Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-11, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Borde inte kvinnan få stanna i Sverige då hon faktiskt visat att hon vill jobba o göra rätt för sig?

Bättre slänga ut de som inte vill jobba?

Hon kommer att få stanna, den saken är klar efter dessa dagar.

Var den unga kvinna så förslagen att hon iscensatt det hela? Hon utlöste medvetet larmet och inväntade den stora mediestormen som hon jämte Statsministern blev huvudperson i. Brev till Kungen läst av hela folket i en tabloid redan efter några dagar. Hon stormtrivs i Sverige och riskerar livet i hemlandet.

Hon visste nog vad hon gjorde, så klokt planerat och genomfört att hon borde få stanna bara för det.
Vilken nytt rabalder det skulle bli i medierna och i folkhavet om hon senare verkligen sattes på ett plan.
Omöjligt.
Citera
2022-01-11, 14:53
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Jag vet hur en städupphandling går till och inte någon gång har jag varit med om att man kollar upp vilken städare man får. Möjligtvis kollar man hur erfaren personen är men slagningar i några register på namn förekommer inte så.

Skattebrottslingar går och de kommer och dessvärre kan de just inget annat än att driva företag så de hamnar därigen. Det är tråkigt att svenska folket i gemen inte fattar detta och gör något åt det och har Magda haft en positiv erfarenhet av att anlita någon så kanske inte skattebrott är det första man kommer på att kolla. Hur många kollar /kan kolla om de begått skattebrott?

Jag har också gjort många upphandlingar i mitt yrke. Det normala är att man alltid utvärderar det företag man upphandlat efter ett tag och allra minst någon gång per år. Då kontaktar man andra företag i branschen och frågar om pris och villkor. Då får man också höra skvaller om konkurrenter. Du märker också vad det är för folk som gör jobbet. Jag gissar att någon gång måste fru Anderson eller någon i hennes familj varit hemma när det varit städning. En fattig immigrant som inte pratar svenska lägger nog de flesta märke till, eller vad tror du?

Jag gissar att detta städbolag används säkert av andra i fru Anderssons vänkrets. Hon måste fått höra ett och annat om företagaren. Ett fängelsestraff brukar många få reda på. De brukar inte vara så solbrända när de kommer tillbaks. Och får definitivt inte så många paraplydrinkar vid poolen..

Men, för de rika är varje krona en poäng. Den som har mest poäng när de dör vinner! Kan de få en städning under 200 kronor är det "high-five". Fru Andersson har ju själv valt ett yrke att arbeta med pengar, hon är civilekonom. Hon verkar gilla pengar! Hon har visst inte disputerat eller avslutat sin forskarutbildning. De flesta brukar annars fixa en licentiatexamen innan de slutar, men tydligen inte fru Andersson. Gissar att hon tycker det är roligare att skrapa ihop andra "poäng" än högskolepoäng...
Citera
2022-01-11, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Tvärtom, här har högern satt igång ett mediadrev utan att ha något på fötterna. Kvinnan var inte anställd för att städa och satt i bilen utanför. Enligt hennes chef.

Största tragedin i det hela är att kvinnan kanske kommer att straffas med utvisning till landet hon flytt ifrån, där hon antagligen inte alls är välkommen. Hade hon fått sitt medborgarskap i Sverige när hon sökte det hade det aldrig blivit någon sak av det här.

Sveriges repressiva flyktingpolitik har än rån gång skapat problem både för den enskilde flyktingen och för politikerna som borde ha viktigare saker att sköta än att svara på paparazzifrågor om städbolag.

Det är en tragiskt historia på många sätt.

Hon hade varit inne i huset tidigare, intervju med henne i Expressen-TV:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...om-papperslos/
Citera
2022-01-11, 14:56
Medlem
Stones avatar
Det där med att kvinnan ”inte skulle ha arbetat ” det var svart arbetskraft och städfirman måste skydda sig. Vad hade kvinnan där att göra annars? Om jag anlitar en målare och han är invandrare och man frågar om uppehållstillstånd blir man inte då anklagad för rasism?
Citera
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Hon kommer att få stanna, den saken är klar efter dessa dagar.

Nä, äkta politiska flyktingar från vänsterdiktaturer är inte välkomna till Sverige. Sandinisterna och Daniel Ortega är polare med svenska sossarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det spelar ingen roll om hon har anlitat sicilianska maffian om hon har gjort det i god tro.
God tro funkar inte.
Men om maffian har f-skattesedeln, sköter skatteinbetalningarna och kollektivavtal så kanske det funkar. Tveksam dock om de passerar säkerhetskontrollen…….
Citera
2022-01-11, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Bild har jag inte sett, men namnet fanns maskat tidigare i tråden. Långt namn med tre förnamn &två efternamn.

Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
https://www.flashback.org/leave.php?...o.id%2FrQK2vWN
FUP från städkvinnans stölder

Inlägg 1751
Både namn och bild finns i FUP.
Citera
2022-01-11, 15:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Tack. Eller kanske inte, för nu såg jag hur hon såg ut. Motsvarade inte riktigt mina fantasier utifrån det Flamenco-doftande namnet....
Skicka hem direkt.
Citera
2022-01-11, 15:06
Medlem
Det passar inte att det är en kvinna som styr Sverige. Nej det passar inte. En ledare ska vara en man. Svenska män har kapitulerat. Bögarnas paradis.
Citera
2022-01-11, 15:06
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Jag vet hur en städupphandling går till och inte någon gång har jag varit med om att man kollar upp vilken städare man får. Möjligtvis kollar man hur erfaren personen är men slagningar i några register på namn förekommer inte så.

Skattebrottslingar går och de kommer och dessvärre kan de just inget annat än att driva företag så de hamnar därigen. Det är tråkigt att svenska folket i gemen inte fattar detta och gör något åt det och har Magda haft en positiv erfarenhet av att anlita någon så kanske inte skattebrott är det första man kommer på att kolla. Hur många kollar /kan kolla om de begått skattebrott?
Jag har hemstädning och vet mycket väl vem som städar hos mig. Så är det väl ändå för de flesta?
När de byter person (händer då och då) så träffar jag denne första gången.

Så det du skriver stämmer inte. Möjligen om du avser kontorsstädning som upphandlas av ett företag. Med det är ju inte relevant här.

Det anmärkningsvärda är väl att hon inte har kollar kollektivavtalet? (eller att någon ljuger om det)
Citera
2022-01-11, 15:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Polisanmälda och deras hemsida är nere. Återstår att se hur länge den där städfirman finns kvar. Allt för att man inte kollade att åtminstone skicka vita anställda till just statsministerns bostad.
Citera
2022-01-11, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Du hittade bild på henne i Fup ? Ok bra. Jag gick inte igenom hela. Man måste scrolla ner till sista sidan. Där finns även bild på med brottslingen/ pojkvän.
Senast redigerad av Djuse 2022-01-11 kl. 15:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in