Citat:
Ursprungligen postat av
sonicguide
Jag vet hur en städupphandling går till och inte någon gång har jag varit med om att man kollar upp vilken städare man får. Möjligtvis kollar man hur erfaren personen är men slagningar i några register på namn förekommer inte så.
Skattebrottslingar går och de kommer och dessvärre kan de just inget annat än att driva företag så de hamnar därigen. Det är tråkigt att svenska folket i gemen inte fattar detta och gör något åt det och har Magda haft en positiv erfarenhet av att anlita någon så kanske inte skattebrott är det första man kommer på att kolla. Hur många kollar /kan kolla om de begått skattebrott?
Jag har också gjort många upphandlingar i mitt yrke. Det normala är att man alltid utvärderar det företag man upphandlat efter ett tag och allra minst någon gång per år. Då kontaktar man andra företag i branschen och frågar om pris och villkor. Då får man också höra skvaller om konkurrenter. Du märker också vad det är för folk som gör jobbet. Jag gissar att någon gång måste fru Anderson eller någon i hennes familj varit hemma när det varit städning. En fattig immigrant som inte pratar svenska lägger nog de flesta märke till, eller vad tror du?
Jag gissar att detta städbolag används säkert av andra i fru Anderssons vänkrets. Hon måste fått höra ett och annat om företagaren. Ett fängelsestraff brukar många få reda på. De brukar inte vara så solbrända när de kommer tillbaks. Och får definitivt inte så många paraplydrinkar vid poolen..
Men, för de rika är varje krona en poäng. Den som har mest poäng när de dör vinner! Kan de få en städning under 200 kronor är det "high-five". Fru Andersson har ju själv valt ett yrke att arbeta med pengar, hon är civilekonom. Hon verkar gilla pengar! Hon har visst inte disputerat eller avslutat sin forskarutbildning. De flesta brukar annars fixa en licentiatexamen innan de slutar, men tydligen inte fru Andersson. Gissar att hon tycker det är roligare att skrapa ihop andra "poäng" än högskolepoäng...