Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-01-11, 00:25
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Ja, du hade läst en artikel. Men användaren beklagade dödsfallet, och du läste inte personens inlägg.
Det gjorde jag visst.

Nu vet folk inte vad vi snackar om ändå för diskussionen är borta, och du kan inte gå tillbaka och läsa om vad jag skrev/svarade på, men kan säga att du inte uppfattade inlägget helt för vad det var. (Såg att det finns kvar i citat i alla fall)

Min kommentar om "hoppas han återhämtar sig" var riktad mot fotbollspelaren som jag länkat till efteråt såklart och inte till bob saget som gått bort.
Senast redigerad av Room531 2022-01-11 kl. 00:37.
2022-01-11, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Vad säger sjukvården? Låter otäckt, men kan vara stress och ångest.

Ont i hjärtat och armen, stress och ångest? yeah...inte alls många som haft ont i armen efter sprutorna? ingen heller har klagat på hjärtproblem, näää nog bara stress. IQ Fiskmås
2022-01-11, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gilbert90
Ont i hjärtat och armen, stress och ångest? yeah...inte alls många som haft ont i armen efter sprutorna? ingen heller har klagat på hjärtproblem, näää nog bara stress. IQ Fiskmås
Personen ifråga skrev att han tog sprutan i september och fått problem nu. Stress/ångest är tänkbara orsaker, men även diverse hjärtproblem. Uppstår det problem med armen så pass lång tid efter injektionen så skulle i alla fall jag spekulera kring andra orsaker i första hand. Förslagsvis så kontaktar man vården och beskriver sina symptom förutsättningslöst. Utgår man från att det ska bero på vaccinen så riskerar man att man missar en hel drös med betydligt troligare orsaker än vaccinen och att vården tror att man är en knäppgök…och då inte helt utan orsak

Stress lär f.ö. vara en ofantligt mycket vanligare orsak till den symptombilden, även om det såklart är fullt möjligt att det är en biverkning av vaccinen så är det inte speciellt troligt.
Senast redigerad av Frispel2 2022-01-11 kl. 18:10.
2022-01-11, 19:11
Medlem
Jag har ingen aning om varför men det verkar som att mina biverkningar blir lite bättre när jag äter omega 3 tillskott. Kan vara värt att prova för er som provat allt annat utan resultat..
2022-01-11, 19:41
Medlem
HitsvilleUKs avatar
Citat:
Så går det när ni inte lyssnar på dr. Saundra

Din poäng är att vaccinen triggar samma autoantikroppar som infektionen och att man inte borde vaccinera sig?
2022-01-11, 21:40
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Måste man stanna kvar 15 min efter vaccinationen? Alltså är det ett krav och vad blir konsekvenserna om man struntar i det (förutsatt att inget skit händer med en p.g.a. vaccinet)?
2022-01-11, 22:31
Avstängd
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Dom säger att jag kanske är uppstressad på grund av pandemin vilket låter som totalt bullshit och när jag säger att jag inte hade problemen innan jag vaccinerade mig så säger dom att såna här typer av problem kan komma och gå? Vad fan är det för någon nytta? Så nu har jag ont men det är ingen som vill ta i mig med tång ens en gång. Känner mig helt utelämnad från att få någon hjälp!!!
Du borde lyssnat på oss som varnade för vaccinets effekter tidigt. Jag skrev många inlägg, såklart många är borttagna då man köper moderationen av olika forum, men de fanns kvar ett bra tag efter att jag skrev dem. Du borde kräva att någon vaccinhetsare hjälper dig fysiskt med din vardag. Det är egentligen vaccinhetsarnas ansvar att hjälpa dig, på sin fritid, för all framtid, eller till den du dag du inte behöver deras hjälp.

Men det är lätt att vara efterklok. Antagligen beror ditt problem på försämrat blodflöde på grund av spikproteinets effekter därmed stas och påfrestning på vänster kammare. Det du kanske borde testa (rådfråga med din läkare då jag inte tar ansvar för vad du testar) är äta aspirin dagligen, och testa en sked curry (santa maria) i ett glas vatten ett par dagar morgon och kväll, ytterligare sak du skulle kunna testa är äppelcidervinäger (utspätt 1:5 ett dricksglas) och även äta gröna äpplen generellt. Se om det blir förbättring av din status.
Senast redigerad av Uncorruptable 2022-01-11 kl. 22:38.
2022-01-12, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saundra
Nu kommer det som jag i över ett års tid varnat för!:

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/imm.13443
New-onset autoimmune phenomena post-COVID-19 vaccination

Recently, new-onset autoimmune phenomena after COVID-19 vaccination have been reported increasingly (e.g. immune thrombotic thrombocytopenia, autoimmune liver diseases, Guillain–Barré syndrome, IgA nephropathy, rheumatoid arthritis and systemic lupus erythematosus). Molecular mimicry, the production of particular autoantibodies and the role of certain vaccine adjuvants seem to be substantial contributors to autoimmune phenomena. In addition to the complications described above, other autoimmune manifestations have been reported in some cases, such as SLE, lupus nephritis and Graves' disease.

Different new-onset autoimmune phenomena following diverse COVID-19 vaccines:

Vaccine-induced immune thrombotic thrombocytopenia - Adenovirus vector vaccine and mRNA vaccine
Immune thrombocytopenic purpura - mRNA vaccine
Autoimmune liver diseases - mRNA vaccine and Adenovirus vector vaccine
Guillain–Barré syndrome - mRNA vaccine and Adenovirus vector vaccine
IgA nephropathy - mRNA vaccine
Autoimmune polyarthritis - mRNA vaccine
Rheumatoid arthritis - mRNA vaccine and Adenovirus vector vaccine
Graves' disease - mRNA vaccine
Type 1 diabetes mellitus - mRNA vaccine
Systemic lupus erythematosus - Adenovirus vector vaccine

The plausible mechanisms by which COVID-19 vaccines lead to autoimmune manifestations include molecular mimicry, the production of particular autoantibodies and the role of certain vaccine adjuvants.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8618727/
Autoantibody Release in Children after Corona Virus mRNA Vaccination: A Risk Factor of Multisystem Inflammatory Syndrome?

Multisystem inflammatory syndrome (MIS) is a new systemic inflammatory acute onset disease that mainly affects children (MIS-C) and, at a lesser frequency, adults (MIS-A); it typically occurs 3–6 weeks after acute SARS-CoV infection. It has been postulated and shown in adults that MIS may occur after SARS-CoV-2 vaccination (MIS-V). Our current case is one of the first published cases with a multisystem inflammatory syndrome in an 18-year-old adolescent after the SARS-CoV-2 vaccine from Pfizer/BionTech (BNT162b2), who fulfills the published level 1 criteria for a definitive disease.

Based upon our report, regarding elevated functional autoantibodies against G-protein-coupled receptors in children with MIS-C, we performed this autoantibody analysis in a research laboratory and found a comparable pattern of autoantibodies in the current patient after SARS-CoV-2 vaccination.

Together with our published data about elevated functional autoantibodies against G-protein-coupled receptors in children with MIS-C, the current case reports after vaccination show a comparable effect on the network of autoantibodies, and different autoantibodies uniformly shift to enhanced blood levels after the immunological response to the vaccine, comparable to our data after the natural infection. In both cases, the spike protein is the target of the immune response.

Autoantikropparna från vaccinet är identiska med de man får från infektion:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/art...ort=objectonly

Conclusion: We are aware that a misattribution of MIS-V as a severe complication of coronavirus vaccination can lead to increased vaccine hesitancy and blunt the global COVID-19 vaccination drive. It seems not to be the whole virus but the spike protein that induces autoimmunity, the most imminent danger for children in this pandemic.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8323360/
Multisystem inflammatory syndrome in an adult following the SARS-CoV-2 vaccine (MIS-V)

https://www.medrxiv.org/content/10.1....03.22268681v1
Reported Cases of Multisystem Inflammatory Syndrome in Children (MIS-C) Aged 12–20 Years in the United States Who Received COVID-19 Vaccine, December 2020 through August 2021

Så går det när ni inte lyssnar på dr. Saundra

Då gjorde jag kanske helt rätt som avstod vaccinet med mina autoimmuna sjukdomar.
2022-01-12, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Du borde lyssnat på oss som varnade för vaccinets effekter tidigt. Jag skrev många inlägg, såklart många är borttagna då man köper moderationen av olika forum, men de fanns kvar ett bra tag efter att jag skrev dem. Du borde kräva att någon vaccinhetsare hjälper dig fysiskt med din vardag. Det är egentligen vaccinhetsarnas ansvar att hjälpa dig, på sin fritid, för all framtid, eller till den du dag du inte behöver deras hjälp.

Men det är lätt att vara efterklok. Antagligen beror ditt problem på försämrat blodflöde på grund av spikproteinets effekter därmed stas och påfrestning på vänster kammare. Det du kanske borde testa (rådfråga med din läkare då jag inte tar ansvar för vad du testar) är äta aspirin dagligen, och testa en sked curry (santa maria) i ett glas vatten ett par dagar morgon och kväll, ytterligare sak du skulle kunna testa är äppelcidervinäger (utspätt 1:5 ett dricksglas) och även äta gröna äpplen generellt. Se om det blir förbättring av din status.
Tack ska ge det ett försök
2022-01-13, 05:09
Avstängd
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Tack ska ge det ett försök
Tog du Pfizer?
Så kanske du kan ta reda på vilket gift du faktiskt fick via nummer på den flaskan du fick.
Det verkar som att man får rätt igen kring att allt är medvetet selekterat för att spruta olika människor med olika injektioner med helt olika allvarliga verkningsgrader=biverkningsgrader.

https://www.bitchute.com/video/CB49QokMgGV5/
2022-01-13, 07:24
Medlem
En del skall väl tas med en nypa salt, men finns en hel del läsvärt. Över 1000 publikationer.

Länk
2022-01-13, 12:19
Medlem
https://www.dn.se/insandare/informer...-med-vaccinen/
"Över 90 000 rapporter om misstänkta biverkningar av vaccineringen mot covid-19 har kommit in till Läkemedelsverket. Vi får veta att det är viktigt att vi vaccinerar oss, men vi har inte fått någon information om riskerna, skriver Teresa Laurén."
"17 111, eller 18,7 procent, av rapporterna har handlagts. Av dem finns det 8 757 rapporter om allvarliga biverkningar, som enligt Läkemedelsverket ”leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård eller förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt viktig händelse.” 360 rapporter om dödsfall misstänks bero på vaccinet."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in