Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-11, 13:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad
Har letat och läst, men inte hittat. Nåja, jag får leta vidare helt enkelt Tack för hjälpen iallafall. Om någon har namn och/eller bild på den 25-åriga Nicaraguanskan, dela gärna med er, enligt reglerna här på fb, tack. Mvh
Bild har jag inte sett, men namnet fanns maskat tidigare i tråden. Långt namn med tre förnamn &två efternamn.
Citera
2022-01-11, 13:04
Medlem
heter städföretaget "hasses städ", Har dom någon hemsida?
Citera
2022-01-11, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Blir ingen bra podd om vi ska sitta och hålla med varandra om allt i slutändan.
Klart det är, speciellt i friggebos anda: nu tar vi varandras händer och sjunger we skall overcome…..
Citera
2022-01-11, 13:05
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH

Att en socialdemokratisk företrädare, som pratar sig varm om arbetarnas rättigheter, utnyttjar privat en skattebrottsdömd företagare och låter en brottsdömd, utvisad, svartarbetande och utnyttjad ung kvinna städa sitt hem flera gånger är så upprörande som det kan bli! Denna dubbelmoral är så äcklig att det står mig upp i halsen!
Jag vet hur en städupphandling går till och inte någon gång har jag varit med om att man kollar upp vilken städare man får. Möjligtvis kollar man hur erfaren personen är men slagningar i några register på namn förekommer inte så.

Skattebrottslingar går och de kommer och dessvärre kan de just inget annat än att driva företag så de hamnar därigen. Det är tråkigt att svenska folket i gemen inte fattar detta och gör något åt det och har Magda haft en positiv erfarenhet av att anlita någon så kanske inte skattebrott är det första man kommer på att kolla. Hur många kollar /kan kolla om de begått skattebrott?
Citera
2022-01-11, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad
Har letat och läst, men inte hittat. Nåja, jag får leta vidare helt enkelt Tack för hjälpen iallafall. Om någon har namn och/eller bild på den 25-åriga Nicaraguanskan, dela gärna med er, enligt reglerna här på fb, tack. Mvh
Sök på Fup i tråden….
Citera
2022-01-11, 13:08
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Bild har jag inte sett, men namnet fanns maskat tidigare i tråden. Långt namn med tre förnamn &två efternamn.

Fuentes Bergström?
Citera
2022-01-11, 13:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
heter städföretaget "hasses städ", Har dom någon hemsida?
*hlholm & P*rtners Städ & F*stighetsservice AB
* = A
Citera
2022-01-11, 13:12
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Jag vet hur en städupphandling går till och inte någon gång har jag varit med om att man kollar upp vilken städare man får. Möjligtvis kollar man hur erfaren personen är men slagningar i några register på namn förekommer inte så.

Skattebrottslingar går och de kommer och dessvärre kan de just inget annat än att driva företag så de hamnar därigen. Det är tråkigt att svenska folket i gemen inte fattar detta och gör något åt det och har Magda haft en positiv erfarenhet av att anlita någon så kanske inte skattebrott är det första man kommer på att kolla. Hur många kollar /kan kolla om de begått skattebrott?

Men du är väl inte statsminister och är oerhört viktig för rikets säkerhet?

Hon har varit finansminister och är nu statsminister, senast den 1 dec lovade hon hårdare tag mot dom som anställer utländsk arbetskraft. Nu var väl inte städerskan anställd iofs eftersom hon är här illegalt.
Svenska folket kommer fortsatt rösta rött, det syns väldigt tydligt iom att inga krav på Magdalenas avgång är på löpsedlarna.
Citera
2022-01-11, 13:14
Medlem
Polisen: Ska upprätta anmälan mot arbetsgivaren

https://www.expressen.se/nyheter/eft...anmaler-brott/

Nu börjar det hända saker.

Magdalena kommer få svårt att snacka bort detta länge till.

Första kvinnliga statsministern att avgå 2 gånger?
Citera
2022-01-11, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Kanske det? Själv har jag aldrig kollat efter domar på VDn för företag jag anlitat.
Är han dömd före eller efter att hon anlitade dem första gången?

Efter att hon började anlita Hasse 2005 togs han för skattebrott och dömdes.
Just den firman, som under just den tiden åtalet gällde 2006-2007, städade just då åt MA.

Varken ursprungs firman eller de efterföljande städfirmorna har någonsin haft kollektivavtal.
Citera
2022-01-11, 13:16
Medlem
antoneriks avatar
Hon har inte gjort något olagligt. Bara för att något står i expressen så är det inte en skandal. Om man är principiell motståndare till RUT så ska man inte rösta på S. Införandet av ROT och RUT var ett genidrag av Reinfeldt och det enda sättet att hålla branscherna vita.
Citera
2022-01-11, 13:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyus
Polisen: Ska upprätta anmälan mot arbetsgivaren

https://www.expressen.se/nyheter/eft...anmaler-brott/

Nu börjar det hända saker.

Magdalena kommer få svårt att snacka bort detta länge till.

Första kvinnliga statsministern att avgå 2 gånger?
Med lite tur så kan fakturorna bli del av denna förundersökning & därmed offentliga, så att man ser vad som betalades per timme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in