Flashback bygger pepparkakshus!
2020-10-04, 11:07
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lva
Jad
Feldt var full och dum och skulle ge Ingo stryk. Ingo var kolugn och svarade " Begreper du ente att ja kan stppa ner dig i toaletten ? " terberttat av min far

Ha ha, ja tv stora personer men p vldigt olika plan.
Citera
2020-10-05, 21:05
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Hetlevrad i sin ungdom...
.
https://www.dn.se/arkiv/sverige/feld...itiker-i-brak/

Jag har fr mig att min far bevittnade den hndelsen, jag ska frhra mig om det hela och terkomma.

Han har pratat om det i alla fall, och den gngse uppfattningen r att Feldt var stor i truten och frtjnade stryk.

Jag vet ven vem grningsmannen var/r, en legendarisk Kiruna AIF-supporter som har ett Y-namn.
Citera
2020-10-06, 18:52
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det finns ingen renodlad fakta- eller skvallertrd om denne kanslihushgerns grand old man som under rtionden hade en stor inverkan p svensk ekonomisk politik.

Han har i ett antal bcker skrivit om bland annat sin svra uppvxt, sin blixtkarrir i politiken och om sitt alkoholmissbruk. Finns det ngra uppseendevckande uppgifter i dessa bcker eller i vrigt som ni snappat upp?

Han innehade flera statsrdsposter innan han blev finansminister, men i media tycks han efter den politiska karriren nstan enbart ha uttalat sig i ekonomisk-politiska frgor. r han ointresserad av vriga politikomrden och den allmnna samhllsutvecklingen eller r journalisterna/allmnheten bara intresserade av ekonomen Feldts sikter?

Har han verkligen varit sosse i sjl och hjrta eller var det fr makten som han klev in i partiet?

r han som mnga ldre svenska sossemn egentligen smygkonservativ och skeptisk mot globaliseringen, ja kanske rent av frmlingsfientlig?

Vad r en sosse med sjl och hjrta?

Idag domineras mnga av ungdomsfrbunden av ungdomar som nog kan definieras som islamister - en ideologi som ligger vldigt lngt ifrn traditionell socialdemokrat. Men vad gr man inte fr att f rster....

Kjell-Olof Feldt ryktes inte med i den radikaliseringsvg som kom i slutet p 60-talet och in p 70-talet, utan behll bda ftterna p jorden. Han tillhrde den delen av socialdemokratin som frstod vart Sveriges ekonomiska vlstnd kom ifrn.

Han och hans hustru har vl gnat sig t rttsskandalen kring fallet med den oskyldigt anklagade narkoslkaren, som anklagades att avsiktligt verdoserat lkemedel till ett dende barn - ngot som sedan visade sig vara en felaktig anklagelse.
Citera
2022-01-15, 16:40
Medlem
K(nock)O(out) Feldt blev slagen Knock Out p restaurang i Norrland nr han skulle gno-sig-till
p en brud - hon var med vnninna o hennes kille o K O ville fixa - men tvingades g ner fr rkning
o ka ambulans - K O-outar Mannen var boxare o blev livstidsavstngd (ja han fick kken ocks men
rddade vnninan frn K O-kuken)
Citera
2022-01-17, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Jag har fr mig att min far bevittnade den hndelsen, jag ska frhra mig om det hela och terkomma.

Han har pratat om det i alla fall, och den gngse uppfattningen r att Feldt var stor i truten och frtjnade stryk.

Jag vet ven vem grningsmannen var/r, en legendarisk Kiruna AIF-supporter som har ett Y-namn.

Det dr var den legendariske hejarklacksledaren Conny Ceder. Jod, har sjlv hllit p att frysa ftterna av mig under matcherna p Matojrvi. Conny fick igng en frysande publik.

Conny gick ur tiden 2018.

https://www.svenskalag.se/kirunaaif-...har-lamnat-oss
Senast redigerad av Konrad 2022-01-17 kl. 07:32.
Citera
2022-01-17, 14:50
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det dr var den legendariske hejarklacksledaren Conny Ceder. Jod, har sjlv hllit p att frysa ftterna av mig under matcherna p Matojrvi. Conny fick igng en frysande publik.

Conny gick ur tiden 2018.

https://www.svenskalag.se/kirunaaif-...har-lamnat-oss

Conny var vl ganska stor och kraftig, jag vill minnas att han ven var en duktig boxare i sin ungdom, allts typ Sverigeeliten i sin viktklass, minns du om det stmmer?

Isf mste han ha lagt ett par fingrar emellan nr han slog Feldt, annars hade gubben kolat av.
Citera
2022-01-17, 17:54
Medlem
Citat:
Conny var vl ganska stor och kraftig, jag vill minnas att han ven var en duktig boxare i sin ungdom, allts typ Sverigeeliten i sin viktklass, minns du om det stmmer?

Isf mste han ha lagt ett par fingrar emellan nr han slog Feldt, annars hade gubben kolat av.

Han var tungviktare vill jag minnas. Hur pass hgt upp han var i rankinglistorna har jag ingen aning om. Dels var jag fr ung och jag hade inget intresse fr boxning p 70-talet. Det var ishockey som gllde. I vart fall hittade jag en intressant notis frn d C.C fyllde 65 r.

"Under ren 1989 till 1991 var han bosatt i Kautokeino i Norge och arbetade som ordningsvakt p ett hotellet"

https://kuriren.nu/familj/65-ar-conn...r-5272786.aspx

Nu blir det OffT.

Herre Du Milde, under 70-talet, jag tror att det var 1975, var jag och ett sllskap p ett engngsbesk i Kautokeino. Kommer inte ihg vilket hotell vi beskte men i vart fall skulle vi ta lunch eller rttare sagt vi gjorde ett tappert frsk. Det var en av helgdagarna under pskhelgen.

Det pgick en gigantisk fylleorgie med finnar, norrmn och samer, visserligen hgtidskldda samer, inblandade. Ovseendet var ronbedvande, stolar lg omkullvrkta p golvet och mer eller mindre totalt kaos. Ingen ordningsvakt eller polis var synlig. Det var som sagt en sndag vid lunchtid. Vi vnde i drren och for ivg hungriga.

Skulle vara intressant att fr veta om C.C fick ordning p hotellgsterna om det nu var samma hotell.
Citera
2022-01-17, 20:12
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Hetlevrad i sin ungdom...
.
https://www.dn.se/arkiv/sverige/feld...itiker-i-brak/

Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Vet du mer om hndelsen? Han (Feldt) verkar visserligen ha temperament, men framstr inte som en fysisk brkmakare, trots uppgiften ovan frn 1969.

Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Han var tungviktare vill jag minnas. Hur pass hgt upp han var i rankinglistorna har jag ingen aning om. Dels var jag fr ung och jag hade inget intresse fr boxning p 70-talet. Det var ishockey som gllde. I vart fall hittade jag en intressant notis frn d C.C fyllde 65 r.

"Under ren 1989 till 1991 var han bosatt i Kautokeino i Norge och arbetade som ordningsvakt p ett hotellet"

https://kuriren.nu/familj/65-ar-conn...r-5272786.aspx

Nu blir det OffT.

Herre Du Milde, under 70-talet, jag tror att det var 1975, var jag och ett sllskap p ett engngsbesk i Kautokeino. Kommer inte ihg vilket hotell vi beskte men i vart fall skulle vi ta lunch eller rttare sagt vi gjorde ett tappert frsk. Det var en av helgdagarna under pskhelgen.

Det pgick en gigantisk fylleorgie med finnar, norrmn och samer, visserligen hgtidskldda samer, inblandade. Ovseendet var ronbedvande, stolar lg omkullvrkta p golvet och mer eller mindre totalt kaos. Ingen ordningsvakt eller polis var synlig. Det var som sagt en sndag vid lunchtid. Vi vnde i drren och for ivg hungriga.

Skulle vara intressant att fr veta om C.C fick ordning p hotellgsterna om det nu var samma hotell.

Jag var tvungen att ringa och prata med pappa idag om denna hndelse.

Jag hade s klart ftt det hela om bakfoten, farsan var INTE med nr misshandeln utspelade sig, dremot var farsan ytligt bekant med GM CC. Hans omdme om honom var: "Han var vl typ lite bakom, eller hade kraftig ADHD tminstone"

Och du Konrad, vi fr vl hoppas p att de fick ordning p fyllskallarna p hotellet i Kautokeino ngon gng mellan 1975 d du bevistade det och 1989 d Conny C brjade jobba som ordningsvakt dr.
Citera
2022-12-28, 00:37
Medlem
SilverSurfer4000s avatar
Det som inte nmns r att Herr Feldt var dr med sin kompis - ke Nordin. ke grundade Fjllrven och hade kpt ett hotell druppe ngonstans. ven ke blev nedlsagen, han var en galen typ som betedde sig som ett as s han hade knappast en lugnande inverkan p hndelseutvecklingen.

Citat:
Jag var tvungen att ringa och prata med pappa idag om denna hndelse.

Jag hade s klart ftt det hela om bakfoten, farsan var INTE med nr misshandeln utspelade sig, dremot var farsan ytligt bekant med GM CC. Hans omdme om honom var: "Han var vl typ lite bakom, eller hade kraftig ADHD tminstone"

Och du Konrad, vi fr vl hoppas p att de fick ordning p fyllskallarna p hotellet i Kautokeino ngon gng mellan 1975 d du bevistade det och 1989 d Conny C brjade jobba som ordningsvakt dr.
Citera
2022-12-29, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverSurfer4000
Det som inte nmns r att Herr Feldt var dr med sin kompis - ke Nordin. ke grundade Fjllrven och hade kpt ett hotell druppe ngonstans. ven ke blev nedlsagen, han var en galen typ som betedde sig som ett as s han hade knappast en lugnande inverkan p hndelseutvecklingen.

Var det ke Nordin som introducerade floppen Astrofilten i Sverige?
Citera
Igår, 14:04
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:

Visst hade han en liten antikaffr i Lule fr mnga r sedan.
Citera
Igår, 16:24
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Visst hade han en liten antikaffr i Lule fr mnga r sedan.

Kan hra med farsan och terkomma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in