Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-02, 17:32
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Vad jag vet så började hans karriär i näringslivet med att han helt eller delvis ägde ett mindre gymnastik- och träningsföretag. Verkar märkligt om detta lilla företag kunde lägga grunden till dessa stora uttag.

Kunniga och orädda ekonomijournalister borde gräva djupt i prinsens privatekonomi och affärsverksamhet. Finns säkert ett stort allmänintresse att få information om alla dessa miljoner som Daniel har ”plockat ut”.
Hovets ekonomichef har en teori om vad pengarna använts till:

https://www.aftonbladet.se/kungligt/...t-ur-foretaget

Ett 50-tal garderober?!
Citera
2024-11-03, 15:50
Medlem
PrincessAnnes avatar
Av det här kritiska reportaget om Brasilienresan framgår att V och D har hus där också:

https://www.youtube.com/watch?v=1aUgcHIbsBU

Så hur många hus totalt? Haga, ett på Värmdö, ett på Öland, och så ett (minst) i Brasilien..det ryktas också om ett gods där…
Citera
2024-11-04, 16:26
Medlem
PrincessAnnes avatar
Inte kan väl den reko Daniel vara en riktig dagdrivare som mest sitter på krogen eller ser på när sonen spelar tennis...?

https://alltomkungligt.se/victorias-...tade-beslutet/
Citera
2024-11-05, 19:42
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Vad jag vet så började hans karriär i näringslivet med att han helt eller delvis ägde ett mindre gymnastik- och träningsföretag. Verkar märkligt om detta lilla företag kunde lägga grunden till dessa stora uttag.

Kunniga och orädda ekonomijournalister borde gräva djupt i prinsens privatekonomi och affärsverksamhet. Finns säkert ett stort allmänintresse att få information om alla dessa miljoner som Daniel har ”plockat ut”.

Var han inte mer eller mindre bara en simpel pt åt Victoria i början?

Vet inte sanningshalten i detta men har läst att han har ett antal ”kungavänner” att tacka för sitt så kallade entreprenörskap… Att när Victoria väl bestämt sig för honom var man tvungen att göra honom mer ståndsmässig och presentera honom som något mer än bara gympersonalen.

Det är inte helt ovanligt att rika arvtagerskor inleder någon typ av förbindelse med sina personliga tränare eller dylikt. Men de flesta har det goda omdömet att inte ingå äktenskap med dem och jag undrar om inte Victoria ångrat sig under årens lopp. Jag minns att jag på ett internationellt forum läst åtminstone en ögonvittnesskildring av hur Daniel betett sig illa mot Victoria när de var ute i ett privat sammanhang. Att han är elak mot Victoria ska även tagits upp i Edvin och Johannas podd för några år sedan även om jag inte kunde hitta avsnittet efteråt. Och så har vi ju Stoppa Pressarna som av och till refererar till Daniels otrevliga beteende.
Citera
2024-11-05, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Var han inte mer eller mindre bara en simpel pt åt Victoria i början?

Vet inte sanningshalten i detta men har läst att han har ett antal ”kungavänner” att tacka för sitt så kallade entreprenörskap… Att när Victoria väl bestämt sig för honom var man tvungen att göra honom mer ståndsmässig och presentera honom som något mer än bara gympersonalen.

Det är inte helt ovanligt att rika arvtagerskor inleder någon typ av förbindelse med sina personliga tränare eller dylikt. Men de flesta har det goda omdömet att inte ingå äktenskap med dem och jag undrar om inte Victoria ångrat sig under årens lopp. Jag minns att jag på ett internationellt forum läst åtminstone en ögonvittnesskildring av hur Daniel betett sig illa mot Victoria när de var ute i ett privat sammanhang. Att han är elak mot Victoria ska även tagits upp i Edvin och Johannas podd för några år sedan även om jag inte kunde hitta avsnittet efteråt. Och så har vi ju Stoppa Pressarna som av och till refererar till Daniels otrevliga beteende.

En livvakt fick väl kliva in och säga åt Daniel på skarpen när han var otrevlig mot Victoria.
Citera
2024-11-05, 23:29
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
En livvakt fick väl kliva in och säga åt Daniel på skarpen när han var otrevlig mot Victoria.

Stod att läsa om i Stoppa Pressarna.

Citat:
– Det var i samband med att kronprinsessparet skulle kliva ur en bil. Victoria frågade om Daniel skulle komma, han dröjde väl lite, berättar livvakten som stod strax intill.

Det som sedan hände fick Säpo-mannen att bli förvånad. 

– Daniel riktigt fräste åt henne, det var på ett mycket nedsättande sätt, jag blev både chockad och lite upprörd, säger livvakten som inte i detalj vill gå in på vad prinsen sa till sin hustru.

Enligt polisen såg Victoria ledsen ut och gick iväg medan Daniel dröjde sig kvar vid bilen.

– Jag vet att det inte är mitt jobb men jag kunde inte låta bli att säga till honom. ”Så där kan du ju inte säga till Victoria”. Jag skulle aldrig tilltala någon person på det sättet, konstaterar den erfarne Säpo-vakten.

Citat:
Berättelser i stil med den från livvakten är något som även flera anställda vid hovet har vittnat om. Kronprinsessans vänner har också under åren noterat tonen från prins Daniel gentemot sin hustru.

– Det är många med mig som har reagerat på hur Daniel beter sig, och han gör det inför folk. Det är många av Victorias kompisar som känner samma sak, han är inte schyst mot henne. Sedan är han urgullig ibland, men hans humör kan växla blixtsnabbt, det gör det hela lite läskigt, säger en väninna till kronprinsessan Victoria.
Citera
2024-11-14, 07:59
Avstängd
Daniel har synts omplåstrad på pannan, ska ha tagit bort ett ofarligt födelsemärke. Jag har inte kunnat hitta något sådant på bilder ifrån året, så det måste varit minimalt. Däremot så har han ju en utväxt på ena kinden, fast den sitter ju kvar och den har han haft i flera år, fastän det tar två sekunder att frysa bort den, men det kanske också är ett födelsemärke och inte ett fibrom som jag alltid trott 🤔
Citera
2024-11-17, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Daniel har synts omplåstrad på pannan, ska ha tagit bort ett ofarligt födelsemärke. Jag har inte kunnat hitta något sådant på bilder ifrån året, så det måste varit minimalt. Däremot så har han ju en utväxt på ena kinden, fast den sitter ju kvar och den har han haft i flera år, fastän det tar två sekunder att frysa bort den, men det kanske också är ett födelsemärke och inte ett fibrom som jag alltid trott 🤔

Precis samma iakttagelse som jag gjort. Viktoria har nog varit framme med stekpannan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in