Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Har ni inte någon i samma umgängeskrets som du kan kolla med?
Det är otroligt tyst i sociala medier om det här

drar iväg ett mess till han på fb, så får vi se
Citera
2022-01-17, 21:30
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep
Jag har läst hela FUP'EN. Kan först bara börja med att Jag är ingen advokat eller doktor (som kan bedömma hennes skador). Med det sagt så säger målsägande i förhöret så här

"Jag sa aldrig nej till något utan han sa typ gör det här, gör det här"

Enligt samtyckes lagen så krävs det inte att målsägande behöver säga nej, eftersom så kallade freeze fright därav man inte kan "säga nej" pga en upplevd hotbild. Däremot är målsägande anledning till varför hon inte kunde säga nej är följande

"

BO: Jag känner att jag inte kan säga nej för han har maktposition över mig. Han är känd och man
och att jag är berusad. Han är dessutom mycket äldre än mig
Polis: VAD ÄR DET SOM GÖR ATT DU INTE KUNDE SÄGA NEJ?
BO: Men att han är känd. Jag har sett vilka han umgås med. Många som vart anklagade för vissa
typer av brott.
Jag kände mig underminerad i den situationen.

"

Jag tycker inte dessa svar formar någon hotbild. Eftersom om hon skulle tycka att han är "hotfull" då skulle hon aldrig tackat ja till att han får följa med in till toan med henne där hon ska kissa.

"Han frågade mig om han fick följa med mig in på toaletten. Då sa jag ja"

Efter hon har kissat så nämner hon

"Då kysste han mig. Jag tyckte väl att det var ganska häftigt. Jag är bara 19 och han är 25 typ"

Jag tycker hennes tankesätt är otrolig konstigt. Om hon redan känner honom pga hans kädiskap, och tänker att han är "läskig" pga människor han hänger med, vad i hela friden tackar hon då Ja till att han får följa med in i toalettern där hon ska kissa. Dessa saker får mig tvivla på hennes trovärdighet. Jag tror alltså inte att hon hade en hotbild utav honom pga hans "kändisskap." Snarare att hans kändisskap fick henne intresserad utav honom personlighetsmässigt eller sexuellt (detta säger hon inte dock, det är vad Jag tror personligen).

När det kommer till hennes skador så nämns på sida 94.

"Skadornas beskrivning och utseende är förenligt med att ha orsakats på det sätt
som framgår av målsägandens uppgivna händelseförlopp."

"Skadornas som påvisades på Södersjukhuset har en beskrivning och ett
utseende som är förenligt med att dessa uppkommit vid den uppgivna
tidpunkte"

"Förenlig med" har följande definition på skalan dom medger
Angående uppkomstsätt: Skadan kan ha uppkommit på det angivna sättet, men kan även ha
uppkommit på andra sätt
Angående tidpunkt: Skadan kan ha uppkommit vid den angivna tidpunkten, men kan även ha
uppkommit vid annan tidpunkt.

Min tolkning är alltså det är inte alls bestämnd att att själva händelsen på toan orsakade sjävla skadorna samt att det är obestämdbar hur gammla skadorna är. Jag har själv vaknat upp med blåmärken på kroppen utan någon aning hur dom uppstod.
Vilken vettig och välskriven kommentar

Jag personligen tror att hon ville och vågade ha sex med honom men när han blev våldsam vågade hon inte säga nej. Ska bli spännande att läsa domens innehåll. Tyvärr är mina förhoppningar låga för att han blir dömd. Jag hoppas i alla fall fler tjejer läser här och slipper bli skadade av den våldsamma idioten.
Citera
2022-01-17, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62

Jag personligen tror att hon ville och vågade ha sex med honom men när han blev våldsam vågade hon inte säga nej. Ska bli spännande att läsa domens innehåll. Tyvärr är mina förhoppningar låga för att han blir dömd. Jag hoppas i alla fall fler tjejer läser här och slipper bli skadade av den våldsamma idioten.

det är väl bara bra om han inte blir dömt, det betyder att rätssystemet fungerar.
Citera
2022-01-17, 22:09
Medlem
Vad blev domen?

(Så konstigt att inte någon tidning tagit upp fallet. De brukar ju hoppa på sådana fall).
Citera
2022-01-17, 22:10
Medlem
Citat:

Tackar !

Jag tycker också det ska bli intressant att läsa domen. Däremot tror Jag inte själv att Josef var nödvändigtvis våldsam. På deras skala så betyder "förenligt med" att det kan finns alternativa förklaringar till skadorna samt andra tidspunkter där dom uppstod. Man vet inte helt enkelt om skadorna är kopplade till händelsen.

När det kommer till det "upplevda våldet" så tror Jag inte att någon (inklusive målsägaren) skulle direkt ljuga om att ha upplevt våld eller inte. Däremot tror Jag att folk har olika uppfattning av vad "våld" innebär. Därför är dessa våldtäktsfall så otroligt svåra att bedömma. Man får verkligen två olika berättelser av samma händelse. Vi får se vad domen säger helt enkelt Ska bli intressant.
Citera
2022-01-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
det är väl bara bra om han inte blir dömt, det betyder att rätssystemet fungerar.

Oj vad du glorifierar denna snubbe
Som att du tror att han aldrig gjort något brottsligt i hela sitt liv
Citera
2022-01-17, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Oj vad du glorifierar denna snubbe
Som att du tror att han aldrig gjort något brottsligt i hela sitt liv

nja, det handlar väldigt lite om josef detta, det handlar om att tjejer ljuger ganska mycket idag, folk resonerar kring att man så enkelt kan få pengar,uppmärksamhet å lite jävla sympati genom att anmäla nån, sen är det ju såklart bara till fördel om det är nån lite känd.

https://www.youtube.com/watch?v=ol9pH9oqv8E&t=6s

Bra klipp om ämnet
Citera
2022-01-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
nja, det handlar väldigt lite om josef detta, det handlar om att tjejer ljuger ganska mycket idag, folk resonerar kring att man så enkelt kan få pengar,uppmärksamhet å lite jävla sympati genom att anmäla nån, sen är det ju såklart bara till fördel om det är nån lite känd.

https://www.youtube.com/watch?v=ol9pH9oqv8E&t=6s

Bra klipp om ämnet

Fast du har lite fel där, hon har knappast gått ut varken i media eller kallat till pressträff gällande det här. Endast till sin närmsta har hon berättat.
Citera
2022-01-17, 22:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
En normal reaktion på frivilligt sex är inte ångest, skuldkänslor och tankar på vad andra ska tycka. Det är 2022. Folk har haft sex i tv i över 10 år. Ingen skäms över sex på det sättet du beskriver. Dessutom säger hon ju att hon tycker det är häftigt! Varför ångra sig då om det inte var för att han flippade ur och skadade henne fysiskt?

Tack men nu pratar vi om hastigt påkommen fyllesex på en krogtoalett med kö utanför. Det är ingen orimlig tanke att målsäganden lockades av hans kändisskap och rycktes med av situationen just för att hon var packad men det är fortfarande ingen våldtäkt.

Du vet lika väl som alla andra att folk gör saker på fyllan som dom aldrig skulle göra i nyktert tillstånd och det här fallet verkar vara ett klassiskt exempel på vad man inte ska göra under en krogfylla.

Tjejen har antagligen fått världens ågren, skuldkänslor och ångest över vad andra ska tänka om henne och vad hon är för person som kn***ar med en B-kändis på en krogtoalett?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2022-01-17 kl. 23:09.
Citera
2022-01-17, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men nu pratar vi om hastigt påkommen fyllesex på krogtoalett med kö utanför. Det är ingen orimlig tanke att målsäganden lockades av hans kändisskap och rycktes med av situationen just för att hon var packad men det är fortfarande ingen våldtäkt.

Du vet lika väl som alla andra att folk gör saker på fyllan som dom aldrig skulle göra i nyktert tillstånd och det här fallet verkar vara ett klassiskt exempel på vad man inte ska göra under en krogfylla.

Tjejen har antagligen fått världens ågren, skuldkänslor, ångest över vad andra ska tänka om henne och vad hon är för person som kn***ar med en B-kändis på en krogtoalett.

Precis, ångest är inte våldtäkt men det har nog blivit det nu.
Citera
2022-01-18, 03:24
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men nu pratar vi om hastigt påkommen fyllesex på en krogtoalett med kö utanför. Det är ingen orimlig tanke att målsäganden lockades av hans kändisskap och rycktes med av situationen just för att hon var packad men det är fortfarande ingen våldtäkt.

Tjejen har antagligen fått världens ågren, skuldkänslor och ångest över vad andra ska tänka om henne och vad hon är för person som kn***ar med en B-kändis på en krogtoalett?

Citat:
Ursprungligen postat av Away20
Precis, ångest är inte våldtäkt men det har nog blivit det nu.
Vi är överens om att hon lockades av han kändisskap och tyckte situationen var häftig. Men att han gav henne skador, som dokumenteras, stödjer teorin om att hon anmälde honom för våldtäkt pga just våldet. Finns inget som indikerar ånger eller ångest.

Om du knullar på toaletten med en idol är det ju inget man skäms över. Det är något asballt i den åldern. Men hon smsade sina vänner om skadorna inte om hur coolt det var. Hon hade inte ens hunnit bli nykter innan hon kom till sjukhuset. Hon hade 1,1 i promille. Bakisångesten hade inte ens hunnit infinna sig än.
Citera
2022-01-18, 03:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Vi är överens om att hon lockades av han kändisskap och tyckte situationen var häftig. Men att han gav henne skador, som dokumenteras.

Skadorna var trots allt tydligen små och obetydliga och det går nog inte att utesluta att dom kan komma från tidigare "aktiviteter" när hon var ute och festade i berusat tillstånd? Vet du förresten hur ofta hon var ute och partajade och svängde på de lurviga på krogen?

Citat:
Hon hade inte ens hunnit bli nykter innan hon kom till sjukhuset. Hon hade 1,1 i promille. Bakisångesten hade inte ens hunnit infinna sig än.

Det är inget bevis för att hon har blivit våldtagen. Man kan med utgång ifrån omständigheterna kring besöket på nattklubben nästan gissa att hon blivit övertalad att anmäla fyllek****et?

Här är lite intressant läsning du borde begrunda och som kan sättas i relation till det aktuella fallet!

"Men alkohol kan också ställa till det när det handlar om att söka nya kontakter, flirta och ha sex. Eftersom omdömet försämras när vi dricker, kan vi fatta beslut som vi inte ser konsekvenserna av under berusningen.(1)

När vi dricker misstolkar vi oftare signaler och har svårare att känna av både vad vi själva och andra vill, vilket gör att det du gjort under alkoholpåverkan kan kännas fel och jobbigt efteråt. Fler än var tredje ung kvinna och man har ångrat sex de haft när de druckit"

https://www.iq.se/fakta-om-alkohol/a...ch-relationer/

Frågor på detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in