Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-19, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Tyvrr rcker Teslamedlemmarnas IQ inte till att frst att pongen med ett diskussionsforum r att folk tycker olika. En trd dr alla tycker samma blir rtt trist.
Instmmer !
Att ta upp mma punkter Tesla lider av i frgestllningar i detta forum r kanske inte p topp d vi alla har tillgng till samma material .
Hur vissa kan tolka saker s fel som Tesla gare r obegripligt .
Senast redigerad av bratider 2022-02-19 kl. 19:56.
Citera
2022-02-19, 19:44
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Amerikansk bilindustri hamnade p dekis redan fr 50 r sedan. Teslas vrld r verkligen USA centrerad i ett dysfunktionellt samhlle dr kollektiva lsningar sen lnge r nermonterade. Varfr jmfrs Tesla alltid med Ford och GM som tillhr bottenskrapet?

Det r enda sttet att f Tesla att se bra ut. Jmfr till exempel istllet med Toyota.

1 r
Tesla +20%
Toyota +24%

3 mn
Tesla -26%
Toyota +2

S alla som investerat i Tesla senaste ret hade haft bttre utdelning om de istllet investerat i Toyota.
Citera
2022-02-19, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Kanske dags fr en ny forumtrd fr endast aktiegare dr man kan samla vettig information istllet fr att behva bemta trams frn onyanserade haters. De kan fortstta vara hr och njuta av varandras sllskap och vi andra kan fokusera p faktabaserade inlgg.

Har tnkt samma sak
Citera
2022-02-19, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blibbe
Har tnkt samma sak
Att stlla frgor om fretaget och deras teknik r inte hat p ngot stt .
Jag kan rligt sga att Elon r tammefan den bsta sljaren i modern tid !
Men att man inte fr ifrgastta hans visioner r endast komik .
Citera
2022-02-19, 20:13
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Hade inte Giga Berlin motsvarande fest i Oktober?
Verkar inte ha ngot att gra med att de faktiskt brjar bygga bilar.
Det var en tnkvrd kommentar.

Men Berlin byggs under det mrkliga avtalet att varje spik och planka i bygget kontinuerligt mste dubbelkontrolleras av miljmyndigheterna.

Musk kte till Austin fr att han hatade Kalifornien och ville uppleva frihet p de texanska vidderna.

S det skall bli intressant att se om det omedelbart kommer att spruta bilar ur Giga Austin.

Starship lyfter inte eftersom den vntar p att fgelungarna skall vara utflugna eller vad miljmyndigheterna nu krver. Och den str i Texas. S jag r inte s optimistisk, men vi fr.se.
Senast redigerad av wwr 2022-02-19 kl. 20:21.
Citera
2022-02-19, 20:56
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Hrligt !
Drar man lott om vilken bil som fr ett 4680 ?
Kato Pilot fabriken har vl firat 1miljon batterier nyligen i producerade och rcker till ca 1100 st batteripacks och bil .
Om nu Kato kr p helt fel fritt s kan man i bsta fall rampa upp till hela 6 bilar om dagen med dagens teknik.
Du som inte trodde att Tesla nnsin skulle producera egna batterier borde ju vara imponerad. Eller du kanske tror att Tesla ska producera en miljard batterier direkt?
Citera
2022-02-19, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Du som inte trodde att Tesla nnsin skulle producera egna batterier borde ju vara imponerad. Eller du kanske tror att Tesla ska producera en miljard batterier direkt?
Att Kato har ftt fram 4680 batterier har jag ej nekat till fanns klipp sedan lnge men lngtifrn fullskalig produktion som mnet handlade om, Panasonic ska vara igng storskaligt 2023 fr 4680
Citera
2022-02-19, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Kapacitet p 6000 celler om dagen aka 6 bilar? Skulle jag vara imponerad menar du?
Citera
2022-02-19, 21:52
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Att Kato har ftt fram 4680 batterier har jag ej nekat till fanns klipp sedan lnge men lngtifrn fullskalig produktion som mnet handlade om, Panasonic ska vara igng storskaligt 2023 fr 4680
Det visste du inte alls. Det var jag som skickade den lnken till dig. Du trodde fortfarande inte p det d
Citera
2022-02-19, 21:54
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Kapacitet p 6000 celler om dagen aka 6 bilar? Skulle jag vara imponerad menar du?
Haha allts du r snt jvla missfoster va. Tror du att de stannar dr de r nu? Man mste vll brja ngonstans
Citera
2022-02-19, 22:01
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Vad har du bevisat d?
Jag stllde en frga om Tesla gjorde egna batterier ?
Vad gr du sjlv?
Lnkar till kanske en framtids film p You Tube nr Tesla rullar igng sin "Egna Produktion" av batterier som inte finns ..
Att Teslas verlgsna sm pojkar mste kalla andra fr mongolider som stller relevanta frgor tycker jag r jvligt lgt, men den attyden jobbar ni tydligen efter ...
Citera
2022-02-19, 22:05
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Hade inte Giga Berlin motsvarande fest i Oktober?
Verkar inte ha ngot att gra med att de faktiskt brjar bygga bilar.
Tror inte vi ser samma problem som i Tyskland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in