Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Sansa dig lite nu.
Ingen vet hur Greta har tagit sig till skolan regelbundet. Du har diktat ihop något om skjuts med rektor Sirkka eller Taxiresor. Jag sa att Greta kan mycket väl rest på andra mer vanliga sätt som pendlare gör i normala fall. Hurvida hon åkt med pendeltåg eller tåg spelar ingen roll. Men sannolikt har Greta valt det mest tidsbesparande alternativet, tåget.
Nu har Greta postat en bild där hon sitter på tunnelbanan på väg till skolan och din reaktion är att Greta ljuger om detta och att det är påhittat, du inser inte själv hur rubbade dina argument är. Vad spelar turtätheten för roll om man vet vilken tid man ska åka?
Har man en promenadhastighet på ca, 5 km/t vilket är normalt, så beroende på steglängd så tar det mellan 3-5 minuter att promenera den sträckan. Om du nu tycker att nån minut hit eller dit spelar någon roll. Jag kan inte riktigt ta på allvar faktiskt.
Var är Taxibilderna? Återkom när du har nåt på fötterna.
Lilla troll, du bara fortsätter att ljuga. Är du anställd av
Team Greta™ för att sprida desinformation här?
Turtätheten spelar en väldigt stor roll om du vill komma i tid. Det hade du förstått om du någonsin hade färdats regelbundet med kollektivtrafik. Om man dessutom måste göra två byten krävs ganska rejäla marginaler.
Varför påstod du att det ligger en busshållplats direkt utanför Kringlaskolan, när envar kan konstatera att det är en direkt lögn? Varför påstod du att Södertäljependeln kör på 21 minuter, när facit är 45 minuter? (Och vilka gamla artister som hade sin storhetstid på 1960- och 1970-talen har senast uttalat sitt stöd för
Greta™?)
Jag hittade för övrigt källan till det absurda påståendet att
Greta™ har absolut gehör: Hennes egen mor Magdalena Ernman.