Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-12, 12:44
Medlem
rogerks avatar
Fullblods-idiot

Tabbe, glömmer dra åt handbroms på liten lastbil
Namn >> ja
Personbild >> ja
Citat:
Strax innan klockan tio under torsdagen parkerade Jovan Duduj sin lastbil vid Nissan i Halmstad.
Han gick ut från bilen och gick ner för att se om sin vän var vid en båt i vattnet.
–Jag skulle gå ner en minut för att kolla om min kompis var vid båten i vattnet. Då hör jag något bakom mig som rullar, vänder mig om och ser bilen rulla ner, säger Jovan Duduj .

https://www.expressen.se/kvallsposte...-fritidsbatar/
Citera
2018-07-19, 16:39
Medlem
godboys avatar
Kanske inte så idiotiskt, dock så är rubriksättningen idiotisk och rent osann. "Josefin, totalförlamad ,besteg Sveriges högsta berg"

https://www.expressen.se/gt/josefine...es-hosta-berg/

Hon blev uppflugen med helikopter till toppstugan och därifrån buren till toppen på Kebnekaise. Inget fel på Josefin, men tidningen ska hålla sig till sanningen tycker jag.
Senast redigerad av godboy 2018-07-19 kl. 16:49.
Citera
2018-07-19, 18:46
Medlem
vidrikfittanens avatar
Några enstaka (får vi förmoda) idioter upprörs över att matvarukedjor annonserar om grillprodukter nu när "Sverige står i brand".
Vilket jävla larv. Aftonbladet vill få det att låta större än det är, men det är väl bara några enstaka dårar som upprörs över detta.
Det är givetvis fullt tillåtet att grilla i sin egen trädgård och precis lika ofarligt som tidigare om man inte är helt dum i huvet.
Jag tänder grillen snart och bor "mitt i en brandhärd. Eller cirka 7 mil ifrån en.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-brandhardarna

Alla ingredienser finns med : Upprörda medborgare (folkstorm = 2 st idioter på Twitter eller facebook), en expert, en minister som vill införa förbud och företagen som ber om ursäkt.

Det man ska bli upprörd över är att Sverige inte har eget brandflyg. Vi lägger miljarderna på annat. Ni vet vad.
Senast redigerad av vidrikfittanen 2018-07-19 kl. 18:53.
Citera
2018-07-19, 21:28
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Kanske inte så idiotiskt, dock så är rubriksättningen idiotisk och rent osann. "Josefin, totalförlamad ,besteg Sveriges högsta berg"

https://www.expressen.se/gt/josefine...es-hosta-berg/

Hon blev uppflugen med helikopter till toppstugan och därifrån buren till toppen på Kebnekaise. Inget fel på Josefin, men tidningen ska hålla sig till sanningen tycker jag.
Synnerligen idiotiskt men i det här fallet är det enbart tidningen som står för det med sitt förvrängande av ord och händelser.
Citera
2018-07-20, 09:16
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Fullblods-idiot

Tabbe, glömmer dra åt handbroms på liten lastbil
Namn >> ja
Personbild >> ja

https://www.expressen.se/kvallsposte...-fritidsbatar/

Därtill är "artikeln" skriven av en "journalist" som inte behärskar enkla grammatiska regler och texten i sin helhet känns som ett halvdåligt uppsatsförsök av en lagom omotiverad gymnasieelev. Pinsamt.
Citera
2018-07-22, 01:57
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Enig. En annan idiot gråter ut i kvällspressen om "kvalitetsprodukten" han/hon köpt till sin hund, ett tuggben som tydligen innehöll en metallbit, givetvis på WT:s motsvarighet, alltså Dollarstore.

Tyvärr kan jag inte hitta nyheten nu, men stod i AB eller Expressen om en hundägare som köpt tuggben till vovven och hittade "metallflisor" (såg snarare ut som en skruv än flisa, rostfri skruv som kanske trillat ut apparaten som tillverkat "benet"), och var orolig över detta för vovven..

Fattar reaktionen, men ärligt talat får man vad man betalar för. Har själv bara varit inne på "Dollarstor" en enda gång, pga. nyfikenhet, allt kostade tio spänn.
JAG SÖKER KVALITETSPRODUKTER men vill bara betala 10 spänn..

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...-i-hundgodiset

There you go.
Citera
2018-07-22, 02:07
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
”Anledningen till att han bötfällts var att han hade ställt sig mitt över från en tvärgata, något som han egentligen vet att man inte får göra.
– Men när det är begravning så har folk annat att tänka på. Vi har ju sorg att tänka på, säger Lennart.”

”Det är jättetråkigt, men parkeringsvakter följer de lagar och regler som finns. Nu stod de parkerade mitt emot en korsning, och det får man inte göra, oavsett om man är på begravning eller inte. Parkeringsvakterna har inte möjligt att ta reda på vad människor gör när de står felparkerade”

Begravning, ja. Men det betyder inte att man kan parkera var som helst och vara en fara för trafiken, för sedermera gråta ut i media.

https://www.expressen.se/gt/lennart-...ingen-sa-lagt/

Vilken underbar surgubbe! Och körkort har han haft i 60 år minsann men fattar ändå inte hur man parkerar lagligt. Dessutom vill han att lapplisorna ska veta vart ägaren till en felparkerad bil befinner sig.
Citera
2018-07-22, 03:03
Medlem
moongoats avatar
Orkar inte läsa hela tråden, men kan man sammanfatta det som om idiot bekräftelsebehövarna, söker sig till Aftonhoran, samt expressen?
Citera
2018-07-22, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moongoat
Orkar inte läsa hela tråden, men kan man sammanfatta det som om idiot bekräftelsebehövarna, söker sig till Aftonhoran, samt expressen?

Nej det tror jag inte! Du får vända på det. Aftonhoran och Expressen letar säkert upp idioterna själva, bl a på sociala medier kan jag tänka mig, även om alla varianter givetvis förekommer. Bara en gissning från mig!
Senast redigerad av Palkranen 2018-07-22 kl. 10:41.
Citera
2018-07-22, 12:10
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Nej det tror jag inte! Du får vända på det. Aftonhoran och Expressen letar säkert upp idioterna själva, bl a på sociala medier kan jag tänka mig, även om alla varianter givetvis förekommer. Bara en gissning från mig!

Då kommer ledfrågor på det.
Varför ska man skriva ut allt i sociala medier?
Har man ingen integritet?
Citera
2018-07-22, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Då kommer ledfrågor på det.
Varför ska man skriva ut allt i sociala medier?
Har man ingen integritet?

Mitt inlägg har jag, som jag skrev, inga belägg för eller någon källa som styrker. Det var mest ett antagande.

Nej, integritet verkar inte existera hos många numera.
Citera
2018-07-22, 16:36
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moongoat

Verkar som det är dessa tidningar som har störst behov av att exponera idioter. Morgontidningar verkar hålla en något högre nivå men även där förekommer idiotier.

Det är ju egentligen märkligt att våra största aftontidningar inte har högre ambitioner än att varva sin vinklade nyheter med dessa idiotrepotage som snarare skulle passa in i en "ding-ding värld"

Tråden borde dock endast heta "Idioter får utrymme i kvällspressen" då den är 10 år gammal, det är knappast någon ny trend längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in