2022-02-15, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Du tar bara vanliga tåget mot t,ex Eskilstuna istället som stannar vid Södertälje syd den tar 21 miinuter. Inga stopp.
Du har kollat på pendeln som har 10 stopp

EDIT: Åker Greta Taxi eller egen bil så måste man ta rusningstrafik i beaktelse, det kan stå helt still många gånger.
Du påstod att pendeln tar 21 minuter. Du kan inte åka Eskilstunatåget med SL-kort. Eskilstunatåget går dessutom bara var 30:e minut. Du kämpar verkligen hårt med att blåljuga för Greta™. Faktum kvarstår: Om Greta™ åkte kollektivt så hade hon resdagar på 4 timmar. Hur orkade hon det? Rusningstrafiken är för övrigt ett problem när man skall in till Stockholm på morgonen, och ut på eftermiddagen. Och varför ljög du om att det ligger en busshållplats direkt utanför skolan?
2022-02-15, 19:18
Medlem
Citat:
Bilden behöver inte vara tagen exakt den tidpunkt som den läggs upp twitter.
Bilden behöver inte ens vara tagen då den påstås vara tagen... Det är ganska mycket runt Circus Greta™ som förefaller vara ljug och hittepå. Inte minst dina inlägg här.
2022-02-15, 19:52
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Du påstod att pendeln tar 21 minuter. Du kan inte åka Eskilstunatåget med SL-kort. Eskilstunatåget går dessutom bara var 30:e minut. Du kämpar verkligen hårt med att blåljuga för Greta™. Faktum kvarstår: Om Greta™ åkte kollektivt så hade hon resdagar på 4 timmar. Hur orkade hon det? Rusningstrafiken är för övrigt ett problem när man skall in till Stockholm på morgonen, och ut på eftermiddagen. Och varför ljög du om att det ligger en busshållplats direkt utanför skolan?

Squidet lever på att blanda bort korten kring Greta - det är han relativt bra på, måste erkännas. :-)
2022-02-15, 19:55
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:

Har du panik nu igen som när du fabulerade om rektor Sirkka ? Eller när du påstod att hemsidan var uppe samma dag Greta börjde strejka m,m.
Greta kan naturligtvis lösa månadskort årskort eller pendlarbiljetter via SJ om Greta vill åka med dem.
Det tar 5 minuter om man går långsamt att promenera ifrån busshållplatsen till skolan.
4 timmars restid har du om du pendlar t,o,r Stockholm och Örebro.
När ska du posta några TAXI bilder då?

Greta valde att åka tunnelbana även i New York trots att hon säkert haft ett gäng Teslor till förfogande.
https://images.aftonbladet-cdn.se/v2...=1900&762b2a14
https://images.aftonbladet-cdn.se/v2...=1900&fa2cf233
Senast redigerad av Giant Squid 2022-02-15 kl. 20:00.
2022-02-15, 19:58
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Bilden behöver inte ens vara tagen då den påstås vara tagen... Det är ganska mycket runt Circus Greta™ som förefaller vara ljug och hittepå. Inte minst dina inlägg här.
Förstår du inte skillnaden mellan när man tar en bild och när man väljer att posta den på sina sociala medier. Det tar några minuter att åka från Fridhemsplan till Centralen, då hinner man inte med mycket, troligast är väl att hon lagt upp den vid ett senare tillfälle. På tåget t, ex.
2022-02-15, 23:08
Medlem
Citat:
Har du panik nu igen som när du fabulerade om rektor Sirkka ? Eller när du påstod att hemsidan var uppe samma dag Greta börjde strejka m,m.
Greta kan naturligtvis lösa månadskort årskort eller pendlarbiljetter via SJ om Greta vill åka med dem.
Det tar 5 minuter om man går långsamt att promenera ifrån busshållplatsen till skolan.

Greta valde att åka tunnelbana även i New York trots att hon säkert haft ett gäng Teslor till förfogande.
Du fortsätter att blåljuga helt ogenerat. Först påstår du att det finns en busshållplats direkt utanför Greta™:s skola, vilket är en direkt lögn. Nu påstår du att det tar 5 minuter om man går långsamt att promenera ifrån busshållplatsen till skolan. Det är också lögn, det tar 10 minuter att gå den sträckan. Du blåljuger om Södertäljependeln. Du låtsas att Greta™ har löst SJ- biljetter för att komma snabbare till Södertälje, efter att först ha ljugit om att Södertäljependeln går dubbelt så snabbt som i verkligheten. Och du har låtsats om att SJ-tågen har samma turtäthet som pendeln. (Jag har bott i både Stockholm och Uppsala, så du får jobba lite hårdare om du vill lura mig.)

Varför inte hålla dig till sådant som ingen bryr sig om att faktakolla? Berätta om vilka geriatriska popmusiker som uttalar sig positivt om Greta™. Det måste väl finnas fler kändisar som hade bäst-före-datum för 40 år sedan som säger att de gillar Greta™?
2022-02-15, 23:29
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Du fortsätter att blåljuga helt ogenerat. Först påstår du att det finns en busshållplats direkt utanför Greta™:s skola, vilket är en direkt lögn. Nu påstår du att det tar 5 minuter om man går långsamt att promenera ifrån busshållplatsen till skolan. Det är också lögn, det tar 10 minuter att gå den sträckan. Du blåljuger om Södertäljependeln. Du låtsas att Greta™ har löst SJ- biljetter för att komma snabbare till Södertälje, efter att först ha ljugit om att Södertäljependeln går dubbelt så snabbt som i verkligheten. Och du har låtsats om att SJ-tågen har samma turtäthet som pendeln. (Jag har bott i både Stockholm och Uppsala, så du får jobba lite hårdare om du vill lura mig.)

Varför inte hålla dig till sådant som ingen bryr sig om att faktakolla? Berätta om vilka geriatriska popmusiker som uttalar sig positivt om Greta™. Det måste väl finnas fler kändisar som hade bäst-före-datum för 40 år sedan som säger att de gillar Greta™?
Sansa dig lite nu.
Ingen vet hur Greta har tagit sig till skolan regelbundet. Du har diktat ihop något om skjuts med rektor Sirkka eller Taxiresor. Jag sa att Greta kan mycket väl rest på andra mer vanliga sätt som pendlare gör i normala fall. Hurvida hon åkt med pendeltåg eller tåg spelar ingen roll. Men sannolikt har Greta valt det mest tidsbesparande alternativet, tåget.
Nu har Greta postat en bild där hon sitter på tunnelbanan på väg till skolan och din reaktion är att Greta ljuger om detta och att det är påhittat, du inser inte själv hur rubbade dina argument är. Vad spelar turtätheten för roll om man vet vilken tid man ska åka?
Har man en promenadhastighet på ca, 5 km/t vilket är normalt, så beroende på steglängd så tar det mellan 3-5 minuter att promenera den sträckan. Om du nu tycker att nån minut hit eller dit spelar någon roll. Jag kan inte riktigt ta dig på allvar faktiskt. Jag tror du trollar lite.
Var är Taxibilderna? Återkom när du har nåt på fötterna.
Senast redigerad av Giant Squid 2022-02-15 kl. 23:33.
2022-02-15, 23:44
Medlem
Citat:
Sansa dig lite nu.
Ingen vet hur Greta har tagit sig till skolan regelbundet. Du har diktat ihop något om skjuts med rektor Sirkka eller Taxiresor. Jag sa att Greta kan mycket väl rest på andra mer vanliga sätt som pendlare gör i normala fall. Hurvida hon åkt med pendeltåg eller tåg spelar ingen roll. Men sannolikt har Greta valt det mest tidsbesparande alternativet, tåget.
Nu har Greta postat en bild där hon sitter på tunnelbanan på väg till skolan och din reaktion är att Greta ljuger om detta och att det är påhittat, du inser inte själv hur rubbade dina argument är. Vad spelar turtätheten för roll om man vet vilken tid man ska åka?
Har man en promenadhastighet på ca, 5 km/t vilket är normalt, så beroende på steglängd så tar det mellan 3-5 minuter att promenera den sträckan. Om du nu tycker att nån minut hit eller dit spelar någon roll. Jag kan inte riktigt ta på allvar faktiskt.
Var är Taxibilderna? Återkom när du har nåt på fötterna.
Lilla troll, du bara fortsätter att ljuga. Är du anställd av Team Greta™ för att sprida desinformation här?

Turtätheten spelar en väldigt stor roll om du vill komma i tid. Det hade du förstått om du någonsin hade färdats regelbundet med kollektivtrafik. Om man dessutom måste göra två byten krävs ganska rejäla marginaler.

Varför påstod du att det ligger en busshållplats direkt utanför Kringlaskolan, när envar kan konstatera att det är en direkt lögn? Varför påstod du att Södertäljependeln kör på 21 minuter, när facit är 45 minuter? (Och vilka gamla artister som hade sin storhetstid på 1960- och 1970-talen har senast uttalat sitt stöd för Greta™?)

Jag hittade för övrigt källan till det absurda påståendet att Greta™ har absolut gehör: Hennes egen mor Magdalena Ernman.
2022-02-16, 07:41
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:

Har du något bevis för Teslorna? Hur många hade hon till förfogande? ;-)
2022-02-16, 08:08
Medlem
Citat:
Förstår du inte skillnaden mellan när man tar en bild och när man väljer att posta den på sina sociala medier. Det tar några minuter att åka från Fridhemsplan till Centralen, då hinner man inte med mycket, troligast är väl att hon lagt upp den vid ett senare tillfälle. På tåget t, ex.

Vem (vilka) är det som fotar Greta? Vem kommer till Mynttorget varje fredagsmorgon och plåtar den lilla munskyddsförsedda skaran för att läggas upp på sociala medier? Vem sköter Gretas Twitterkonto och re-tweetar febrilt medan hon själv är fullt upptagen med att strejka?

Är det kanske samma personer som skriver hennes tal? Säga vad man vill om innehållet, men de är språkligt sett mycket mer avancerade på engelska än hennes taffliga försök att uttrycka sig på sitt modersmål muntligt.

Är Greta själv bara en enda marionett i händerna på andra? Precis som att förslaget att skolstrejka kom från någon annan så kan uppkomsten av allt från F4F till hennes ”talking points” vara helt andras verk. Nu senast är det alltså kolonialism som hon pladdrar vitt och brett om.

Så Squidden, du som är så insatt i allt möjligt: vem är det som hanterar fotograferingen (och åtminstone en del av hennes postande)?
2022-02-16, 10:23
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Vem (vilka) är det som fotar Greta? Vem kommer till Mynttorget varje fredagsmorgon och plåtar den lilla munskyddsförsedda skaran för att läggas upp på sociala medier? Vem sköter Gretas Twitterkonto och re-tweetar febrilt medan hon själv är fullt upptagen med att strejka?
...
.......
........

Så Squidden, du som är så insatt i allt möjligt: vem är det som hanterar fotograferingen (och åtminstone en del av hennes postande)?
Vem eller vilka som fotar vet jag inte. Det skulle kunna vara någon ur gänget, någon bekant, eller någon förbipasserande. Hur gör du själv om du vill att någon tar en bild på dig och dina vänner?

Angående retweetsen på bilden ifrån fredagsstrejkerna så är det Gretas följare på twitter som retweetar dessa. Det är så twitter funkar. Om du är inloggad så kan du trycka på retweetsknappen så ser du vilka dessa är.
Senast redigerad av Giant Squid 2022-02-16 kl. 10:45.
2022-02-16, 10:40
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Har du något bevis för Teslorna? Hur många hade hon till förfogande? ;-)
Jag gissar bara, men vi vet att åtminstone att Arnold fixade en Tesla till Greta när hon var i Nordamerika. Greta hade ganska många erbjudanden om lite allt möjligt när hon var i New York. T,ex ett av Manhattans största modehus erbjöd Greta med aktivist kompisar tillgång till alla deras lokaler, inklusive marketingavdelningen om de ville göra skyltar och så. Greta tackade troligen nej till detta, samt så vet vi att hon åkte tunnelbana.

När hon anlände till Lissabon dock så undrade folk hur hon skulle ta sig därifrån till Madrid. Och eftersom jag befann mig där vid tillfället så vet jag ifrån Portugisisk media att det var flera erbjudanden till Greta att få låna en elbil. Det var lite logistiska funderingar med laddstolpar minns jag. Själv erbjöd jag att paxa en om hon hade passerat förbi min region.Men hon tåg tåget istället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in