Citat:
Ursprungligen postat av
maggansjo
Tror inte att Daniel skulle ge sig på barnen. Han verkar dock ha psykiskt misshandlat Victoria i många år och sådant övergår i vissa fall även i fysisk misshandel med tiden.
Efter att ha blivit förnedrad av sin man i många år så tror jag att detta blev sista droppen för henne. Victoria har nog stått ut med mycket skit från honom genom åren men pliktkänslan som blivande drottning har hindrat henne från att lämna honom.
Men alla når en gräns tillslut för vad man pallar med. Det måste ha varit fruktansvärt att leva med en elak partner i så många år. Kanske Daniel har utnyttjat faktumet att hon som tronföljare inte gärna vill skilja sig.
Tror dock att Vickan som en modern kvinna i tiden kommer att tjäna på att slutligen sätta ned foten en gång för alla. Vi lever inte längre på 1600-talet och faktum är att Daniel med sitt beteende har brutit mot sitt löfte om att älska henne i nöd och lust.
Men trots detta så kan man hoppas på ett mirakel och att hotet om en nalkande skilsmässa får Daniel att vakna upp och bli villig till förändring. Den som lever får se..
Nej, jag tror inte heller att Daniel skulle
misshandla barnen. Men kan mycket väl tänka mig att han, om ryktet om hans humör stämmer, kan ha tappat fattningen vid något tillfälle. Kanske sagt något eller gjort något som Victoria uppfattar oerhört olämpligt. Kan man trycka ner sin fru verbalt (och det till och med inför andra) känns det inte så långsökt att samma beteende kan riktas även mot andra.
I de första artiklarna från Stoppa Pressarna stod det ju att det var en incident där barn varit inblandade. Om det sedan gällde hans egna barn eller något annat barn framgick ju inte. Men jag har verkligen hakat upp mig på det där med barnet, då det verkar vara upprinnelsen till det här dramat. Det var då han "inte fick följa med" på Svenska Akademiens sammankomst för att Victoria inte stod ut med att se honom vid sin sida. Eller något i den stilen. Försökte hitta artikeln om "incidenten" där barn nämns men hittar den inte längre bland alla hundra artiklar som SP pumpat ut om äktenskapskrisen.