Citat:
Ursprungligen postat av
Kennethkvarting
Conny var vl ganska stor och kraftig, jag vill minnas att han ven var en duktig boxare i sin ungdom, allts typ Sverigeeliten i sin viktklass, minns du om det stmmer?
Isf mste han ha lagt ett par fingrar emellan nr han slog Feldt, annars hade gubben kolat av.
Han var tungviktare vill jag minnas. Hur pass hgt upp han var i rankinglistorna har jag ingen aning om. Dels var jag fr ung och jag hade inget intresse fr boxning p 70-talet. Det var ishockey som gllde. I vart fall hittade jag en intressant notis frn d C.C fyllde 65 r.
"Under ren 1989 till 1991 var han bosatt i Kautokeino i Norge och arbetade som ordningsvakt p ett hotellet"
https://kuriren.nu/familj/65-ar-conn...r-5272786.aspx
Nu blir det OffT.
Herre Du Milde, under 70-talet, jag tror att det var 1975, var jag och ett sllskap p ett engngsbesk i Kautokeino. Kommer inte ihg vilket hotell vi beskte men i vart fall skulle vi ta lunch eller rttare sagt vi gjorde ett tappert frsk. Det var en av helgdagarna under pskhelgen.
Det pgick en gigantisk fylleorgie med finnar, norrmn och samer, visserligen hgtidskldda samer, inblandade. Ovseendet var ronbedvande, stolar lg omkullvrkta p golvet och mer eller mindre totalt kaos. Ingen ordningsvakt eller polis var synlig. Det var som sagt en sndag vid lunchtid. Vi vnde i drren och for ivg hungriga.
Skulle vara intressant att fr veta om C.C fick ordning p hotellgsterna om det nu var samma hotell.