Citat:
Ursprungligen postat av
Bebbanburg
Jag försvarar inte Maggan, men som du säger; hon borde ha en stab av kunnigt folk som kan ta tag i allt detta. Hela LO-borgen bara ett (kanske två) stenkast från Sveavägen kunde kollat upp städbolaget. Hela jäkla Säpo kunde kolla upp folk som kommer och går runt Maggan.
Jepp. Man tycker att, speciellt efter fiaskot med Mona Sahlin, så borde alla toppsossar ha någon slags intern revisor som hela tiden kollar upp att allt är i ordning. Så att man slipper den här typen av skandaler. Det var även flera andra halvidioter i regeringen som hade skulder hos kronofogden, trots miljonlöner.
Att man har så här dålig koll tycker jag faktiskt är allvarligare än själva affären med städkärringen. För det tyder på inkompetens & avsaknad av professionalism.
På samma sätt reagerar jag när det blivit känt att politiker gått på porrklubb & betalt med "firmakortet". Det allvarliga är inte porrklubbsbesöket, utan istället det faktum att våra makthavare är så här jävla korkade att dom inte begriper risken att bli avslöjade när dom tar det på "firmakortet".
(Det var för övrigt Göran Persson som var den "fete amerikanen" vid det där porrklubbsbesöket, där Björn Rosengren tog på sig hela skulden & för det blivit rikligt belönad )
Dessa idioter styr över våra liv, mer än vad vi gör själv.