2022-02-22, 18:10
Medlem
Lite Hitler varning på Putin alltså 🤔
Hitler ville ha tyskspråkiga Sudetenlandet ..
Tog ändå sen HELA Tjeckoslovakien..
Det Putin gör nu påminner mycket om det som hände 1938
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Hur kan en gasledning som aldrig har varit påslagen stängas av?

Uttrycket i sammanhanget syftar på att den inte kommer att öppna. Ryssland behöver den, de har inte så mycket annat att sälja. Rysslands GDP per capita är 10 126 USD och minskar.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Jag var tvungen att skapa ett konto på Flashback för att fråga detsamma. Det verkar ju som att media vill att det ska bli krig? De har ju hetsat som galningar de senaste veckorna.

Vad har media för agenda här egentligen? Har de fått order av globalisteliten?

Som styrelsemedlem i globalisteliten meddelar jag å elitens vägnar att ingen sådan order utgått.

Antagligen uppmärksammar media detta pga att Ryssland håller på att invadera ett stort europeiskt land. En händelse som med stor sannolikhet kommer påverka hela Europa negativt.
Citera
2022-02-22, 18:11
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Putin kommer gå till historien som en hjälte

Tyvärr inte, eftersom det är segrarna som skriver den.
Citera
2022-02-22, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Lågt pris? Jo tjena, säg det till bara de tusentals svenskar som inte vågar öppna elräkningen. Och då har elen ändå varit billig jämfört med hur det kommer att se ut inom en väldigt snar framtid.
Jag tror nog att de allra flesta av dessa svenskar är såpass insatta och intelligenta att de förstår att dessa prishöjningar är nödvändiga.
Citera
2022-02-22, 18:12
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ni vet uppenbarligen inte vad ni pratar om. Jag förstår i ärlighetens namn inte varför vi västeuropéer har ett sådant intresse av att försvara ett land som Ukraina?

För att Ukraina förtjänar en chans att utveckla landet själva utan påtryckningar från Ryssland. Anledningen att Ukraina är så korrupt är för att de varit Rysslands bitch sen Karl XII förlorade det nordiska kriget.
Citera
2022-02-22, 18:12
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Tyvärr inte, eftersom det är segrarna som skriver den.

Han hjälper sina förtryckta ryssar i Ukraina
Citera
2022-02-22, 18:13
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Det borde vara Tyskland som får problem eftersom de behöver energin. Amerikanska tankfartyg kan inte upprätthålla Tyskland energibehov. Klart de kan starta upp sina kärnkraftverk, men det verkar lite bakom flötet.

Men Tyskland kan starta upp sina kärnkraftverk, Ryssland kan inte starta Nordstream.
Citera
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
För övrigt så är det lite komiskt att se alla härinne som står på Ukrainas sida för att Ryssland är en "skurkstat". Hur kan ni ha missat att Ukraina förmodligen är Europas värsta skurkstat av dem alla? Det är korruption från topp till tå.

Ukraina är en genomkorrupt skurkstat med lika många försupna östslaver som Ryssland.

Ni vet uppenbarligen inte vad ni pratar om. Jag förstår i ärlighetens namn inte varför vi västeuropéer har ett sådant intresse av att försvara ett land som Ukraina?
Jag antar du aldrig varit i vare sig Ryssland eller Ukraina? Ukraina är ett bra land på många sätt, vilket även Ryssland är, men det är ett oändligt mycket bättre land om du ser till demokratiska strävanden. De vill och försöker bli en hållbar demokrati. Det är ett fenomen som inte ens existerar i skurkstaternas europeiska högborg, Ryssland.

Ryssland är genomkorrupt och korruptionen är illa i Ukraina också, men inte lika illa. I korruptionsindex leder Ryssland med flera placeringar under Ukraina...

Dessutom är det så att alla förstår vem skurken är i detta sammanhang.

Det är ju utan tvekan så att det är Ryssland som är angriparen och krigshetsaren, med sina "fredsbevarande styrkor".
Citera
Medlem
JUST IN - Putin: Minsk agreements no longer exist. Ukraine must be demilitarized, give up NATO ambitions.

Gubben tar fram hårdhandskarna snart
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Som styrelsemedlem i globalisteliten meddelar jag å elitens vägnar att ingen sådan order utgått.

Antagligen uppmärksammar media detta pga att Ryssland håller på att invadera ett stort europeiskt land. En händelse som med stor sannolikhet kommer påverka hela Europa negativt.

Håller på? Han har väl bara erkänt utbrytarstater, knappast gått in där.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Han har väl inte gått in någonstans ännu. Det han har gjort är att han erkänt två utbrytarstater, vilket inte är samma sak som att han gått in där. Möjligtvis att ni hoppas så, men som sagt vänta till ni har något att klaga över.
Vad menar du?
Han säger ju själv att de har gått in med trupp i sina nya kompis-stater?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in