Citat:
Ursprungligen postat av
fantomsmurfen
Eva 65 blev vräkt när pensionen inte räckte till för både mediciner och hyra. Hon har jobbat i 40 år och får en pension på bara 7271 kr och hyran för en tvåa i Solna var 5600 kr. Är det möjligt att ha så låg pension efter ett normalt? arbetsliv på 40 år? Får man inte även bostadsbidrag för att att delvis täcka hyran om man har en så liten inkomst? Om man får så liten pension? Drygas den då också inte ut med lite garantipension? Visst förstår man att hon säkert har det knapert men man kan väl inte ha redovisat hela sanningen om hennes inkomster?
https://www.aftonbladet.se/minekonom...65-blev-hemlos
Citat:
Ursprungligen postat av
StuG
Att flytta till en etta/billigare eller att hyra ut till inneboende var inte att tänka på?
Vad är f ö vinsten med att vara gift med turken?
Tröttnar aldrig folk på dessa vuxenbäbisar?
Att hon för det första gifte sig med turken som var en "semesterfling" var ju direkt ointelligent. Sen att hon inte sett till att få igenom en skilsmässa på alla dessa år är ju också dumt. Sen så ser man ju på henne att hon inte ser frisk ut och sannolikt inte kommer kunna jobba. Dock borde hon försökt vara sjukskriven i stället och på sikt fått sjukpenning.
Men jag blir ändå arg på våra politker. Hon har jobbat som undersköterska i många år, vilket kan vara tungt, blir sjuk och samhället spottar på henne.
Jag säger som jag säger så många andra gånger. Hade vi gett fan i att ta hit massa odugliga somalier och annat MENA pack som aldrig kommer bidra till samhället så hade vi lätt haft råd att ta hand om människor som denna kvinna.