Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Deras bokföring ser skum ut. Jag tror att de flesta av deras städuppdrag utförts svart av "underleverantörer".

Det gäller att få bort alla dessa ful bolag från samtliga branscher. Enligt en god vän så är byggbranschen fullständigt nedlusad av alla dessa skumma underleverantörer, som konkurrerar ut dom mer ärliga företagen.

Det är inte förvånande att detta sker. Vad som mer förvånar åtminstone mig är varför företaget som knutit till sig en känd kund, ber ett annat företag att göra jobbet.
Citera
2022-01-10, 22:56
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Trodde du inte var så här korkad men jag kanske hade fel. Hela poängen var hur högermänniskor hycklar. MS har knappast gjort fel. Fifflarsson var nästan stolt när han erkände att han betalat svart.
Barnet från Nicaragua är ett offer för trafficking. Vem vet vilka trauman hon har varit med om innan hon tvingades städa statsministerns lyxvilla gratis?

Jag blir illamående när ni socialliberala apologeter försvarar trafficking, tvångsarbete, brott mot rikets säkerhet och brott mot kollektivavtalen.
Citera
2022-01-10, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Vad säger inte det om Magdalena då, hon litade blint på Hans?
Ämne för att styra ett land, sure.
Magda söker med ljus och lykta efter ett seriöst hemstädföretag med kollektivavtal och till slut hittar hon städ-hasses ruffel o båg firma.
Citera
2022-01-10, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyus
Hade jag ägt städfirman så hade jag bara skickat svensktalande personer som jag verkligen litat på till statsministerns hem.

VDn måste ju vara total idiot eller självmordsbenägen som skickar vem underleverantör som han troligen vet är en gangster

Mycket underligt i denna historian

Jag är villig att hålla med dig. VDn måste vara en fullkomlig idiot med tanke på beteendet.
Citera
2022-01-10, 23:01
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Och vad är det för ett jävla företag ?
Inte nog med att man lyckats med att knyta en kändis till sig. Man lyckas dessutom att knyta självaste statsministern till sig. Något som ett normalt företag hade sett som en stor fördel rent PR mässigt.

Men den möjligheten slarvar företaget uppenbarligen bort genom att anlita en underentreprenör som i sin tur anlitat en kvinna som inte ens har rätt att vara i landet.

Hade det kommit till statsministerns kännedom att det företag som hon anlitat, inte var det företag som skulle sköta städningen, ja då hade hon förmodligen valt ett annat företag och absolut om hon vetat att företaget använde individer som inte ens har rätt att befinna sig i landet.

Tyvärr är det varken första eller sista gången som underentreprenörer använder sig av billig utländsk arbetskraft som inte ens äger rätten att vistas i landet eller som bara jobbar svart.

Med detta sagt så hoppas jag innerligt att alla som använder sig av div hantverkare och städhjälp verkligen ser till att det företag man anlitat också är det företag som utför tjänsterna.
Såklart att Hasse Städ till sist tog chansen att synas. Han har liksom aldrig fått cred för de år han skött om Magdas hus. Nu tänkte han att han ger fel kod till städerskan så att det blir lite rabalder och han får synas i media och på flashback.
Citera
2022-01-10, 23:02
Medlem
Citat:
Hahaha, tror du att man kan eller behöver bevisa hyckleri?
ALLA vet att sossarna dillat om vikten med kollektivavtal i decennier. Att hon då inte tr sig 2 minuter för att kolla up det är i det flestas ögon hycklari.

Varför frågade hon upprepade gånger? Litade hon inte på svaret?

Det är redan avlagt i tråden.

Citat:
Lite som att köpa en laptop ur en baklucka & fråga "Är detta lagligt?" , "Ja" - "Är detta lagligt?" , "Ja" och tro att man kommer undan.

Helt ärligt med vänner som dig behöver sossarna nog inga fiender.

Tramsig jämförelse.
Citera
2022-01-10, 23:03
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nej det stämmer inte. Magdalena har inga kvitton att visa. Hon betalade svart. Det var en utsatt flykting som städade
Jo, det finns.
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Vad säger inte det om Magdalena då, hon litade blint på Hans?
Ämne för att styra ett land, sure.
Det är en annan sak än det jag kommenterade. Visst kan man tycka att detta är högst anmärkningsvärt att hända en statsminister och tillika f d finansminister. Samt att inte personskyddet har full koll på varenda människa som kommer och går.
Man har litat på att företaget som är kontrakterat också är de som städar. I kontraktet har det ganska säkert även funnits krav på och avtal om att städföretsget inte skickar vem som helst dit. Felet verkar bl a vara att man, kanske slentrianmässigt, har litat på denna firma. Man får förmoda att man internt noga kommer att gå igenom vad som egentligen har hänt här, hoppas verkligen det i alla fall.

Gissar också att det är någon annan som styr hemmet än MA.
Citera
2022-01-10, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nej det stämmer inte. Magdalena har inga kvitton att visa. Hon betalade svart. Det var en utsatt flykting som städade

Mig veterligen så är två företag inblandade plus en utövare.
Ett företag som Magda anlitade och ett företag som anlitades av företag 1
Citera
2022-01-10, 23:04
Medlem
Citat:
Deras bokföring ser skum ut. Jag tror att de flesta av deras städuppdrag utförts svart av "underleverantörer".
De sade väl från början att personen var från bemanningsföretag, de hyr in personal för städjobben. Bemanningsföretag som hyr ut illegala och som betalas några tior svart i timmen. Möjligen firmor med kortvarig existens och någon målvakt som får ta smällen när det efterlyses redovisning och skatter.
Citera
2022-01-10, 23:05
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Kristersson uttalade sig idag och inte heller han vet om hans städare hemma arbetar på ett företag med kollektivavtal.

Om nu Magda anlitat en städare och betalat svarta pengar så kan det bli riktigt spännande. Här kan det nästan vara dax att ta fram popcorn😂
Citera
2022-01-10, 23:07
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyus
Hade jag ägt städfirman så hade jag bara skickat svensktalande personer som jag verkligen litat på till statsministerns hem.

VDn måste ju vara total idiot eller självmordsbenägen som skickar vem underleverantör som han troligen vet är en gangster

Mycket underligt i denna historian

Han kan ju ha haft extra betalt från annat håll för att göra det?
Citera
2022-01-10, 23:07
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Mig veterligen så är två företag inblandade plus en utövare.
Ett företag som Magda anlitade och ett företag som anlitades av företag 1

Finns inga kvitton
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in