Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-02-06, 23:40
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Fast en donation á 60 kronor/varning kanske kan råda bot på problemet?

Nej.

admin5
Citera
2022-02-21, 20:42
Medlem
Messerschmitts avatar
När började varningar utdelas egentligen? Mina äldsta är från 2010. Var jag verkligen skötsam 2002 - 2009?
Citera
2022-02-21, 21:22
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
När började varningar utdelas egentligen? Mina äldsta är från 2010. Var jag verkligen skötsam 2002 - 2009?

Det finns inlägg om varningar från början av 2002 i alla fall om man söker, så du var nog duktig då.
Citera
2022-02-22, 00:06
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
2010 någonstans låter rimligt.

Dagens varningar kallades tidigare tillsägelser medans dagens avstängning kallades för varning. Att bli varnad tidigare var långt värre än att bli varnad idag. Detta ändrades någonstans där. Till det så tillkom ett nytt system där användarna kunde se sina egna varningar och avstängningar, så tillsägelser/varningar från det tidigare systemet finns inte med där.
Citera
2022-02-22, 08:12
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Fast varför? Kan inte minnas just nu iaf att jag har sett någon motivering till denna policy. Har dessa preskriberade varningar och avtjänade avstängningar någon funktion, och isf vad?

Att spara 1 år bakåt förstår jag, eftersom påföljder för nya regelbrott kan påverkas av det, t ex längden på en avstängning.

Men vad finns det för värde i att spara sånt från t ex 2017?
En gissning är att sån info kan vara rätt bra att ha tillgång till när man bedömer huruvida någon är lämplig att bli moderator. Eller om man vill kunna backtracka huruvida en moderator delat ut felaktiga varningar. Nu är det ju en smal sak att ta bort informationen för användarna och låta den ligga kvar enbart för admins, men det är å andra sidan inte första gången forumets interaktionsdesign visat sig vara lite trubbig.

Och känner jag användarbasen här rätt skulle det bli en satans massa tjafs om censur ifall informationen försvann ur profilen.
Senast redigerad av Bimbolina 2022-02-22 kl. 08:24.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in