2018-07-07, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Låser in sig själv i varm bil med fungerande telefon. Använder telefonen till att slå sönder rutan
Dessutom står mannen runt hörnet och nycklarna i dörren. Borde inte hennes körkort bli förverkat om man råkar i panik så lätt?
Citera
2018-07-07, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Nu är det faktiskt så att alla bilar som sålts i modern tid går att öppna dörren i alla lägen. På vissa är det en knapp, andra låset i sig. Hon är bara dum i huvudet helt enkelt.

Ja nu har jag inte läst artikeln, men till och med gamla bilar går ju att låsa upp inifrån? Var dörren trasig eller...?
Citera
2018-07-07, 16:38
Medlem
godboys avatar
Ja, här passar ju detta!

Magnus 42 jämför den lokala ICA butiken med Östberlin på 80 talet. Magnus har tagit lite bilder på ett fåtal tomma hyllor i en lokal ICA butik strax utanför Strömstad. Han "rasar" över att hyllorna inte är välfyllda.
https://www.expressen.se/gt/magnus-4...m-i-ostberlin/
Personligen anser jag att Magnus 42 gör en höna av en fjäder. Om det nu inte passar så får han väl handla i en annan affär. Han har väl kylskåp i stugan. Men mest klander torde väl GT som ens lägger upp det som en nyhet ha?

Nå, vad tycker ni? Hade ni lipat i GT eller annan tidning för att ni har en närbutik som har dåligt utbud eller tomma hyllor?

Jag tror att Magnus 42 behöver byta blöja på sig själv. Han lär ju varit söndercurlad hela livet.

Detta är ju ett exempel på sånt som absolut inge borde publicerats av en "tidning", precis som hon som nämns ovan som lipar över att hon fått åka stadsbuss som tågersättningsbuss. Sverige är lättkränkthetens land.
Citera
2018-07-07, 18:11
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ja, här passar ju detta!

Magnus 42 jämför den lokala ICA butiken med Östberlin på 80 talet. Magnus har tagit lite bilder på ett fåtal tomma hyllor i en lokal ICA butik strax utanför Strömstad. Han "rasar" över att hyllorna inte är välfyllda.
https://www.expressen.se/gt/magnus-4...m-i-ostberlin/
Personligen anser jag att Magnus 42 gör en höna av en fjäder. Om det nu inte passar så får han väl handla i en annan affär. Han har väl kylskåp i stugan. Men mest klander torde väl GT som ens lägger upp det som en nyhet ha?

Nå, vad tycker ni? Hade ni lipat i GT eller annan tidning för att ni har en närbutik som har dåligt utbud eller tomma hyllor?

Jag tror att Magnus 42 behöver byta blöja på sig själv. Han lär ju varit söndercurlad hela livet.

Detta är ju ett exempel på sånt som absolut inge borde publicerats av en "tidning", precis som hon som nämns ovan som lipar över att hon fått åka stadsbuss som tågersättningsbuss. Sverige är lättkränkthetens land.

Gammalt. Gå tillbaka någon sida. Tror till och med där är en egen tråd om det.
Citera
2018-07-07, 21:00
Medlem
Alessia.Osvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K4izer
Ja nu har jag inte läst artikeln, men till och med gamla bilar går ju att låsa upp inifrån? Var dörren trasig eller...?

Konstigt, inte kan folk normalt bli inlåsta i bilar för att fjärrlåset aktiveras?
Hur någon kan slå sönder en vindruta med mobiltelefon förstår jag inte heller. Kanske media som inte gör sitt jobb.

Nästa ämne...
Citera
2018-07-07, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Magnus 42 jämför den lokala ICA butiken med Östberlin på 80 talet.

42 år så antagligen född -75 eller -76 och muren föll november -89. Så han var max 15 år gammal då han var i östra delen av Berlin.

Betvivlar starkt att hans minne är speciellt starkt om hur tomma hyllorna var.
Citera
2018-07-08, 07:47
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Dagens idiot är Frederik som först köper en "kvalitetstermos" på Dollarsstore som sedan sprutar kaffe så han bränner handen. Men inte allvarligare än att han kan ta ett duckfacekort på sig själv och skicka till Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...os-oppnade-sig
Ja så kommer den vanliga tramskommentaren "tänk om det hade hänt ett barn", men nu hände det inte barn.... Tyvärr, olyckor händer och det kommer alltid komma ut enstaka produkter i en serie som är defekta på något sätt. Undrar hur många 10.000 tals termosar som sålts av den typen som inte haft problem?
Citera
2018-07-08, 07:55
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnback
https://www.expressen.se/kvallsposte...atet-och-grat/

Idiot som tatuerar in barnens namn och utgår från att muntlig uppläsning av namn räcker.

När det ändå blir fel är laserbehandling inget för henne istället så - just det - byter hon namn på ungen.

Frågeställning: är det ett sammanträffande ang mammans beteende samt barnens namn?
Det bästa var ju att ungen fick ett bättre namn, Kelvin istället för Kevin. Hon borde tacka tatueraren som räddade hennes unge från WT namn nummer ett.
Citera
2018-07-08, 08:26
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tjej skräckslagen och livrädd för att ha tvingats åka buss utan bälte:

Anna Dahl Steen och hennes familj skulle resa till Varberg med tåg.

Tåget ställdes in och en ersättningsbuss beställdes – men det som anlände till stationen var en stadsbuss utan bälten.

– Vi fick sitta på en så gott som fullsatt stadsbuss i nästan två timmar utan bälten och som körde i 90-120 kilometer i timmen. Jag var livrädd, säger Anna Dahl Steen.
https://www.expressen.se/gt/annas-sk...ussen-livradd/

-Höhö, lilla vän! Du var inte med på 70-talet antar jag? -Då åkte vi bil totalt utan bälten och utan bilbarnstolar! (De flesta av oss överlevde konstigt nog..)
Ja, att det ens lever några idag som är födda före 1985 är ju jättekonstigt då vi åkt obältade i bilar och bussar, och åkt snowracer utan hjälm, armbågsskydd och knäskydd. Ja det är ju underligt att vi lever! Folk ska fan lipa över allt och inget!

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
90-120, bussar ska ha hastighetsspärr så några 120 tror jag inte på och som dom säger, en stadsbuss är bättre än ingen buss alls.
Troligen är det väl en Boråsstadsbuss de fått åka i. Vet inte vilka det är som har hand stadstrafiken där, men har för mig det är Kelios. Dock så tror jag inte på några 120 i det läget. Jag väntar heller en kort tid på en ersättningsbuss och får en stadsbuss än en lång tid för en turistbuss. Sen lipade hon väl över att det inte fanns toa ombord Men köp bil för helvete, så slipper du tåg och busstrul. Får väl bli en husbil för julgrisen om hon ska ha toa med sig så hon kan stanna 43 gånger på väg till Varberg då hon och hennes ungar verkar ha extremt toabehov.

Men typiskt Sverige, här ska man både ha hängslen och livrem. Men jag ger mig attan på att denna kvinna gärna, med hela sin familj, hoppar på en risig buss i Thailand för att åka upp till en pittoresk bergsby.

Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Spärren slår väl till vid 100 om jag har för mig rätt. Men kan säga att vissa stadsbussar har noll fjädring, och är nästan smärtsamma att åka i på grund av detta. Stadsbussarna på de stora lederna runt Göteborg hör i alla fall i 80-90, inga bälten, finns bara på Expressbussarna. Fattar att hon blev grinig över att åka långt i en stadsbuss, men fläka ur sig i Expressen verkar rätt pinsamt..

(Spårvägens bussar är sämst, Västtrafiks är bättre, och Expressbussarna är i princip turistbussar)
Visst får jag välja så väljer jag en turistbuss, men om jag får välja om att åka nu i en stadsbuss eller om 30 min eller ännu senare i en turistare, ja då hoppar jag lätt på stadsbussen.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ska vara spärrade på 100 och oftast är det så därför ifrågasätter jag uppgiften, inte ens om spärren tas bort kan en stadsbuss komma upp i 120, har rullat några bussar i göteborg utan spärr och stadsbussarna toppade 105-115km/h, kan på rak arm bara komma på en buss som kom upp i 120.
En buss som efter motorhaveri fick en ovanligt stark motor samt en växellåda avsedd för landsväg, efter typ 1 mil med fullgas låg hastighetsmätaren i botten och varvmätaren klättra en bra bit in på rödmarkeringen över 130 knyck
He he, detta måste varit ett tag sedan. Jag körde själv buss på från mitten på 90 talet till ca 2005 lite till och från sista åren då jag pluggade. I alla fall jobbade jag både för Swebus och Spårvägen och ffa Swebus hade lite udda vagnar, och några enstaka saknade 100 spärren. Vagnen jag minns som var ospärrad var en udda Scania, tror de fanns två st på spårvägen och en av dessa saknade 100 spärren av någon anledning. Dessa var i första hand reservbussar vill jag minnas och gick i huvudsak som reservbussar och på industrilinjerna. Jag var ofta reserv, både på spårvägen och Swebus då jag kunde alla linjer och körde dessa udda Scania en hel del. Men den ena hade jag upp i 120 vid några tillfällen, dock utan passagerare, det jag i övrigt minns är att de här två bussarna var grymt starka samt att de var väldigt känsliga på bromsen.

EDIT: Upptäckte denna tråd i förrgår, och vilken guldtråd! Så många lipande ärkepuckon det finns! Har inte hunnit läsa hela ännu, men fått många goa skratt redan. Att jag inte upptäckt denna tråd innan!
Senast redigerad av godboy 2018-07-08 kl. 08:28.
Citera
2018-07-08, 08:40
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
”Anledningen till att han bötfällts var att han hade ställt sig mitt över från en tvärgata, något som han egentligen vet att man inte får göra.
– Men när det är begravning så har folk annat att tänka på. Vi har ju sorg att tänka på, säger Lennart.”

”Det är jättetråkigt, men parkeringsvakter följer de lagar och regler som finns. Nu stod de parkerade mitt emot en korsning, och det får man inte göra, oavsett om man är på begravning eller inte. Parkeringsvakterna har inte möjligt att ta reda på vad människor gör när de står felparkerade”

Begravning, ja. Men det betyder inte att man kan parkera var som helst och vara en fara för trafiken, för sedermera gråta ut i media.

https://www.expressen.se/gt/lennart-...ingen-sa-lagt/
Ja, det där är ju helt otroligt. Nu vet jag inte exakt hur det ser ut just i den korsningen eller om det ens gick att ana att det var frågan om ett begravningsfölje, men det spelar egentligen ingen roll, parkeringsreglerna ska ju följas i alla fall.

Jag kan ju ge mig på att gubben skulle lipa i expressen om det brunnit huset där han bor och att bilar parkerat så att de stora tunga brandbilarna inte kunnat nå fram. Då skulle han lipa över att kommunen inte bärgat bort felparkerarna.

Visst så finns det nitiska och korkade P-vakter, men generellt så ska man ju parkera där så är anvisat.
Citera
2018-07-08, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Dagens idiot är Frederik som först köper en "kvalitetstermos" på Dollarsstore som sedan sprutar kaffe så han bränner handen. Men inte allvarligare än att han kan ta ett duckfacekort på sig själv och skicka till Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...os-oppnade-sig

Idioten menar också att det är en sådan termos man tar med sig till stranden eller båten. Har man någon gång använt en pumptermos vet man att den skall bara stå på bordet och den håller inte tätt om man vänder den upp och ner. Det är dessutom väldigt lätt att trycka ner "knappen" av misstag om man håller på och flyttar runt termosen och då kommer det kaffe ur den.

Jag är inte helt säker på att termosen är defekt. Jag misstänker att det kan vara ett rent handhavandefel av en idiot som helt enkelt har råkat komma åt pumpknappen samtidigt som han haft handen under kranen.
Senast redigerad av Petronius 2018-07-08 kl. 08:43.
Citera
2018-07-09, 12:46
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Idioten menar också att det är en sådan termos man tar med sig till stranden eller båten. Har man någon gång använt en pumptermos vet man att den skall bara stå på bordet och den håller inte tätt om man vänder den upp och ner. Det är dessutom väldigt lätt att trycka ner "knappen" av misstag om man håller på och flyttar runt termosen och då kommer det kaffe ur den.

Jag är inte helt säker på att termosen är defekt. Jag misstänker att det kan vara ett rent handhavandefel av en idiot som helt enkelt har råkat komma åt pumpknappen samtidigt som han haft handen under kranen.

Enig. En annan idiot gråter ut i kvällspressen om "kvalitetsprodukten" han/hon köpt till sin hund, ett tuggben som tydligen innehöll en metallbit, givetvis på WT:s motsvarighet, alltså Dollarstore.

Tyvärr kan jag inte hitta nyheten nu, men stod i AB eller Expressen om en hundägare som köpt tuggben till vovven och hittade "metallflisor" (såg snarare ut som en skruv än flisa, rostfri skruv som kanske trillat ut apparaten som tillverkat "benet"), och var orolig över detta för vovven..

Fattar reaktionen, men ärligt talat får man vad man betalar för. Har själv bara varit inne på "Dollarstor" en enda gång, pga. nyfikenhet, allt kostade tio spänn.
JAG SÖKER KVALITETSPRODUKTER men vill bara betala 10 spänn..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in