2022-02-24, 08:12
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Putin har lovat att svara med globalt kärnvapenkrig om Nato lägger sig i.
Nja, han hotade med stora konsekvenser utan vinnare om Ukraina gick med i NATO och försökte ta tbx Crimea.
Citera
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaloser107
Snarare tvärtom. Nu ser man varför de BÖR ha gått med i NATO.

…och det gick ju utmärkt.
Citera
Medlem
Jag tycker personligen att USA är veka,de händer Inget.
Citera
2022-02-24, 08:13
Medlem
imaloser107s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Men nu är det väl mer vem som använder kärnvapen först och på vilka villkor. Det Putin har gjort (om jag fattat det rätt) är att uttala något som kan tolkas med om ni sätter in vapenskrammel mot denna invasion så kommer jag att svara med kärnvapen
Tror NATO har försuttit sin chans att tukta Putin

Nja handlar inte bara om vem som använder kärnvapen först. Om Ryssland vågar droppa en bomb i US/UK eller så, så lär de få ett hav av kärnvapen över sig. Det blir inga vinnare och garanterat inte Ryssland.
Citera
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Putin gick alltså full retard, never go full retard. Synd att NATO är två a på bollen. Kan de gå in och hjälpa eller inte? Jag var skeptisk till detta, det kommer bli en kamp mellan USA och Ryssland. Go and get him Biden.
Och Kina sitter och skrattar sig harmynta på första parkett och käkar popcorn, för dom är detta säkert ren fredagsunderhållning.
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Putin har ju dåren Lukasjenko till hjälp också. Belarus tar Putin också nu
Citera
Medlem
brooMis avatar
Oerhört obehagligt, dags att ansluta sig till NATO.
Citera
2022-02-24, 08:14
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Hitler hade folket med sig. Det har inte direkt Putin. Känner många ryssar och tamejfan ingen har något gott att säga om Putin. Putin kommer inte sitta kvar särskilt länge.

Kan få samma känsla. Träffade 4 ryssar igår som skall transportera gods till Moskva.
Men alla 4 vara väldigt noggranna att påpeka att dom är från St.Petersburg.
Ryssar som arbetar/har ärenden på svensk mark har den senaste tiden uppenbarat sig mer ödmjuka än vanligt, ända sedan Kreml ställde upp militären utanför Ukraina.
Min upplevelse, och vill inte riktigt skrapa djupare på dessa arbetande ryssars synsätt.
Men får absolut ingen känsla för stolthet över landet. Snarare tvärtom, dom skäms.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
https://pbs.twimg.com/media/FMV65EMW...jpg&name=large

Intressant att Lviv är i stort sett den enda stora staden som undgått bombningar så här långt. Kanske för att det finns många utländska diplomater där, som har flyttat från Kiev.
Den har inget militärt värde, det handlar om att skära av Kyiv och kusten.
Citera
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hur många sådana robotar har de då? För flygplan verkar det som Ukraina kan skjuta ned.

Det vet jag inte. Men de förbekämpade bara en timme innan de gick in med trupp. Jämför med USA som kan förbekämpa i dagar eller veckor.
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Enda sättet nu är att total-isolera Ryssland från all handel. Koppla bort från SWIFT, stäng av från allt. Förbjud alla att resa ut från Ryssland.

Detta kommer att kosta även för Väst, men det går att ställa om systemen. Detta är enda möjligheten.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Ja. Kan bara hoppas att det finns någon rysk Stauffenberg som tar honom av daga.

Putin förnedrade sin spionchef Sergei Naryshkin under "mötet" med rysslands säkerhetsråd. Kolla det korta mycket intressanta klippet:

https://www.youtube.com/watch?v=o9A-u8EoWcI

Sergei är nog mer än sugen att sätta kniven i ryggen på Putin. Men det borde finnas många som vill ta Putin av daga. Det är nog inte helt lätt dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in