2022-01-20, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Var kommer ditt Bidencitat ifrån? Det ser ut som om du hittade på detta själv.

För övrigt så har Biden återupptagit den gamla presidenttraditionen att hålla presskonferenser.

Han höll nyss den längsta presskonferens någon president någonsin hållit och han gjorde det värdigt, informativt och sakligt.

https://www.cnbc.com/2022/01/19/watc...id-russia.html

https://edition.cnn.com/politics/liv...-22/index.html

Tänk vad ett val kan göra
Det var en sammanfattning av vad som stod i Aftoonbladetartikeln.

Och nej, det var absolut inget bra tal. Faktum är att Biden sågas även i etermedierna då risken för krig anses ha ökat exponensiellt.

https://www.expressen.se/kronikorer/...isken-for-krig
Citera
2022-01-20, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Så där ja, dina källor är alltså Aftonbladet och CNN, två av de mest förhatliga MSM medierna.

Anser du dessa trovärdiga?

Anser du i så fall att denna trovärdighet gäller alltid och i alla fall, eller bara i detta enstaka fall, när du vill citera dem?
Hur ska du ha det? Citerar jag Foxnews eller Gateway Pundit gills det inte pga. "fake news" och "vinkklade nyheter". Citerar jag DINA medier när de framför samma nyhet så gills de inte heller pga. samma argument. Ja, hur f-n ska du ha det egentligen?
Citera
2022-01-20, 17:27
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Du ska kanske ska prova att tvätta bort hjärntvättarränderna nån gång. För den intellektuella kostymen kommer du aldrig kunna växa in i, eller tror du på riktigt att vi blir triggade av att det sitter ett troll i sin pojkrumsfåtölj och leker psykoanalytiker?

Vad gäller Trump så är det väl inget märkvärdig att man nämner honom, kan jag tycka. Han är ju i dagsläget den största konkurrenten till Biden. För att inte säga fast besluten i att krascha landet från sidlinjen, något som Biden hela tiden behöver parera.
Du vill alltså inte kommentera att Biden lovade att inte försvar Ukraina militärt om Ryssland går in?
Vissa menar att han där gav Putin fri lejd. Tydligen hade han haft ett telefonmöte innan presskonferensen. Det skulle vara intressant att läsa vad som sades under den. Vilka löften gav Biden, egentligen? Gav han Putin fri lejd till invasion, med lite småhot om "sanktioner"? Som om inte Ryssland redan vore sanktionerat så det står härliga till.
Citera
2022-01-20, 17:33
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du vill alltså inte kommentera att Biden lovade att inte försvar Ukraina militärt om Ryssland går in?
Vissa menar att han där gav Putin fri lejd. Tydligen hade han haft ett telefonmöte innan presskonferensen. Det skulle vara intressant att läsa vad som sades under den. Vilka löften gav Biden, egentligen? Gav han Putin fri lejd till invasion, med lite småhot om "sanktioner"? Som om inte Ryssland redan vore sanktionerat så det står härliga till.
Hmm... Tja, vem vet om de rycker ut till Ukrainas försvar, annat än med vapenleveranser. Eller vet du att han inte kommer göra det? Om inte så kan du väl strutta tillbaka ner till ditt ondskefulla kaninhål och konspirera med ryska ledningen lite till.
Citera
2022-01-20, 17:41
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Hmm... Tja, vem vet om de rycker ut till Ukrainas försvar, annat än med vapenleveranser. Eller vet du att han inte kommer göra det? Om inte så kan du väl strutta tillbaka ner till ditt ondskefulla kaninhål och konspirera med ryska ledningen lite till.
Nej, det handlar om rent militärt.

Det var Biden som pratade med Putin. Inte jag. Efter att Biden pratat med Putin sammankallade Biden en presskonferens. Där berättade han att han inte kommer försvara Ukraina i händelse av en Rysk invasion.
Citera
2022-01-20, 17:47
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Nej, det handlar om rent militärt.

Det var Biden som pratade med Putin. Inte jag. Efter att Biden pratat med Putin sammankallade Biden en presskonferens. Där berättade han att han inte kommer försvara Ukraina i händelse av en Rysk invasion.
Var det inte bra då att han indirekt (för)varnade medborgarna i Ukraina om detta? Det lär knappast va skönt att få en kärnvapenbestyckad medeldistansrobot i knät, så ett par dagars försprång kan ju göra all skillnad i världen.
Citera
2022-01-20, 17:52
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Var det inte bra då att han indirekt (för)varnade medborgarna i Ukraina om detta? Det lär knappast va skönt att få en kärnvapenbestyckad medeldistansrobot i knät, så ett par dagars försprång kan ju göra all skillnad i världen.
Jag vet inte om jag håller med om det lämpliga i att berätta för världen om planerna att inte försvara Ukraina. Men jag vet inte vad som sades under samtalet. Förhoppningsvis får vi en dag reda på det. Jag antar att samtalet är hemligstämplat. Trump var ju snäll nog att lämna ut sitt samtal med Ukrainas president. Jag tvivlar på att vi får läsa detta.

Men du kanske har rätt. Det kanske är bra att Biden lovar att inte försvara Ukraina om Ryssland skulle invadera. Då slipper vi ju världskrig i alla fall. Dessutom är ju inte Ukraina med i NATO så då får väl Ryssland göra som de vill.
Citera
2022-01-20, 19:16
Medlem
Citat:
Jag vet inte om jag håller med om det lämpliga i att berätta för världen om planerna att inte försvara Ukraina. Men jag vet inte vad som sades under samtalet. Förhoppningsvis får vi en dag reda på det. Jag antar att samtalet är hemligstämplat. Trump var ju snäll nog att lämna ut sitt samtal med Ukrainas president. Jag tvivlar på att vi får läsa detta.

Men du kanske har rätt. Det kanske är bra att Biden lovar att inte försvara Ukraina om Ryssland skulle invadera. Då slipper vi ju världskrig i alla fall. Dessutom är ju inte Ukraina med i NATO så då får väl Ryssland göra som de vill.
Fast Ukraina idag, Georgien imorgon. Putin har utöver det de senaste dagarna hytt med näven mot så väl Sverige som Finland att även vi ligger pyrt till. USA har långt större skäl att rycka ut till Ukrainas försvar än för fjutt Sverige, så om Biden inte sätter ned foten mot Ryssland beträffande Ukraina, lär han göra ÄNNU mindre om det blir Gotlands tur.
Citera
2022-01-20, 19:17
Medlem
Även Aftonbladets Wolfgang Hansson medger att Biden är en olycka som kommer att bli allt värre.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...varre-blir-det
Citera
2022-01-20, 19:33
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Biden till Ukraina:

"Om Ryssland invaderar er så kommer vi att... ehh... umm... jaa... det är så här att... jag vet inte... alltså... det beror ju på om det är ett "intrång" typ "invasion" eller ett litet "intrång-intrång", för små intrång är ju inte så farliga... för umm.. det blir ju så krångligt då om vi i NATO ska behöva tjafsa med varandra om vad vi ska göra och... eh... så nä...det är ju så det är... liksom.."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ster-i-ukraina

Sicken formidabel president!! Putin måste formligen skaka av rädsla nu! Ukraina var i varje fall INTE imponerade:

https://edition.cnn.com/2022/01/19/p...nce/index.html
Han ger Putin grönt ljus att invadera Ukraina. Helt sanslöst.
Citera
2022-01-20, 19:51
Bannlyst
Citat:
Massivt bakslag för Biden! Försöken att avskaffa filibustern går om intet! Biden och Demokraterna lade stor presige bakom frågan och betraktas som en svår motgång för Biden och hans regering. 60 röster kommer att krävas för att häva en filibuster även framgent.

https://twitter.com/cspan/status/1484007412784848896
Näe. 60 röster kommer krävas för att avsluta debatten.
Filibustern såsom den används nu är ju för att förhindra debatten. Så i teorin kan Schumer kalla till omröstning och GOP kan lägga sitt objection varenda gång.

Givetvis kommer lagförslaget aldrig gå till omröstning för då måste det packas upp ut ur skalförslaget i reconcilliation(det faktum att debatt tillåts just nu är för att Schumer tog upp voting rights genom recon. där bara 50 röster krävdes för att tillåta debatt)

Vet att det låter som petitesser men Filibustern har reformerats 160 gånger sedan USA grundades. Det absolut effektivaste sättet det används på är att förhindra lagförslag från att gå till debatt.
Citera
2022-01-20, 20:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Fast Ukraina idag, Georgien imorgon. Putin har utöver det de senaste dagarna hytt med näven mot så väl Sverige som Finland att även vi ligger pyrt till. USA har långt större skäl att rycka ut till Ukrainas försvar än för fjutt Sverige, så om Biden inte sätter ned foten mot Ryssland beträffande Ukraina, lär han göra ÄNNU mindre om det blir Gotlands tur.
Jag är inte särskilt orolig över Ryssland, men jag är intresserad av vad som sades under samtalet, som fick Biden att omgående förklara för omvärlden att han inte skulle ingripa militärt utifall att. Det är något som sagts och jag misstänker att det handlar om Turkiet, naturgas, Tyskland och kanske även havsleder för frakt av varor. Men framtiden får utvisa vad Putin och Kabalen kommit överens om . Jag tror inte att Putin kommer invadera, men jag tror att han fått någonting i utbyte och jag inbillar mig att det handlar om Nord Stream.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in