2022-02-24, 11:19
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Putin verkar ha drabbats av psykos eller blivit sinnessjuk på annat sätt. Det blir upp till USA och Nato att ha ihjäl honom och andra makthavare och militära makthavare i Ryssland.

Och riskera att dra igång ett kärnvapenkrig? Så länge Putin inte angriper ett Nato-land har jag svårt att se att det blir annat än sanktioner.
Citera
Medlem
dwgs avatar
Världens länder ska köra en stor bombning av ryska städer.

De totalförstörde ex antal tyska städer under andra världskriget, så en fin repris på detta.
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Du får det att låta som en merit. Nej, det är varken smart, imponerande eller moraliskt försvarsbart. Det är ytterst korkat och FEGT att med så enorma resurser ge sig på ett litet land. Han har gått in för en full blodig invasion av Ukraina. Ukraina är inte med i nato eller "Väst", något sådant skulle inte ens någon så sinnessjuk som Putler våga.

Väst kan visst göra shit. Det här kommer att kosta putlers stab mycket dyrt i andra termer än krig. På längre sikt kommer det här definitivt att resultera i ett mycket dåligt militärt läge för Ryssland. Det lär rustas upp utav helvete efter det här, något som Väst men inte Ryssland kommer att ha råd med i fortsättningen.

Det här är ett ovälkommet och idiotiskt krig. Mycket idiotiskt, mycket omoralist. Mycket sjukt. Putin är en mycket sjuk människa.

Ryssland har redan kalkylerat med alla sanktioner och klarar av dem. De har Kina på sin sida. Det är västmakterna som förstör både väst och Ukraina. Ryssen återställer ordning och säkerhet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du är extremt naiv om du tror på det på riktigt men få av oss tar någonting ni skriver på allvar. Nyss så var det fejknews att Ryssland ens planerade en invasion enligt er. Hoppas ni är kartlagda av Säpo allihop.
Iom att MSM till 99% består av fejk news så var det inte fel att göra det antagandet.
Det skulle blivit krig många gånger om enligt dem det senaste halvåret, men det kanske heter 37e gången gillt?

Oj vad rädda "vi" blir. Säpo är tandlösa och ger sig bara på pensionärer som skriver arga meddelande på Facebook.
Citera
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskra
Björnen sover, björnen sover i sitt lugna bo.
Han är inte farlig, bara man är varlig.
Men man kan dock, men man kan dock honom aldrig tro.

Alla rysstroll som härjat här senaste veckorna, hur känns det att vara supporter till en jävla krigshetsare?
Det är delvis din typ av retorik som har lett fram till den skitsituation som nu har uppstått. Jag försvarar absolut inte angreppet mot Ukraina, men samtidigt så har jag svårt att se detta hända om man från väst hade fortsatt den politik som fördes i samband med Sovjets fall.
Citera
Medlem
Hur går det nu för Ryssarna i Baltikum
Citera
2022-02-24, 11:20
Medlem
Vi har ett historiskt krig som pågår och tråden handlar till 99% om "Putler" "rysstroll" "Nazister" lite mer seriöst hade jag väntat mig faktiskt
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
När han har tagit Ukraina så har han Polen mfl. NATO-länder som grannar.

Och därför vill Putin troligen inte ta hela Ukraina. Det var ju det jag skrev.
Citera
Medlem
Se nu vilken hjälp Sverige skulle fått av NATO om vi blev anfallna av Ryssland. Ukraina får ingen hjälp av NATO.
Citera
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du hänvisar alltså till en händelse för 82 år sedan som en sanning idag!

Du vill verkligen inte bli tagen på allvar.

Jag konstaterade lugnt att propagandalögnerna är lika oförskämda då som i dag. Och det finns alltid, alltid nån som tror på dem (och kanske försöker övertyga andra om deras sanningshalt.)
Citera
2022-02-24, 11:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Den Ukrainska regimen har inget stöd av folket i Ukraina. Armén är obetydlig för att även folket i Ukraina vill att globalisterna avsätts. Zelensky har "vädjat" till folket att anmäla sig till försvaret så sent som för nån timme sen. Kanske lite sent.

Härligt. Får jag be om källa för påståendet att regimen saknar stöd av befolkningen. För det är väl inte så att du drar påståenden ur röven här?

Obs kolla nu så dina källor inte talar gör raka motsatsen till dina påstående. Du vet ju att du har något av ett problem med det.
Citera
2022-02-24, 11:21
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ganska uppenbart. Ryssland tar kontroll. Ukrainas militära potential neutraliseras, alltså slutar de skjuta missiler österut mot folkrepublikerna. Ryssland skapar således fred.
Så om NATO skulle invadera och neutralisera Ryssland så skulle du också se det som ett sätt att skapa fred?! Med samma logik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in