2022-02-03, 18:07
Medlem
en frga om dom hr nya batterierna, hur mycket mer kraft eller el ger dom per kilo jmfrt med dom gamla?
Citera
2022-02-03, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jo
Klla p den kommentaren ?
Citera
2022-02-03, 18:09
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Att man har en Testanlggning med lite olika kvalitet p 4680 batteriet vet nog dom flesta .
Dock handlar det inte om ngon massproduktion p lnga vgar.

https://finance.yahoo.com/news/panas...105414215.html
Allt handlar om att Panasonic kan tillverka dessa till Tesla men sker ven andra aktrer .
Det var inte det vi diskuterade. Min pong var att 4680 batterierna r Teslas design, inte Panasonics.
Citera
2022-02-03, 18:28
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Klla p den kommentaren ?

Den har jag postat lngre upp, med timestamp och allt.
Citera
2022-02-03, 18:28
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Panasonic Says Pilot Production of Tesla's 4680 Battery Cells Will Start in Early 2022

Panasonics chief financial officer says that pilot production of Tesla 4680 battery cells will start in early 2022.

During the financial results briefing, Panasonic CFO Hirokazu Umeda spoke about the production of the new 4680 battery cells introduced by Tesla in 2020.
https://www.tesmanian.com/blogs/tesm...ufacturer-said

Kan du sluta snacka skit nu?

En stor del av batteriteknologin tesla anvnder baserar sig p Panasonics utveckling. Tesla har modifierat vissa mindre detaljer. Visst kan man spinna till det att Tesla uppfunnit en revolutionerande batteriteknologi. Vrlden r dock betydligt mer komplicerad n vad mnga influensers vill se.
Citera
2022-02-03, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
En stor del av batteriteknologin tesla anvnder baserar sig p Panasonics utveckling. Tesla har modifierat vissa mindre detaljer. Visst kan man spinna till det att Tesla uppfunnit en revolutionerande batteriteknologi. Vrlden r dock betydligt mer komplicerad n vad mnga influensers vill se.
Frgan blir nog hur modernt detta 4680 batteri blir om ett r, d det sprudlar av nya Innovationer hela tiden .
Citera
2022-02-03, 18:41
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Klla p dina lgner tack

Edit: Missade du det jag fetmarkerade i fregende inlgg? Det str TESLAS 4680 battery. Till och med Panasonic sjlva kallar det fr Teslas 4680. Hur jvla pantad r du egentligen?
Senast redigerad av illumina 2022-02-03 kl. 18:56.
Citera
2022-02-03, 18:41
Medlem
Citat:
Den har jag postat lngre upp, med timestamp och allt.
Perfekt lgg ut lnken ? Dina YT klipp r inte godknda !!
Citera
2022-02-03, 19:01
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Frgan blir nog hur modernt detta 4680 batteri blir om ett r, d det sprudlar av nya Innovationer hela tiden .
Kan du dela med dig av dessa nya innovationer? Visa mig ngra som kommer gra 4680 omodern om ett r
Citera
2022-02-03, 19:18
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Klla p dina lgner tack

Edit: Missade du det jag fetmarkerade i fregende inlgg? Det str TESLAS 4680 battery. Till och med Panasonic sjlva kallar det fr Teslas 4680. Hur jvla pantad r du egentligen?

Branding. Kper du en Skoda r det till strsta delen en VW,
Citera
2022-02-03, 19:36
Medlem
Citat:
"The pilot line is producing cells, with very good yield, so they're stockpiling them"
https://youtu.be/uJrLc_CRj74?t=3295

Och detta var i oktober. Sopa.
Du behver nog visa upp en bttre klla en nn youtuber som kr en Q&A med sina 2000 fljare baserat p pressbilder

Citat:
Tesla Semi Payload To Be At Least As High As For A Diesel Truck
https://insideevs.com/news/525765/te...arable-diesel/
Vi kan fortstta denna diskussionen nr Tesla brjat leverera lastbilen.

Angende 4680 batterierna s behver vi inte vnta s lnge till. Dom frsta bilarna ska leveraras detta kvartalet. Kan du tminstone erknna att det r Tesla som tagit fram 4680 batterierna? Eller hller du med raskens?
Vad jag vet bygger 4680 p teknik frn bolag Tesla frvrvat, men visst det r vl deras namn p patentet.
Citera
2022-02-03, 19:37
Medlem
Citat:
Kan du dela med dig av dessa nya innovationer? Visa mig ngra som kommer gra 4680 omodern om ett r
Solidstate batteri kanske eller Bladbatterier ?
Som kanske kan utvecklas mer ?
Ju mer Elbilar som sljs kommer nya Batterier och Innovationer var s sker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in