2016-03-20, 01:14
Medlem
HC47s avatar
http://www.expressen.se/gt/natalie-f...trots-biljett/
Kan inte visa upp biljett. Chauffören gör sitt jobb, då ingen biljett = ingen resa. Gnäller i media. Gör bort sig.
Citera
2016-03-20, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Kan inte visa upp biljett. Chauffören gör sitt jobb, då ingen biljett = ingen resa. Gnäller i media. Gör bort sig.

Det tycks mig som om fenomenet med personer som vill åka utan att kunna visa upp giltig biljett bara ökar. Kanske har det något att göra med att de yngre generationerna är bortskämda och vana att få något för ingenting. Hemsk inställning, är det hursomhelst.

Att hon fortfarande åker omkring med oladdad telefon trots vad som hände den där natten säger en hel del om vilken person vi har att göra med också. En fjortis i en 28årings kropp.
Citera
2016-03-20, 08:52
Medlem
Citat:
Lär ju hända igen för henne också utifrån det här svaret när GT ställer skuggan av en kritisk fråga:
Citat:
Hur är det då? Har Natalie sett till att hålla mobilen laddad i fortsättningen?

– Haha. Nej, jag har ett jättekasst batteri. Men jag ska köpa ett nytt! säger hon.

Igen så intar väl jag ställningen att det kanske kunde ha hanterats bättre av chauffören men att gnälla ut i media för att han följer reglerna gör henne till en idiot. Särskilt när hon är medveten om att hennes telefonbatteri är kass så borde hon väl ha biljett på ett annat sätt.
Citera
2016-03-20, 08:57
Medlem
Crashs avatar
Kanske inte ska slösa upp batteriet med massa selfies om man ska hem med bussen sedan.
1 timmes promenad är inte världens undergång heller
Citera
2016-03-20, 22:43
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Visst, chauffören gör sitt jobb, men mitt i natten. Det går ju att vara lite smidig och ändå låta henne åka med och vara lite medmänsklig, men vad vet jag? Chauffören hade säkert asperger eller något och då skulle det vara helt fel att låta henne åka med.

Jag tänker mig i övrigt att det här med urladdade mobilbatterier måste hända ofta. Och folk som köpt biljett får inte åka med. Kanske borde folk inleda någon protest och betala enbart med betalkort under några veckor, något som tar betydligt mer tid för chauffören.
Citera
2016-03-20, 23:39
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Kanske inte ska slösa upp batteriet med massa selfies om man ska hem med bussen sedan.
1 timmes promenad är inte världens undergång heller

1 timmes promenad = 10 minuter taxi om man vill slippa.....
Citera
2016-03-21, 00:28
Medlem
Frixys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
1 timmes promenad = 10 minuter taxi om man vill slippa.....

Ja. Om det hade råkat stå en taxi där just då. I Taximetropolen Mölnlycke. Mobilen var ju död så hon kunde inte ringa efternågon.
Citera
2016-03-21, 09:09
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Ja. Om det hade råkat stå en taxi där just då. I Taximetropolen Mölnlycke. Mobilen var ju död så hon kunde inte ringa efternågon.

Jag måste läst slarvigt....trodde hon skulle hem från krogen och likt en fjortis helt enkelt inte hade den ekonomiska buffert som taxi skulle krävt.
Citera
2016-03-21, 12:13
Medlem
Jonassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Visst, chauffören gör sitt jobb, men mitt i natten. Det går ju att vara lite smidig och ändå låta henne åka med och vara lite medmänsklig, men vad vet jag? Chauffören hade säkert asperger eller något och då skulle det vara helt fel att låta henne åka med.
Man kan ju undra vem som behöver diagnos här?

En person med normal social kompetens hade klivit på bussen och bett chauffören att få åka med utan biljett. Men Natalie går bara förbi chauffören och sätter sig. Först när chauffören ropar på henne säger hon att mobilen dött.

Då har hon ju noll trovärdighet kvar.
Citera
2016-03-21, 19:54
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasson

En person med normal social kompetens hade klivit på bussen och bett chauffören att få åka med utan biljett. Men Natalie går bara förbi chauffören och sätter sig. Först när chauffören ropar på henne säger hon att mobilen dött.

Haha! Var det så? Den raden missade jag . Då förstår jag om chauffören blev misstänksam. Det blev ingen bra start där, mötet dem emellan
Citera
2016-03-21, 22:25
Medlem
Jonassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Haha! Var det så? Den raden missade jag . Då förstår jag om chauffören blev misstänksam. Det blev ingen bra start där, mötet dem emellan
Missade också detta första gången jag läste artikeln i Expressen och det verkar vara fler som gjort det. Jag tror det beror på att rubriken "Natalie fick inte gå på bussen - trots biljett" gör att man tror att hon stod framför chauffören och han sa att hon inte fick gå på.

Men så var alltså inte fallet:

Citat:
– Jag gick på bussen och satte mig, men chauffören ropade mig till sig och frågade vart min biljett var. Jag förklarade att jag hade en sms-biljett, men att batteriet i mobilen hade dött, berättar Natalie

Natalie intervjuas också av Göteborgs-Posten, där nämner hon dock inte detta: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....s-av-securitas
Citera
2016-03-21, 22:31
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasson

Visst finns väl eluttag i bussar? Varför inte fråga om någon kan låna ut en laddare fram och tillbaka för att få igång mobilen och kunna visa biljetten. Eller visat att hon försökt med detta även om det inte lyckades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in