Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-08, 05:35
Medlem
Kongruensbojds avatar
För några år sedan såg jag på japansk varieté-tv en dramatisering av när Kronprinsessan och Daniel träffades. Kanske inget nytt för de flesta som häckar här, men scenen när en köttbulle gjorde en flygresa från Daniels tallrik ned i kungens knä pga Daniels märkliga bordsskick var rätt kul.

Är inte speciellt intresserad av kungafamiljen, men vilka belägg finns för att Daniel är ett svin? Tycker han ser så alldaglig och trygg ut.

Varför skulle han ens gifta in sig i den komplicerade familjen från början? Kan inte tänka mig något mindre lockande faktiskt.
Citera
2022-02-08, 07:47
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hson-Larsson
TV4 har tagit bort Kungahuset 2021 från play. De andra åren finns kvar.
Är "incidenten" SP skriver om helt enkelt Tv4-programmet, där Daniels omogna babbel om att han är nummer två avslöjas?
Citera
2022-02-08, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Är "incidenten" SP skriver om helt enkelt Tv4-programmet, där Daniels omogna babbel om att han är nummer två avslöjas?
Var det samma program där han sa till någon av ungarna att "Ensam inte är stark" (och vad fan är man då?)
Citera
2022-02-08, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maggansjo
Tror inte att Daniel skulle ge sig på barnen. Han verkar dock ha psykiskt misshandlat Victoria i många år och sådant övergår i vissa fall även i fysisk misshandel med tiden.

Efter att ha blivit förnedrad av sin man i många år så tror jag att detta blev sista droppen för henne. Victoria har nog stått ut med mycket skit från honom genom åren men pliktkänslan som blivande drottning har hindrat henne från att lämna honom.

Men alla når en gräns tillslut för vad man pallar med. Det måste ha varit fruktansvärt att leva med en elak partner i så många år. Kanske Daniel har utnyttjat faktumet att hon som tronföljare inte gärna vill skilja sig.

Tror dock att Vickan som en modern kvinna i tiden kommer att tjäna på att slutligen sätta ned foten en gång för alla. Vi lever inte längre på 1600-talet och faktum är att Daniel med sitt beteende har brutit mot sitt löfte om att älska henne i nöd och lust.

Men trots detta så kan man hoppas på ett mirakel och att hotet om en nalkande skilsmässa får Daniel att vakna upp och bli villig till förändring. Den som lever får se..

Skiljer de sig och det visar sig att Daniel har behandlat Viktoria illa så kommer Viktoria nästan per automatik bli den mest populära regenten i modern tid. "Stark kvinna, ensamstående, dåligt behandlad av sin man". Hon skulle få 100% sympati och empati.
Citera
2022-02-08, 09:45
Medlem
Trodde att det iaf fanns ngn liten substans i SP påstående även om det kanske var hårt vinklat. Men efter artikeln med livakten så tror jag helt enkelt detta bara är lögner. Skulle aldrig i min vildaste fantasi tro att en livvakt som jobbar på Säpo skulle uttala sig till någon media, vi pratar om en ganska liten grupp som jobbar med kronprinsessparet, och tror ingen skulle utsätta sig ens för möjligheten att bli avslöjad som den som pratat med media. Även om denna person ej längre jobbar med kungafamiljen så tror jag aldrig någon skulle utsätta sig för möjligheten att upptäckas som en läcka.
Senast redigerad av Frassekock 2022-02-08 kl. 09:50.
Citera
2022-02-08, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maggansjo
Tror inte att Daniel skulle ge sig på barnen. Han verkar dock ha psykiskt misshandlat Victoria i många år och sådant övergår i vissa fall även i fysisk misshandel med tiden.

Efter att ha blivit förnedrad av sin man i många år så tror jag att detta blev sista droppen för henne. Victoria har nog stått ut med mycket skit från honom genom åren men pliktkänslan som blivande drottning har hindrat henne från att lämna honom.

Men alla når en gräns tillslut för vad man pallar med. Det måste ha varit fruktansvärt att leva med en elak partner i så många år. Kanske Daniel har utnyttjat faktumet att hon som tronföljare inte gärna vill skilja sig.

Tror dock att Vickan som en modern kvinna i tiden kommer att tjäna på att slutligen sätta ned foten en gång för alla. Vi lever inte längre på 1600-talet och faktum är att Daniel med sitt beteende har brutit mot sitt löfte om att älska henne i nöd och lust.

Men trots detta så kan man hoppas på ett mirakel och att hotet om en nalkande skilsmässa får Daniel att vakna upp och bli villig till förändring. Den som lever får se..

Nej, jag tror inte heller att Daniel skulle misshandla barnen. Men kan mycket väl tänka mig att han, om ryktet om hans humör stämmer, kan ha tappat fattningen vid något tillfälle. Kanske sagt något eller gjort något som Victoria uppfattar oerhört olämpligt. Kan man trycka ner sin fru verbalt (och det till och med inför andra) känns det inte så långsökt att samma beteende kan riktas även mot andra.

I de första artiklarna från Stoppa Pressarna stod det ju att det var en incident där barn varit inblandade. Om det sedan gällde hans egna barn eller något annat barn framgick ju inte. Men jag har verkligen hakat upp mig på det där med barnet, då det verkar vara upprinnelsen till det här dramat. Det var då han "inte fick följa med" på Svenska Akademiens sammankomst för att Victoria inte stod ut med att se honom vid sin sida. Eller något i den stilen. Försökte hitta artikeln om "incidenten" där barn nämns men hittar den inte längre bland alla hundra artiklar som SP pumpat ut om äktenskapskrisen.
Citera
2022-02-08, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frassekock
Trodde att det iaf fanns ngn liten substans i SP påstående även om det kanske var hårt vinklat. Men efter artikeln med livakten så tror jag helt enkelt detta bara är lögner. Skulle aldrig i min vildaste fantasi tro att en livvakt som jobbar på Säpo skulle uttala sig till någon media, vi pratar om en ganska liten grupp som jobbar med kronprinsessparet, och tror ingen skulle utsätta sig ens för möjligheten att bli avslöjad som den som pratat med media. Även om denna person ej längre jobbar med kungafamiljen så tror jag aldrig någon skulle utsätta sig för möjligheten att upptäckas som en läcka.

Ingenting i den artikeln är något nytt. Det här med livvakten har SP redan skrivit om i flera tidigare artiklar men nu valt att blåsa upp på nytta en egen artikel eftersom det gäller att rida på den klickvåg de har för tillfället. Det här är ju bara trams. Daniel var oförskämd - det vinklas till "vittne till svek" och Daniel försökte vara vänskaplig mot livvakterna. Jaha? Men vad hände med incidenten? Varför inga nya artiklar om den?

Det kanske aldrig skett någon större incident utan en eventuell separation kanske bara handlar om att han har en taskig attityd. Att han slutat respektera Victoria och det har hon tröttnat på.
Citera
2022-02-08, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frassekock

Än mindre skulle en livvakt (!) tala om för prins Daniel att: ”Så där kan du ju inte säga till Victoria”.
I samma artikel skrivs det att Daniel försökte vara vänskaplig gentemot livvakten som kände sig tvungen att tillrättavisa honom och påpeka att det handlade om en professionell relation.

Exakt!

Det tillhör inte livvaktens uppgifter att uppfostra skyddsobjektet. Tvärtom ska livvakten hålla käften vad han sen än ser runtomkring sig.

Utöver detta skriver SP att drottningen Silvia "grät" när hon hade ett privat samtal med Victoria angående skilsmässan. Tror inte att Silvia och Victoria skulle ha några extra ögon runtomkring sig fall de verkligen hade haft detta samtal. Så ingen människa kan rimligtvis bevittna att Silvia grät..
Citera
2022-02-08, 11:14
Medlem
Giant Squids avatar
Vem kan den här TV4 kvinnan vara. Viktorias vännina? Enligt den pixlade bilden i SP så tycker jag mig ana en blond hårfärg.
Citera
2022-02-08, 11:38
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vem kan den här TV4 kvinnan vara. Viktorias vännina? Enligt den pixlade bilden i SP så tycker jag mig ana en blond hårfärg.
TV4-kvinnan som det refereras till är Elisabeth Tarras-Wahlberg. Har jobbat där sedan hon lämnade hovet. Det står i artiklarna och har tagits upp xx gånger i tråden.
Citera
2022-02-08, 11:44
Medlem
Thuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahou
TV4-kvinnan som det refereras till är Elisabeth Tarras-Wahlberg. Har jobbat där sedan hon lämnade hovet. Det står i artiklarna och har tagits upp xx gånger i tråden.

Varför blir ET-W pixlad?
Citera
2022-02-08, 11:49
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thud
Varför blir ET-W pixlad?
Bättre om du frågar Nyhlén, men antar det är för att vi ska klicka.

Tycker det verkar vara ett flitigt använt grepp på SP. Senast såg jag att Niklas Strömstedts katt var pixlad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in