Citat:
Ursprungligen postat av
Tok-Frans
Var det verkligen ett larmsystem som löste ut.
Maggan kanske har en SD'are som granne som skrattar arslet av sig nu.
Har för mig att jag läste att det inkom ett larm.
Rycker den "vanliga" polisen ut på larm orsakade av larmsystem?
Nej polisen åker inte på inbrottslarm om det inte är ett konstaterat inbrott exempelvis via kamerabilder.
Här har aktuell larmcentral/bevakningsföretag fått instruktioner, godkända av aktuell polismyndighet att polisen skall meddelas vid inbrottslarm. Att polis ska meddelas vid överfallslarm är självklart och jag är rätt säkert att larmanläggningen har några fasta sådana överfallsknappar.
Jag tror att dessa instruktioner har funnits ända sen Magdalena blev minister.
Vanliga riksdagsmän har säkerligen inte såna privilegier.
Det är ju rätt vanligt med kameror på larmanläggningar idag. Maggan är ju snål och hon har ju bott i huset i snart 10 år, men trots detta finns det sannolikt kamerabilder på hur Nicaraguanskan kliver in och fipplar till det med larmet.
Nån som bor i Nacka nära Gustaf Hööks Väg, kan ju kolla va det finns för dekaler på kåken, så vi vet vilket vaktbolag som var inblandat. Kan ha varit nån därifrån som har några tusenlappar extra från Expressen nu. Gatubilderna från Google är från 2009 innan Maggan flyttade in.
Nu är det ju inte bara polisen som åker på detta inbrottslarm utan också en väktare. Vi vet inte här vem som kom fram först. Lite osannolikt men väktaren kunde ha varit där först.
Att städpersonal försöker skylla ifrån sig, när de klantat till sig med inbrottslarmet, har jag personlig erfarenhet av. Det är sällan en städare har koll på hur en larmanläggning fungerar.