2022-02-24, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Ironin när magda säger han är folkvald.

Precis det jag tänkte. Vi skickar miljoner till det korrupta landet.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Värt att nämna är dock att Ukraina är extremt splittrat opinionsmässigt och stödet för det ena eller andra är långt ifrån jämnt fördelat över landet. Just den saken är väl, om inte grundorsaken så åtminstone en delorsak, till att läget ser ut som det gör idag.

Men Grisen, en fördelning mellan partier är vanligt i demokratier. Det kallas inte splittring, det kallas demokrati.
Citera
Medlem
Hade Trump suttit kvar hade det här aldrig hänt, Putin har ingen respekt för en trött pensionär.
Citera
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Steg 3 ur mallen hur en ryssvurmare låter, detta är kallad Bargaining. Du skyller ifrån och säger att väst är värre bla bla. Du är ett får.

Ska jag ställa dig samma fråga? Hur personligt kränkt kan du ha blivit av "väst" för att tycka att rysslands invasion av ukraina är rättfärdigad? Pajas.
Nej jag rättfärdigar inte något. Men jag är inte så dum i huvudet att jag inte fattar att väst har haft en central roll till varför det blev såhär. Det är infantilt att gapa på Putin
Citera
Medlem
Rysk ekonomi är ju redan körd i botten och kommer förvärras långt mycket värre av ett fullskaligt krig. En smart ledare hade väl försökt bygga upp ekenomin istället för att bränna allt på ett krig?
Citera
2022-02-24, 10:31
Medlem
Här är en livestream. Han visar en del vad som händer på marken. Det pågår strider vid Charkov.

https://www.youtube.com/watch?v=_ASS_s9gZAQ
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Kina och Ryssland samarbetar nära både militärt och ekonomiskt. Det råder ingen tvekan om att Kina backat upp Rysslands aktion mot Ukraina. Nyligen bölade Bidenadministrationen om att Kina och Ryssland är nära bundsförvanter så du får svårt att förneka det.
Ryssland har just gjort sig till internationell paria och Kina börjar få slut på hårdvaluta. Två blinda som leder varandra?
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Om det här var en invasion så hade du sett ryska fallskärmsjägare och ryskt pansar i Kiev. Invasion betyder att man tar och behärskar terräng och samhällsinstitutioner.

Brukar väl föregås av att att ta kontroll av luftrummet, vilket man börjat med gissningsvis.
Citera
Medlem
PA-Staffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Det är ju en verkligheten du vaknar upp till själv varje morgon med västerländska medier ständigt ljugandes om allt mellan himmel och jord.

Sen när talar några av våra politiker sanning? Sen när får vi rösta om stora viktiga frågor? Vi röstar fram partier som lovar det ena och gör det andra när de kommer till makten.

Vid nästa val lovar det igen och idioterna i det här landet går på samma skit om och om igen.

Vi är totalstyrda av dessa karriärdrivna politiker som suger på EU:s spenar. Vi är verkligen inte en demokrati.

Tror folk inte förstår vad demokrati innebär. Det handlar inte bara om att rösta blått eller gult - det handlar om att de sedan ska hålla de som lovar vilket de inte gör. Det är motsatsen till demokrati.

Det Ryssland gör nu är det jag hade hoppats Sverige gjort om vi varit i samma sits.

Oavsett vilken politisk hållning man har så är NATO ett oerhört stort hot. De är styrt av USA som dessutom expanderar baser i Europa hela tiden och om Ukraina faller in i det ledet är Ryssland hotat på riktigt.

Man måste se BORTOM Ryssland - Ukraina och förstå politiken bakom det hela - se vilka schackpjäser som flyttas hela tiden. USA och NATO är vad detta handlar om. De är så nöjda nu när de får sitt krig och sin anledning.

Påhejade av ignoranta, korkade befolkningar de skiter fullständigt i.

Den här typen av nyansering har ingen som helst plats i vårt samhälle. Det som dumburk och tidning säger är den enda sanningen.

Men du har så klart helt rätt. Höken behöver sitt krig och alla spelar med. Vad Ryssland gör och tänker vet ingen, allra minst de som följer medias "rapportering".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbuSuedi
Gå med i NATO, bomba ner skiten och visa lite bollar, gäller hela västvärlden.
Det kan jag hålla med dig om.
Citera
Bannlyst
Den patetiska globalistägda Magdalena Andersson fördömer ryssland. Jag är säker på att Putin skiter i brallan.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Magdalena Andersson fördömer alltså Ryssland i "starkast möjliga ordalag". Ord och inga visor. Hon säger också att hon ska ringa till Ukrainas president under dagen. Gissar att han ställer in allt annat för att inte missa det samtalet.
Fortsätter kärringen Andersson med sitt tramsande kommer väl snart en atombomb träffa Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in