2022-02-24, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Lycka till. Skulle gissa att vi får brödköer i Sveriges då. Bönderna som inte klarar av 1kr ökning av dieselpriset kommer få spel

Det enda som borde göras är att ställa sig vid sidan av, alternativt förstå att Ryssland har legitima skäl att oroa sig för sin säkerhet och faktiskt förhandla med dem. Allt hade kunnat undvikas om Ukraina hade sagt:Ok inget NATO. som Kubakrisen.
Ryssland har inge legitima skäl. Putin med den lilla snoppen försöker desperat att klamra sig kvar vid den korruption som fyllt hans konton, och vet att medellivslängden bland avpolletterade diktatorer är kort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Sovande västdemokratier som ägnat sig åt att utveckla samhällen mot en socialliberal smörja där genus och inkludering stått högst på agendan ser nu ett "riktigt" krig utspela sig, ve o fasa hur kunde det ske tänker EU-ledare.

Tränger man in en kränkt björn i en för liten bur och retar denne björn för sina brister och man gör det för dessa mobbare vet ju att björnen inte kan skada dom där den sitter där bakom gallren i sin bur.

Så dåligt av väst att inte fatta vad som höll på att hända, dessa de goda i världen trodde alla skulle spela efter deras regler, tji fick dom - liberalernas världsordning har fått en törn och marknaden reagerar med blodröda siffror.

Västs arrogans och oförmåga att lyssna in Putin innebär ett lidande för de oskyldiga ukrainska befolkningen, men detta krig är inte ensidigt det vet Biden o Co, dom ville testa hur förbannad björnen kunde bli, nu fick dom svaret!

Kriget som sådant där kommer ryssarna att inom en vecka slå ut det mesta av militär vikt, motståndsrörelse kommer att störa ryssarna - fördömanden kommer att stå i backen, men ingen makt i världen kommer att på riktigt hjälpa Ukraina som redan ses som förlorad spelare för väst.

Sverige men speciellt Finland fattar att ropet på NATO skall man snarare viska om, en annan makt med andra spelregler finns, "men så får väl man inte göra" säger de goda, och hota med kärnvapen,.. han måste vara tokig skallar ropen.

En påminnelse, kärnvapen har redan används tidigare - var Truman en dåre? vad vet jag?

Det borde stå varje land fritt att ingå en försvarsallians. Ryssland är inte ett utåtagerande ADHD-barn som ska bemötas på ett lågaffektivt sätt.

Alla stormakter beter sig illa men det finns grader av helvetet. Oberoende domstolar v.s. mord på politiska motståndare, valet är rätt enkelt.

Nu är det dags att börja isolera Ryssland från omvärlden så att Putins stöd försvinner och de mer demokrativänliga krafterna tar över.

Vidare så är det inte etiskt försvarbart att begå folkmord med kärnvapen, det har världshistorien fördömt.
Citera
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ryssvänlig regim.

Det kommer vara samma sak som en ockupation i befolkningens ögon. Förstår inte hur det skulle fungera i det långa loppet.
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
Minns ni han svensken som åkte ner och stred mot IS? Minns inte vad han hette, minns att han blev rätt stor i media dock. Jesper kanske?

Kan man göra så fast för Ukraina? Åka ner och ansluta till Ukrainskt militär? Jag hatar fan Ryssar av hela mitt hjärta. Jag har gjort lumpen, men inte mer än så.

Knäpper jag en Ryss innan jag dör, så skulle jag dö stolt - även om min son blir utan sin pappa.

Vi behöver varje soldat som går att tillgå för att försvara Gotland. Svenskar som vill åka till Ukraina är dumma i huvudet.
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Putin det är vår tids Hitler , detta är bara startskottet. Bibeln har rätt det skulle komma en ond ledare . Namnet på den ledaren är Vladimir Putin
Citera
Avstängd
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Underförstått kan det också betyda att han har kontakt med rymdödlor.

Har du sand i hjärnan?
Citera
2022-02-24, 09:17
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Putin ska under inga omständigheter "lämnas ifred". Vi provade det med Hitler och det kostade miljontals liv. Hur dyrt det än är med åtgärder nu så blir ett flerårigt WW3 dyrare. Ryssland (stackars det ryska folket men vi måste tyvärr få stopp på er Hitler-wannabe Putin) och även Belarus ska genast sättas i blockad och kopplas bort från de ekonomiska internationella systemen. Så länge krigshandlingar pågår och någon enda del av Ukraina är ockuperad ska Ryssland + Belarus också vara avstängda från allt internationellt tävlande. De är tillsvidare paria. Persona non grata.

Fatta vidden av hur galen Putin är när han säger att han ska "avnazifiera" Ukraina från dess judiska president....

Vi har en galen man i Kreml, hoppas någon av hans närmaste löser detta problem ASAP. Finns ingen framtid för Ryssland så länge Putin leder landet. Han är rökt för alltid.

Vad jag menade var att vi inte ska attackera Ryssland militärt. Om NATO rör en enda rysk soldat så kommer planeten att sprängas i bitar.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Jag får väl fortsätta i samma anda

Ryssland har inte anfallit Ukraina, de har befriat fria länder från ockupation.

Förstår att du försöker framstå som mindre pinsam. Går sådär. Ingen enda av de inblandade har påstått att Ukraina var ockuperat när Ryssland attackerade.
Citera
Medlem
Har två frågor till någon mer insatt.

1: Vad är det Ryssland bombar i Ukraina? Militära mål?
2: 50 ryska soldater dödats redan, kan den uppgiften stämma?
3: Är markstrider igång?
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozdovsky
Azov-basen i Mariupol är redan sönderbombad.

https://hlamer.ru/video/1080354-Pod....ena.baza.Azova
Trupp sprids lilla vän och man gräver ned sig, att spränga några kaserner er bra ut på film.
Lite som anfallet mot Berlin, ryssarna öste på med artilleri mot nästa tömda ryska ställningar och när ryssarna tänkte att de bara skulle rulla in sköts de ned i drivor.
Det tog i princip en dag att bryta igenom trots total överlägsenhet med stora förluster.
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Är du verkligen säker? Tror du inte att hans egen självbevarelsedrift är större. Även Putin förstår väl att om han skulle använda kärnvapen är han död.

Putin verkar inte vara i sitt sinnes fulla bruk just nu. Hans personlighet har varit väldigt konstig på sistone. Det vi ser är en man som är i balans. Den här attacken har ju varit under planering länge.. men hans beteende mot sina "rådgivare" har varit väldigt konstigt på sistone.

Någonting stämmer inte. Han kan vara jävligt bitter pga sjukdom. Det är ingen som vet. Men han verkar överhuvudtaget inte rationell, om han inte skådespelar då och vill att vi ska tro att han tappat det.
Citera
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leckie
Vilka länder står på Putins sida?
Kan inte vara många.

Det är nog mest Kina som aktivt ställer sig på Putins sida.

Verkar dock vara en del länder i nyckelpositioner som kanske inte riktigt ställer sig på vår sida i så hög grad som väst hoppats på. Turkiet verkar ju inte vilja stänga Bosporen för ryska flottan, exvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in