara svårt för Daniel att inse att han bara är ett bihang till tronföljaren, uppenbart är att han vill ta mera plats, Sofia har samma problem, hon är också bara ett bihang till Car-Filip, så både Sofia o Daniel vill själva vara mera i fokus än vad som förväntas.
Han ser inte heller glad ut, och jag antar att uppgiften i stoppa pressarna kommer från någon i deras närmsta krets. Daniel borde vara glad över alla fördelar han har, och acceptera att hans roll är bihang, och inget annat.
Om Daniel tröttnat på Victoria och hellre umgås med andra damer-eller barnflickan

det kommer säkert att nå ut t allmänheten , för den person i familjekretsen som skvallrat till stoppa pressarna
har så klart motiv att nergöra Daniel , det borde varit en privat sak mellan Victoria i Daniel, men denne någon som startat skvallret kanske tror sig vinna något själv..

reagerade oxå ganska starkt på detta. han sa väl nåt om att han är van att komma tvåa. det var ett märkligt uttalande i sammanhanget. som att en groda slank ur honom men som egentligen talade om vad han verkligen känner. att ständigt sättas i andra hand.
Citera
2022-01-10, 03:50
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
reagerade oxå ganska starkt på detta. han sa väl nåt om att han är van att komma tvåa. det var ett märkligt uttalande i sammanhanget. som att en groda slank ur honom men som egentligen talade om vad han verkligen känner. att ständigt sättas i andra hand.

Vart kan man se detta klippet där Daniel sa att han är van att komma tvåa??
När jag får höra om detta klippet börjar jag definitivt mycket mer tro på ryktena ....det säger inte lite att han säger det framför kameran....
Citera
2022-01-10, 05:26
Medlem
Citat:
Han f'äller ju konstiga kommentarer, som låter gnälligt, bla klippet när familjen är ute och går och lille Oskar sjunger mamama-sången,
då kommenterar Daniel detta, med att han SJÄLV (Daniel) kommer i andra hand men detta uppmärksammas av Estelle som säger till honom att hon finns vid hans sida..

Ja, det du just beskrev fick mig att hoppa till i soffan när jag såg klippet. Ett mycket udda uttalande och ordval, framför SVT:s kameror dessutom. Trodde bättre än Daniel än att han skulle fälla ett sådant uttalande. Dessutom mitt bland journalister. Att han sa så tyder egentligen på två saker; dels en sorts omognad och dels uppdämd passiv aggressivitet (ej fysisk). Även om hans tanke med orden var att vara lite "skojig" och vara lite "klämkäck" så anstår det inte en kunglighet att tala på det sättet om hans maka och den blivande drottningen av Sverige. Hans ord innebar i praktiken att han förnedrade och talade ned Kronprinsessan. Man talar inte på det viset om vare sig sin fru eller Sveriges blivande drottning - i synnerhet inte i offentligheten.
Citera
2022-01-10, 05:30
Medlem
Citat:
Daniel borde vara glad över alla fördelar han har, och acceptera att hans roll är bihang, och inget annat.
Mycket vill ha mer. Fördelarna och glansen räckte gott och väl för Daniel vid tiden för bröllopet. Numera är privilegierna och glansen en så naturlig del av prinsens liv att han suktar efter mer. Vi fårhoppas att mognar och inte slutar som Henrik i Danmark, som med åren bara blev bittrare och bittrare över att vara ett bihang till drottningen.
Citera
2022-01-10, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Vart kan man se detta klippet där Daniel sa att han är van att komma tvåa??
När jag får höra om detta klippet börjar jag definitivt mycket mer tro på ryktena ....det säger inte lite att han säger det framför kameran....

SVT:s "Året med kungafamiljen". Finns på play tror jag.
Citera
2022-01-10, 07:05
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
SVT:s "Året med kungafamiljen". Finns på play tror jag.

Aha ! Tack för svaret !
Ska kolla det idag.
Citera
2022-01-10, 08:31
Medlem
Citat:

Tänkte EXAKT på samma sak, klippet på SVT (eller TV4)när de är ute och går och Daniel säger något i stil med ”jag är ju alltid nr 2” och Victoria tittar bort. Verkar passivt aggressivt, jag trodde inte det om honom.
Senast redigerad av Julgranslisa 2022-01-10 kl. 08:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in