2022-01-21, 20:12
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Alla lyssnar på vad Biden säger. Alla seriösa nyhetsbyråer kommenterar och analyserar hans uttalanden om Ukraina just nu vilka faktiskt är ganska rakt på sak och inte alls svåra att förstå. På vems uppdrag har Antony Blinken rest till Europa egentligen? Låt mig gissa. Kina? George Soros?

En demenspatient som ger order och vägledning om avskräckning till en inkompetent diplomat som heter Blinken.
Citera
2022-01-22, 01:13
Avstängd
Så har till och med CNN slutligen gett upp hoppet om den senile idioten. Det gick tydligen inte längre att låtsas om kanalen alls skall överleva

https://www.youtube.com/watch?v=rVR5...ab_channel=CNN
Citera
2022-01-22, 03:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Biden väljer Kamala för 2024! Lycka till USA.

https://huffpost.com/entry/biden-kam...b03874b2e09854
Glädjande nyheter tycker jag. Vem anser du att han borde ha valt istället för kamala?
Citera
2022-01-22, 03:17
Bannlyst
Det ryktas om att Biden tar sig till the hill igen för att mitt Romney är intresserad av en deal.
isåfall kan gop senatorerna Murkowski och Romney ersätta sinema och Manchin i att rösta ja till delar av voting rights act
Citera
2022-01-22, 06:32
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Glädjande nyheter tycker jag. Vem anser du att han borde ha valt istället för kamala?
Det är en annan fråga. Biden är senil och båda har extremt lågt förtroende hos det amerikanska folket. Att Biden och Harris planerar ställa upp i nästa val är mycket dåliga nyheter för USA och världen.
Senast redigerad av wwr 2022-01-22 kl. 06:48.
Citera
2022-01-22, 10:22
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:

Tulsi Gabbard?? Men det är klart att utan utrensning i det högre skikten
inom demokraterna så kan en sådan som Tulsi inte tillåtas komma fram
eftersom hon är ett hot mot etablissemanget.

PS nu är det bara 10 dagar kvar tills inflationen enligt era analyser
kommer gå ner från 7% till 3%. Detta unika och remarkabla ekonomiska
vändning kommer att bli intressant att bevittna. Ekonomisk historia kommer
att skrivas och Biden kommer att för evigt bli ihågkommen som en
ekonomisk grandmaster!!
Citera
2022-01-22, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Tulsi Gabbard?? Men det är klart att utan utrensning i det högre skikten
inom demokraterna så kan en sådan som Tulsi inte tillåtas komma fram
eftersom hon är ett hot mot etablissemanget.

PS nu är det bara 10 dagar kvar tills inflationen enligt era analyser
kommer gå ner från 7% till 3%. Detta unika och remarkabla ekonomiska
vändning kommer att bli intressant att bevittna. Ekonomisk historia kommer
att skrivas och Biden kommer att för evigt bli ihågkommen som en
ekonomisk grandmaster!!
vems analys då?
Citera
2022-01-22, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Nån som tydligen är rädd för demokrati:

Oligarchs Poured $1.2 Billion Into 2020 Elections
The advocacy group Americans for Tax Fairness on Friday published a report showing that U.S. billionaires dumped a staggering $1.2 billion into the 2020 elections—a 39-fold increase compared to 2010.
Eller bli beskattad...

Vet faktiskt inte riktigt hur en själv hade känt om Ulf Kristersson eller Magdalena Andersson styrde över en regering som satt lagliga mutor i system och kunde göra börsklipp obehindrat. Gissningsvis skulle jag bli uppgiven, och tycka den 12 timmars långa kön till vallokalen var fullkomligt störd.
Det rör sig om darkmoney-PACs där storföretag bokstavligen ger cash till politiker för att garantera tax breaks och bromsa lagförslag.
Här är vad de spenderar på papper.
https://www.opensecrets.org/federal-...g/top-spenders

Och det är inte särskilt mycket i jämförelse.

Föga förvånande så skänker apotekslobbyn,kol olja gas,vapentillverkare,och försäkringsindustrin till GOP
för att stoppa reformer.
Bill Clinton kom närmast med att förbjuda handvapen och automatkarbiner,men då och just då kom lewinskyaffären i vägen. Jag undrar fortfarande om det var en slump eller NR lobbyister som försökte avstyra vita huset från att göra sitt jobb
Citera
2022-01-22, 19:40
Medlem
Citat:
Biden väljer Kamala för 2024! Lycka till USA.

https://huffpost.com/entry/biden-kam...b03874b2e09854
Citat:
Det är långt ifrån säkert att det kommer hända. Jag har alltid förfäktat idén att Bye-then kommer att bli "primaried", alltså utmanad av en eller flera motkandidater, någon gång under nästa år. En ny AP-poll visar att Bidens stöd för omval nu är nere på 28%(!!!). Än värre är att han inte ens har majoritetsstöd inom sitt eget parti längre, färre än häften, 48%, vill att han kör igen. Att han nu väljer att återigen kandidera med världshistoriens mest impopulära vice president torde vara ytterligare en spik i presidentens kista. Att låta det fortgå utan att ifrågasätta eller utmana Biden inför nästa val vore ett direkt självskadebeteende från Demorakternas sidda, och därför tror jag, oavsett vad, att vi mycket väl kan ha sett det sista av Sleepy-Joe i januari 2025.

https://apnews.com/article/coronavir...e9f358ce2c3a09
Citera
2022-01-22, 19:56
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det är långt ifrån säkert att det kommer hända. Jag har alltid förfäktat idén att Bye-then kommer att bli "primaried", alltså utmanad av en eller flera motkandidater, någon gång under nästa år. En ny AP-poll visar att Bidens stöd för omval nu är nere på 28%(!!!). Än värre är att han inte ens har majoritetsstöd inom sitt eget parti längre, färre än häften, 48%, vill att han kör igen. Att han nu väljer att återigen kandidera med världshistoriens mest impopulära vice president torde vara ytterligare en spik i presidentens kista. Att låta det fortgå utan att ifrågasätta eller utmana Biden inför nästa val vore ett direkt självskadebeteende från Demorakternas sidda, och därför tror jag, oavsett vad, att vi mycket väl kan ha sett det sista av Sleepy-Joe i januari 2025.

https://apnews.com/article/coronavir...e9f358ce2c3a09
Det handlar om att mygla bort Bidens löften på miljö- och sociala områden. Nu har Demokraterna majoritet (med utslagsröst) i båda kamrarna.

Så nu ställer man man upp en lallande fåne som andra kan gå mot. Har Dems fortfarande majoritet 2024, kanske USA sätter in Trump för att få den motsättning som behövs för att slippa genomföra de klimatåtgärder de kräver av andra länder
Citera
2022-01-22, 22:01
Avstängd
Citat:
Det handlar om att mygla bort Bidens löften på miljö- och sociala områden. Nu har Demokraterna majoritet (med utslagsröst) i båda kamrarna.

Så nu ställer man man upp en lallande fåne som andra kan gå mot. Har Dems fortfarande majoritet 2024, kanske USA sätter in Trump för att få den motsättning som behövs för att slippa genomföra de klimatåtgärder de kräver av andra länder
Om detta vore huvudmotivet för att ställa upp en fåne som Biden kan man tycka att det hade varit bäst att tillsätta Trump från början som ju redan var motståndare till alla radikala klimatåtgärder? Eller går teorin ut på att man vill tvinga resten av västvärlden in i klimatspåret samtidigt som man själv struntar i det? Eftersom man ändå inte lyckas tvinga in huvudkonkurrenten Kina har jag lite svårt att se värdet i det. Utesluter inte det du säger men skulle du vilja utveckla.
Citera
2022-01-22, 22:22
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Om detta vore huvudmotivet för att ställa upp en fåne som Biden kan man tycka att det hade varit bäst att tillsätta Trump från början som ju redan var motståndare till alla radikala klimatåtgärder? Eller går teorin ut på att man vill tvinga resten av västvärlden in i klimatspåret samtidigt som man själv struntar i det? Eftersom man ändå inte lyckas tvinga in huvudkonkurrenten Kina har jag lite svårt att se värdet i det. Utesluter inte det du säger men skulle du vilja utveckla.
Jag är personligen helt övertygad om att det fungerar så.
Kina är inget problem eftersom det redan är en så stor enhet att demokratin upphört att fungera. Kina är en diktatur.

Det enda problem som nu existerar för de globala nätverken är Europa. Vi har många mindre men ganska starka länder som är tillräckligt små för att demokrati skall kunna existera. Man försöker slå sönder våra länder med massinvandring för att splittra upp folkviljan.

Vi har USA-inspirerad feminism men USA har hemmafruar. (Kan ha ändrats, jag vet inte den senaste utvekcklingen.)

Amerikansk propaganda är helt inriktad mot Europa. USA:s krig skapade flyktingströmmarna som bröt Europa. BLM får stor publicitet i våra medier. Progressiv kultur med Musk och Hollywood sprids hitåt. men USA sköts i tysthet från östkusten.

Framförallt klimatet. Det är ju vi som skall fixa det. Inte världens största CO2-producent Kina eller världens största CO2-producent per person, USA.

Biden tillsätter klimat-sändebudet Kerry. (Klimat skall andra sköta.) Biden håller stort publicerat möte med världens ledare om klimatet. men sedan fejkar Biden senilitet så att Manchin och Simena kan gå mot honom och spoliera klimatplanerna. Vi blir kvar med Ursula, Ylva och Greta och dåligt samvete. Det är vi som skall lösa klimatproblemet och flyktingproblemet som USA skapat.

Det är vi som skall svältas på gas när USA och EU kivas med Ryssland.

Detta hänger i allra högsta grad ihop med Bidens politik. Det är en globaliserande politik som avser att krossa Europa och styra det under EU som kontrolleras av storföretagen, storfinansen och därigenom USA.

Trump sätter de bara in ibland för att få ordning på landet och helt kunna backa från klimatlöftena. Kinesiska diplomater sade att USA under Trumps 4 år liknade en liten flicka som missat skolan (v.b. klimatåtgärder).
Senast redigerad av wwr 2022-01-22 kl. 22:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in