Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-11, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franz.Biberkopf
Hittar inte företaget på Ratsit
https://www.ratsit.se/

https://www.ratsit.se/19660112-Hans_...yMEmOYJ_1yCb2c

Du kan ju passa på o kolla inrednings/städ firman också.
Den första städ firman och tobaksfirman har utgått 2015 p.g.a §7 & saknade årsredovisningar.
Kan ju bero på att original städ firman fick 600.000:- i skattesmäll 2010…….
Citera
2022-01-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Ingen som vet. Maggan verkar inte tycka det har någon betydelse heller.

Pigan fick 96kr i timmen. Men bara för 6 timmar varje dag.
Hon begav sig till jobbet 05.00 och kom hem 20.00.

Om det tar 1 timme enkel väg till jobbet så tjänade pigan 44kr per timme.

Edit: vet inte om de ska betalas skatt på dessa 44kr, men förmodligen pga samordningsnummer.🤨

Betala skatt för illegal svartjobbare utan anställning???
Du är nästan lika rolig som husvagnen
Citera
2022-01-11, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
– Jag jobbade där i fyra månader ungefär. I början hade jag tillstånd att arbeta och kom överens med en timlön på 115 kronor. Men efter en månad ändrades min timlön till 96 kronor i timmen. Jag gick hemifrån klockan fem på morgonen och kom hem klockan åtta på kvällen men fick bara betalt för sex timmars jobb, säger hon.

https://www.expressen.se/nyheter/sta...rssons-bostad/

Jag jobbade där ca 4 mån, i början hade jag tillstånd att arbeta?
Hon fick utvisningsbeslut 2020 och varit efterlyst sedan ett halvår.
Inte har du något arbetstillstånd om du ska utvisas och är efterlyst.
Citera
2022-01-11, 20:54
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Betala skatt för illegal svartjobbare utan anställning???
Du är nästan lika rolig som husvagnen

Ungefär samma verklighetsförankring, ja....
Citera
2022-01-11, 20:58
Medlem
Reimers avatar
Expressen följer upp med en ny artikel av Helena Gissén om Magdalena Anderssons "städgate"

Citat:
Nu har kvinnan, som sitter på Migrationsverkets förvar på grund av sitt utvisningsbeslut, gått med på att prata om händelsen.

Hon var på plats för att städa. Hon har tidigare varit inne i villan och städat. Det förekom ingen kontroll, vare sig från Säpo eller någon annan.

Kvinnan berättar också hur tufft det är att leva i Sverige utan tillstånd, hur man blir utnyttjad av arbetsgivare som billig eller gratis arbetskraft.

Citat:
Sveriges statsminister, Socialdemokraternas partiledare, har hög svansföring i frågor om det personliga ansvaret för att motverka kriminalitet och utnyttjande av illegal arbetskraft. För partiet är krav på kollektivavtal en självklar käpphäst.

Magdalena Andersson har inte bemödat sig om att kontrollera ordentligt att städföretaget hon anlitar har ett sådant avtal, vilket föranlett en mild självrannsakan. Det finns ”anledning till reflektion”, sa hon på måndagens presskonferens.

https://www.expressen.se/kronikorer/...ons-dimridaer/

Jag vet inte vad som är pinsammast, SÄPO,s schabbel eller Magdalena Anderssons bortförklaringar men oavsett vilken som är pinsammast så måste både SÄPO-chef och Magdalena Andersson avgå, så här illa får det inte vara i det här landet, Vladimir Putin måste ju ha ont i magen efter alla skrattanfall han fått.
Citera
2022-01-11, 20:59
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Att hon inte åker hem kan bero på situationen i hemlandet. Contras/CIA kanske har henne på sin dödslista, det vet vi inget om. Nicaragua är inte precis paradiset på jorden. USA har sin blåslampa på sandinisterna med ekonomiska sanktioner och vapenleveranser till upprorsmakare.

Säpo är en del av polisen. Polisen är en högerextrem organisation. Att de är släpphänta i bevakningen av en socialdemokratisk minister är inget att bli förvånad över. Det har hänt två gånger förut. Förresten så kanske de är med på kuppen.

Svensk vänster behöver en egen polis/milis.

Nja, jag tror inte en 25-årig ung kvinna från Nicaragua är speciellt politiskt intressant för Sandinisterna, Contras eller CIA. Speciellt inte som hon tydligen har varit här ett tag och inte utmärkt sig politiskt på något utmanade sätt.

Men däremot verkar hon och hennes partner ha lite svårt med vad som är mitt eller ditt. Att gå på Åhléns och sno så mycket kläder och annat så att det klassas som stöld och inte snatteri är inte en speciellt politiskt medveten handling. Egendomsutjämning fungerar inte så bra på detta primitiva sätt.

Kul att du tycker att folk skall beväpna sig. Det verkar annars vara ett rött skynke för en del, speciellt på vänsterkanten. I USA sägs det att vetskapen om att eventuellt rånoffer är beväpnat gör att folk är mer respektfulla. De kriminella är ju beväpnade, så varför inte de laglydiga medborgarna också?

Nej, låt oss vara överens om att de rättsvårdande myndigheterna i Nicaragua kanske är mest lämpade att ta hand om detta kriminella par. Sverige är inte världens socialbyrå för kriminella och bidrags-turister. Skicka hem dem med första bästa flyg!
Citera
2022-01-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Jag jobbade där ca 4 mån, i början hade jag tillstånd att arbeta?
Hon fick utvisningsbeslut 2020 och varit efterlyst sedan ett halvår.
Inte har du något arbetstillstånd om du ska utvisas och är efterlyst.
Hon överklagade utvisningsbeslutet och då hade hon rätt att arbeta tills beslutet vann laga kraft. Vilket antagligen skedde cirka ett halvt år sedan varpå hon blev efterlyst.
Citera
2022-01-11, 21:01
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag vet inte vad som är pinsammast, SÄPO,s schabbel eller Magdalena Anderssons bortförklaringar men oavsett vilken som är pinsammast så måste både SÄPO-chef och Magdalena Andersson avgå, så här illa får det inte vara i det här landet, Vladimir Putin måste ju ha ont i magen efter alla skrattanfall han fått.
Två nyanställda inkvoterade kvinnor på högsta tänkbara position, som utan problem sitter och ljuger inför journalister och vägrar ta ansvar. Och antagligen inte ens vet vad deras jobb går ut på. Inte första gången. Faktiskt lite watergate-stämning i expressen artikel, så vi får hoppas på Två flugor i en smäll.
Senast redigerad av Paris24 2022-01-11 kl. 21:03.
Citera
2022-01-11, 21:02
Medlem
Jagersros avatar
Fick ett PM från en skribent här.
På den bild som framgår i Fup så är det en mörkhårig kvinna som finns på bilden. I de Facebook bilder jag fick är kvinnan helt blond med skarpt rött läppstift. Dock kan man se hennes vackra bruna ögon och mörkbruna ögonfransar. Min slutsats är att hon blonderat sig helt för att smälta in i Sverige. Killen ser ut som på bilden i Fup.
Citera
2022-01-11, 21:03
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Site offline

This site has not been published yet. Please login here.

Sajten är alltså inte nertagen av någon främmande makt, utan det är mer troligt av företaget självt, eftersom det står "logga in". Troligast har de valt att ta sajten offline så den inte syns för annan än deras dator.

Kolla själv

http://ahlholmsstadservice.se/

Finns på Waybackmachine:
https://web.archive.org/web/20201126...taget-25818010

Vore kul med lite skvaller om familjen Ahlholm i Björknäs!

Hans Ahlholm
Veronika Ahlholm

Och sonen och dottern:
Rasmus Ahlholm
Vilma Ahlholm

Eller är ni alldeles för lojala där i medelklassidyllen för att delge lite om familjen?
Citera
2022-01-11, 21:11
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Två nyanställda inkvoterade kvinnor på högsta tänkbara position, som utan problem sitter och ljuger inför journalister och vägrar ta ansvar. Och antagligen inte ens vet vad deras jobb går ut på. Inte första gången. Faktiskt lite watergate-stämning i expressen artikel, så vi får hoppas på Två flugor i en smäll.
Det är inget nytt att kvinnor är maktgalna, se bara vad den statsfeministiska ideologin gjort med vårat land! Det började med; ”vi vill också ha en del av kakan”, nu har de hela bageriet och vi ser vad de gör med Sverige, som är värst drabbat i västvärlden.
Citera
2022-01-11, 21:12
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Finns på Waybackmachine:
https://web.archive.org/web/20201126...taget-25818010

Vore kul med lite skvaller om familjen Ahlholm i Björknäs!

Hans Ahlholm
Veronika Ahlholm

Och sonen och dottern:
Rasmus Ahlholm
Vilma Ahlholm

Eller är ni alldeles för lojala där i medelklassidyllen för att delge lite om familjen?
Är väl denna hockey kille som slog sin lagkompis på käften och fick sparken ? Ska vara grov crosschecking !
https://www.google.se/url?sa=t&rct=j...b4LxGfan6z0YMp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in