Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-21, 05:16
Medlem
Alltså rent ut sagt; VAD I HELVETE ÄR DET FÖR TJACK SOM CIRKULERAR PÅ VÅRA GATOR OCH PÅ NÄTET?!

Eller ja, tjack är det ju inte ens och fan vet vad det är, ett dåligt ihopkok av suspekta RC-kemikalier?
Jag har stått på sidlinjen under flera år nu eftersom helt enkelt allt roliga har sin tid och det var inte lika kul längre även om de så är de rätta prylarna. Att kvaliten gick i denna riktningen märktes redan då men nu har det ju tappats helt. Oftare & oftare stötte man på sånt skit.

Har som sagt haft paus sedan länge; två år helt & dessförinnan ytterst sporadiskt de två åren innan dess. Tidigare haft en stor kärlek till den bästa drog världen har att erbjuda (i synnerhet om den administreras på det sätt som låter den uppnå sin fulla potential) Dock kan ju tilläggas att jag aldrig ”gått ner mig” på något sätt förutom det självklara att man tömt sig på signalsubstanser med oregelbundna mellanrum.

Min senaste upplevelse: Det var dags för en paus från pausen och efter ett letande som kan betecknas som maniskt under veckor får jag äntligen tag i ett pulver som folk lokalt faktisk rekommenderar, fast jag är ju ändå väldigt skeptisk, 500 kr för 3.5g, bara där kommer ju första varningsklockan men försöker tänka att de kanske är svagt så då tar jag bara mer. (Kostnaden är det minsta bekymret)
(Skall nämnas att jag hittade en del annat men det kunde jag döma ut direkt) Hur som för att inte göra denna delen av storyn större än vad den behöver vara så löser det ju inte sig i vatten för fem öre, i princip allt sätter sig i filtret (sk bomullstjack) visst de stöter väl alla på någon gång men detta ville inte ens ge mig sig när jag höjde temp på vattnet, gillar ej att värma då amfetamin löser upp sig i kallt vatten annars är det något annat. Slutar iaf med att jag pangar upp allt som löser sig någorlunda och visst får jag i mig substanserna men kicken är inte mallvax. Smäller alltså i mig pannor i g-storlek med en tolerans noll eller lägre (obs drygt fem år sedan tog jag en 0.3 och det är ATH för mig) Ingen tvekan om att det är knark men det är inte det knarket det tagit sitt namn ifrån. Det var det kanske 10-15% av något CS-slag och de procenten var kattpiss. Detta är faktiskt inte ens det sämsta jag stött på i mitt liv.

Observera att jag inte bara känner fel folk eller hade otur, det är såhär det ser ut i stora delar av landet och framförallt på nätet vilket för mig är helt jävla ofattbart.
Jag vet att de är de gamla tjackisarna fortarande har det som egentligen bara borde få kallas amfetamin men dels har jag varit ifrån allt för länge och dessa figurer brukar inte återfinnas på hitta.se dessutom har deras paranoia gjort dem än mindre nårbara

En batch amfetamin är aldrig identiskt med ett annat parti och de kan vara en del av tjusning men de jag syftar på är den usla kvaliten som de typ alltid är nu, varför det blivit så och vad det egentligen innehåller? Att Metamfetamin har använts i tid och otid för att ”styrka upp” affet är vida känt men det är en annan fråga.

Lite frågeställningar;

- Är det så svårt att göra vanligt hederligt racematiskt amfetamin med levo - & d-amfetaminer?

- Är detta tvättmedel som nu belägrat Sverige så mycket billigare att framställa eller bara enklare och vad innehåller det egentligen?

- Hur orkar folk gå på skiten? Spice är ju mer gräs än vad detta är amfetamin.

- Det borde finnas en enorm och lättillgänglig marknad med stor efterfrågan framförallt på handelsplatser som silkroads arvtagare? för den riktiga varan. Varför tar ingen tillvara på denna möjligheten?

Kommentar som ”tjack är smuts, ta kola istället” så vill jag bara säg - Antingen är smaken helt enkelt olika eller har de gånger du testat varit just av sorter likt den jag beskrivit ovan. Personligen ger kola mig i princip ingenting förutom en AT utan dess like.

Mina åsikter och erfarenheter i ämnet är ej baserat på en enskild händelse, snarare tvärtom. Det som hände för några veckor var bara ännu ett kvitto på att det blir sämre och sämre.

Mvh A
Senast redigerad av asddf 2022-02-21 kl. 06:04. Anledning: Fel rubrik
Citera
2022-02-21, 07:46
Medlem
FashionMonsters avatar
Vill bara säga att det är viss variation på effekt, men i överlag godkänt tjack. (För en noob som rejsar max två dagar i sträck, inge pang).
Långt ifrån dunderhonung som back in the days dock.

Men det jag ville komma fram till var ju att runt 2014 så var det RC-preparat överallt, varje gång jag köpte något, tog en 0.1a och var vaken i typ två dagar, helt osoft.
En gång började det bara blinka massa färger efter en lina.... jag nöjde mig medans dom andra fortsatte dra.
Jag såg feta fraktaler på himlen dagen efter och kände mig förgiftad en gång, en annan gång runkade jag i 16 timmar utan att dricka vatten = mina njurar fick lida.

Så blir man ju inte nu för tiden, men erkänner att det är mer "vaket" än "må bra" i pulvret man får.
Beställde 5g på internet till en kompis, som sa att det var hallucinogent... haha ja på ett bra sätt eller eftersom Holland likes to party?

Nej men du har helt rätt bra att du märker av detta, antar att RC smyger sig in i tjacket precis som spice smyger sig in i haschet igen.

Från att spice epedemin försvann har de varit riktigt bra o rena cannabisprodukter.
Efter 2014 typ har jag inte stött på RC502532, dock fick vi något konstigt megapotent ultrastimulerande (som florsocker typ) men det var mitt i pandemin så fattar att lockdowns osv påverkade handeln.
Senast redigerad av FashionMonster 2022-02-21 kl. 07:53.
Citera
2022-02-21, 07:54
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Jag hade också ett långt uppehåll för att sedan köpa ca 5g till nyår. Det första jag la märke till var att konsistensen var som tvättmedel. Min erfarenhet av bra tjack är att det är lite kletigt, så redan här var jag lite skeptisk.

Vid intag kan jag beskriva det som att man inte kände ett skit, hur mycket man än drog upp i näsan. Det sved till litegrann men det gav inget rus.

Men det värsta med pulvret var att det gav alla negativa effekter. Man sa pinsamma saker fast man kände sig helt nykter. Blev lite pervers. Gick inte o sova på ett par dygn. Fick fet ångest och hjärtat pumpade dubbelt så fort i ett dygn.

Så ja det var det absolut sämsta jag testat ever. Trodde det bara var en dålig batch men kanske är nya standarden på tjack.
Citera
2022-02-21, 08:00
Medlem
Kommissarie.Hybriss avatar
Har börjat undvika darknet när det kommer till amfetamin faktiskt. Var många år sen jag var tillräckligt involverad för att veta vilka shoppar som har bra amfetamin. Har blivit alldeles för mycket hit and miss, tyvärr.

Så kör bara "gatan" nu för tiden eftersom det finns dunder att köpa om man har rätt kontakter. Speciellt om man är på Hg eller kasse-nivå så har det varit stabilt med prima kvalitet i Stockholm de senaste åren.
Citera
2022-02-21, 09:45
Medlem
Är nog mycke ortsbaserat. Du får väl flytta ner till valfri stad med direktanslutning till en hamn med båtar som åker mellan Sverige och Litauen så kommer du få prima grejer.

Dock tråkigt att höra att så många känner igen sig. Inte för att jag tar smack idag alls. Men Sverige har ju en härlig tradition av riktigt bra tjack så det är beklämmande att vår befolkning upplever att kvaliteten gått ner sig så och att det inte bara är en i tråden som noterat detta.

Det är inte så att det kan vara mixat med 3-CMC som tycks blivit väldigt vanligt i Sverige på sina håll och kanter?

Så länge inte Meth kommer hit i större utsträckning. Det är ju faktiskt FÖR trevligt.

Tar man Meta blir det 20-timmarsrunk och det mår ingen bra av.
Citera
2022-02-21, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Är nog mycke ortsbaserat. Du får väl flytta ner till valfri stad med direktanslutning till en hamn med båtar som åker mellan Sverige och Litauen så kommer du få prima grejer.

Dock tråkigt att höra att så många känner igen sig. Inte för att jag tar smack idag alls. Men Sverige har ju en härlig tradition av riktigt bra tjack så det är beklämmande att vår befolkning upplever att kvaliteten gått ner sig så och att det inte bara är en i tråden som noterat detta.

Det är inte så att det kan vara mixat med 3-CMC som tycks blivit väldigt vanligt i Sverige på sina håll och kanter?

Så länge inte Meth kommer hit i större utsträckning. Det är ju faktiskt FÖR trevligt.

Tar man Meta blir det 20-timmarsrunk och det mår ingen bra av.

Grejen är jag faktiskt bor i en stad som har det du nämner. Så det verkar inte vara till någon fördel, likt de var förr.

Mycket möjligt att det var blandat med 3-CMC kan ej avgöra då jag aldrig testat det med flit så att säga. Saknar tjack med det rena ruset, biverkningar i form av; svårt att sova, torr i munnen, lite svettningar etc det kommer ju på köpet och ingår liksom i tjacket men inte i sådan överdriven form som många batcher ger nu för tiden. Det känns smutsigt helt enkelt.
Senast redigerad av asddf 2022-02-21 kl. 11:07.
Citera
2022-02-21, 11:20
Medlem
Håller helt med i allt du skriver, känner exakt likadant själv och har som du haft ett uppehåll (inte kört som förr senaste åren.) Och de få gånger man köpt eller träffat folk som haft så är det så galet konstig kvalité som jag aldrig i närheten upplevt förut. Färgen, konsistensen, smaken och ruset kan vara så jäkla konstigt. Det kan ibland vara gult, klumpigt, smaka extremt olikt amfetamin och liknas vid tvättmedel. Och de gångerna där smaken varit helt OK har man fått trycka i sig mängder utan att känna något.

Då är det ändå folk som tidigare tagit tjack och inte helt novisa människor som haft detta.
Senast redigerad av QueSeraSera 2022-02-21 kl. 11:25.
Citera
2022-02-21, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueSeraSera
Håller helt med i allt du skriver, känner exakt likadant själv och har som du haft ett uppehåll (inte kört som förr senaste åren.) Och de få gånger man köpt eller träffat folk som haft så är det så galet konstig kvalité som jag aldrig i närheten upplevt förut. Färgen, konsistensen, smaken och ruset kan vara så jäkla konstigt. Det kan ibland vara gult, klumpigt, smaka extremt olikt amfetamin och liknas vid tvättmedel. Och de gångerna där smaken varit helt OK har man fått trycka i sig mängder utan att känna något.

Då är det ändå folk som tidigare tagit tjack och inte helt novisa människor som haft detta.

Exakt, den konsistensen är som ett kvitto på att det är skräp. Frågan är bara vad de är för skräp egentligen och varför det bara blir vanligare och vanligare..
Citera
2022-02-21, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asddf
Exakt, den konsistensen är som ett kvitto på att det är skräp. Frågan är bara vad de är för skräp egentligen och varför det bara blir vanligare och vanligare..

Ja, skulle va intressant att veta vadfan det är i skiten nu för tiden. Dels då det är så "olikt" hur tjacket var förut, men även för att dagens saker man kommer i kontakt med är så extreeeemt olika varandra med. Skulle va jäkligt intressant att köpa lite olika saker, labbtesta det och sen spåra det från ursprunget och hur folk resonerat haha.

Visst att det inte är som "blomster" var förut, och har en kompis som renar det hon köper som också säger att det är så olika resultat man får. Men skulle som sagt vara intressant att veta vad det är i det.
Citera
2022-02-21, 11:57
Medlem
Citat:
Grejen är jag faktiskt bor i en stad som har det du nämner. Så det verkar inte vara till någon fördel, likt de var förr.

Mycket möjligt att det var blandat med 3-CMC kan ej avgöra då jag aldrig testat det med flit så att säga. Saknar tjack med det rena ruset, biverkningar i form av; svårt att sova, torr i munnen, lite svettningar etc det kommer ju på köpet och ingår liksom i tjacket men inte i sådan överdriven form som många batcher ger nu för tiden. Det känns smutsigt helt enkelt.

Inte heller provat 3-CMC men någon nämnde lättare ljushallucinationer med mer och om jag inte fått det helt om bakfoten så är väl 3-CMC lite av en mix av amfetamin och MDMA rusmässigt vilket kanske kan bidra till de där färgglada ljusen någon nämnde i tråden?

Skulle inte vara första gången en produkt är cuttad med undermålig RC-drog. Vi får verkligen hoppas att vi inte får en ny form av RC-epidemi i Sverige som tar unga människors liv. Det har hänt förr och det får fan inte hända igen.

Såg att någon frågade hur fan man kan runka i 16 timmar på tjack. Detta må vara OT men tvivla aldrig en bra dos amfetamins påverkan på din libido.

Innan man hittar till tjacket tror man att sex och samliv är jättetrevligt. Vänta till du provat det på tjack, då hajar du varför man tillåter sig själv att runka i timmar så att kuken får brännskador.
Det börjar med att man kollar en rulle och drar i en liten, svag strut. Sen sitter man och letar klipp i timmar med en fortsatt svag, men smällkåt kuk och vips har det gått 16 timmar av dygnet, din kuk blöder och ditt sista serotonin kramas ur - därefter finner man sig i ett evigt tomrum av skam, avtändning och total misär.

Resan till efterrunksmörkret är inte helt olik resan med Apollo 13. Mycket trevligt och alla är väldigt laddade på att få komma iväg, rymden är där och man ska få uppleva något utomjordligt som väldigt få människor fått erfara.
Sen kommer kraschen. PANG säger det.

Men man fick ändå vara med om det och man ska få vara glad för det, trots känslan av död efteråt.
Senast redigerad av Gary.Glitter 2022-02-21 kl. 12:03.
Citera
2022-02-21, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueSeraSera
Ja, skulle va intressant att veta vadfan det är i skiten nu för tiden. Dels då det är så "olikt" hur tjacket var förut, men även för att dagens saker man kommer i kontakt med är så extreeeemt olika varandra med. Skulle va jäkligt intressant att köpa lite olika saker, labbtesta det och sen spåra det från ursprunget och hur folk resonerat haha.

Visst att det inte är som "blomster" var förut, och har en kompis som renar det hon köper som också säger att det är så olika resultat man får. Men skulle som sagt vara intressant att veta vad det är i det.

Haha! Ja och med tanke på hur smutsigt de känns så vågar jag nästan lova att de är skadligare för både kropp och knopp än det gamla hederliga. Ekonomi brukar vara en avgörande orsak till de mesta förändringar men folk som testar sånt affe vi pratar om måste ju bli avskräckta for life, således borde ett amfetamin beroende vara mycket svårare att dra på sig nu för tiden vilket inte kan gynna någon försäljare. Hade mina två, tre första gånger varit med sånt hade jag ALDRIG mer rört skiten.. De enda jag egentligen kan tänka tjänar på det usla tjacket är kola-försäljarna. Nu svävar jag iväg men - smutsigt tjack -> folk som gillar cs tar hellre kola -> kola har avsevärt högre förtjänst än amfetamin i alla led.

Mvh A
Senast redigerad av asddf 2022-02-21 kl. 12:14.
Citera
2022-02-21, 12:43
Medlem
Citat:

Lär inte vara något 3-CMC iaf, Vore efterblivet att blanda ut amfetamin med 3-CMC då 3-CMC säkert är 2-4 gånger mindre dospotent än vad amfetamin är och känns inte ett dugg likadant. 3-CMC doser ligger på över 250-300 MG för en stadig dos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in